МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Слово вчителя.ПЛАН Робота в зошитах. - Поділивши на змістові частини перший розділ повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять», складіть і запишіть план. 1. Приліт лебедів. 2. Видіння казки. 3. Розмова Михайлика з дідусем. 4. Спогади хлопчика про зимові розваги. 5. Михайлик у церкві. 6. Однокрила качка – диво для вуличан. 7. Зустріч з дядьком Себастіяном. 11. Робота з текстом (восьмий розділ). - Які почуття навіває хлопчикові осінь? - Знайдіть у тексті й зачитайте, як словесні пейзажні малюнки відображають сумний стан Михайлика. -З чим саме пов’язаний такий настрій хлопчика? - Як Люба підтримала Михайлика в тяжкий для нього час? Про що це свідчить? - Відшукайте в цьому розділі ще описи природи. Прокоментуйте, як ставляться до природи Михайлик і Люба. - Розкрийте почуття Михайлика під час зустрічі з батьком. Підтвердіть власну думку рядками з повісті («Я пізнавав і не пізнавав свого тата. Десь, неначе з далекої темені, обзивався мені його голос, десь ніби я бачив ці очі, але де – не знаю. Одначе як гарно було пригортатися до цього чоловіка, що однією рукою притримував мої босі ноги, а другою – голову»). - Як ви вважаєте, чому М.Стельмах вживає словосполучення «цього чоловіка»? - Що пообіцяв тато зробити наступного дня? Чому зрадів Михайлик? 12. Інсценізація уривка повісті «У школі». Другого дня тато взяв мене за руку i повів до школи. Коли дзвоник задзвонив на перерву й дітвора горохом посипалась із класу, батько підійшов до ставної русокосої вчительки, привітався з нею i нахилив голову в мій бік: — Привів, Насте Василівно, вам свого школяра. Може, i з нього буде якийсь толк. — Побачимо, — усміхнулась Настя Василівна. — Як тебе звати? — Михайлом. — А вчитися хочеш? — Дуже хочу! — так вирвалось у мене, що вчителька розсміялась. — Тільки пропустив чимало він, — сказала батькові. — Усе наздожену, от побачите! — вихопилось у мене, i я благально поглянув на вчительку. — Читати вмію... — Ти вмієш читати? — здивувалася Настя Василівна. — Жінка казала, що справді вміє i по всьому селі винишпорює книжки, — захистив мене батько. — Це вже добре. А хто тебе навчив читати? — зацікавлено запитала вчителька. — Я сам від старших школярів перейняв. — Ану, почитай нам щось, — Настя Василівна взяла зі столу книгу, погортала її й простягнула мені. — Читай ось на цій сторінці. — А ти ще швидше не можеш? — Можу і швидше, ось дайте, — відповів я, відчуваючи, що все йде гаразд — А повільніше теж можеш? — І повільніше можу, — здивувався, бо нащо робити повільніше те, що можна швидше випалити. — Ну, то прочитай, зважаючи, що в книзі ще є розділові знаки. Далі я читав, зважаючи на знаки, і бачив, як щасливий батько любувався своїм читальником. — А цифри ти знаєш? — запитала вчителька. — І цифри, до тисячі, знаю. — А таблицю множення? — Ні, цього не знаю, — зітхнув я і побачив, як посмутнішав батько. — Панасе Дем'яновичу, доведеться вашого школяра записати в другу групу. — Спасибі вам, — чемно подякував тато. — Пишіть, коли на другу потягне. Чарівною казкою дитинства здається нам повість М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять...», неначе вона народилася з народних оповідань, повних чаклунства й дива. Письменник в образі Михайлика показав себе, власні дитячі роки, враження, відкриття і витоки свого мистецького натхнення.Уся повість пронизана мудрістю природи, що злилась із мудрістю народною. Ще з перших сторінок повісті ми потрапляємо у світ народних казок, стикаємося з образами містичних легенд, з оспіваними явищами природи. Відчувається, що письменник глибоко шанує народні обряди, звичаї і традиції.І вишивані рушники, і калина, і свята повага до хліба — все це душа народу. У повісті М. Стельмаха відображено святе ставлення до землі, оранки, сівби, насіння, до дерев, з якими герої розмовляють, як із живими. Навіть показ процесу праці нагадує народний ритуал, набутий віковим досвідом. Все це мало величезний вплив на самовиховання Михайлика, на талант майбутнього митця. 14. Повідомлення групи народознавців «Михайло Стельмах - фольклорист». - Академік Микола Жулинський говорив : «Михайло Стельмах особливо чутливий до фольклорної стихії, до вираження селянської самосвідомості, до світопочувань і умонастроїв людини на землі». «Фольклорна стихія» - це посилена увага до українського фольклору. Письменник ще й вчений-фольклорист, академік Академії наук України, колишній науковий співробітник відділу фольклористики Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнографії. Побачили світ такі його фольклорні розвідки: «Українські народні пісні в записах Михайла Стельмаха»; «Народна лірика»; «Народні перлини. Українські народні пісні»; «Українська народна поезія про Велику Вітчизняну війну». -Українці мають багатий духовний світ. Звичаї, традиції – його безцінні скарби, за якими упродовж багатьох століть жили наші предки. У народі існували певні правила, морально-етичні норми, пов’язані з народженням дитини її вихованням, стосунки між членами родини, поведінкою молоді. За народною етикою, діти в українських родинах зверталися до батьків і старших людей на «Ви». Значною мірою ця риса знайшла відображення в автобіографічній повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять». 10. Виступ групи «Народознавці». Завдання для групи «Народознавці»:дослідити, які звичаї та традиції згадуються в повісті. Учнівська презентація «Звичаї та традиції українського народу в повісті «Гуси-лебеді летять»
15. Підсумок другої 30-хвилинки. - Як Михайлик сприймав навколишній світ? - Що ви знаєте про М.Стельмаха-фольклориста? - Які народні звичаї та традиції згадуються в повісті? З якою метою вводить їх письменник у свій твір? Читайте також:
|
||||||||
|