Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Екологічній податок.

Податкові платежі за порушення навколишнього природного середовища

Податкомє обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, який стягується з платників податку відповідно до Податкового Кодексу України (ст 6.1 Податковий Кодекс України)

Плата за негативну дію на навколишнє природне середовище є формою відшкодування економічного збитку від викидів і скидів шкідливих речовин у навколишнє природне середовище або розміщення відходів.

Функції податкових платежів за забруднення навколишнього природного середовища

• Стимулювання природокористувачів до зниження забруднення навколишнього природного середовища;

• Акумулюваня коштів на проведення природоохоронних заходів

Ефект оподаткування полягає у підвищенні ціни та зниженні обсягів продаж і споживання екодеструктивних благ, що в результаті призводить до зниження антропогенного навантаження. Для розуміння механізму впливу екологічних податків на обсяг споживання та продаж потрібно його розглянути з позицій законів попиту та пропозиції (див рис. 3.2).

Рисунок 3.2 – Вплив непрямих екологічних податків на споживання екодеструктивних благ

 

Із рисунка 3.2 можна зробити такі висновки:

- впровадження податку викликає підвищення ціни, що спричиняє зниження платоспроможності частини споживачів і їх відмову від споживання екодеструктивних благ.

- зниження споживання екодеструктивних благ через підвищення ціни можна охарактеризувати як зниження антропогенного тиску на довкілля. Податок, який у цьому випадку платить споживач, доцільно характеризувати як плату за зниження екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище з боку споживача:

PEU = (P2 – P1)*Q2

- зниження виробництва екодеструктивних благ виробником внаслідок упровадження екологічного податку зменшує антропогенний тиск на навколишнє природне середовище. Податок, який сплачує виробник, є платою за зниження екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище з боку виробника:

PEP = (P1 – P3)*Q2

- при певній пропозиції чим менш еластичний попит на блага, тим більша частина податку лягає на плечі споживачів.

- при певному попиті чим менш еластична пропозиція, тим більшу частину податку платять виробники.

- впроваджуючи податок, держава втрачає частину надходжень від податку на додану вартість і податку на прибуток у зв’язку із зниженням обсягу виручки виробником та частину надходжень від екологічного податку у зв’язку із відмовою частини споживачів від споживання даної продукції і переведення ними цих коштів на заощадження. Ці втрати, що пов’язані із бажанням держави знизити екодеструктивний вплив на навколишнє природне середовище через екологічні податки можна охарактеризувати як плату за його зниження.

- зниження обсягів виробництва та споживання екодеструктивної продукції спричинить ряд негативних тенденцій в економіці на противагу позитивним зрушенням в екологічній підсистемі: зниження валового внутрішнього продукту, зниження рівня інвестицій у галузь, яку оподатковують, зростання безробіття, зменшення платоспроможного попиту. Для усунення негативних процесів, що супроводжуються впровадженням непрямих екологічних податків з боку держави, необхідно створити умови для розвитку екологічно чистих галузей економіки, що спеціалізуються на виробництві продуктів-замінників екодеструктивної продукції. За таких умов можливий перелив капіталу, праці, матеріальних ресурсів та інвестицій у більш ефективний сектор економіки, спрямований на виробництво екологічно чистої продукції.

- досягається зниження обсягів викидів у навколишнє природне середовище, обсягів споживання екодеструктивної продукції, покращується якість навколишнього природного середовища та якість споживаної продукції шляхом заповнення ніші ринку, що виникне екологічно чистою продукцією (замінник екодеструктивної продукції). У цьому випадку держава отримує ефект від зниження витрат на природоохоронні заходи та покращання умов життя населення.

Об’єктами та базою оподаткування екологічним податком є:

- обсяги та види забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферу стаціонарними джерелами забруднення;

- обсяги та види забруднюючих речовин що скидаються у водні об’єкти;

- обсяги і види (класи) відходів, що розміщуються в спеціально відведених для цього містах;

- обсяги та види палива реалізованого податковими агентами;

- обсяги та категорія радіоактивних речовин, що утворюються в результаті діяльності підприємців або тимчасово зберігаються виробниками понад встановленого строку.

Розрахунок деяких ставок екологічного податку наведено у таблиці 3.6.

Таблиця 3.6 – Визначення розміру екологічних податків по об’єктам оподаткування

 

Таблиця 3.7 – Деякі ставки екологічного податку в Україні

Назва забруднюючої речовини Ставка податка, гривен за 1 тонну
Оксидів азоту 1329,67
Ангідрид сірчистий 1329,67
Ацетон 498,76
Бенз(о) пирен 1692679,53
Оксид вуглецю 50,09
Газоподібні фтористі сполуки 3292,05
Тверді речовини 50,09
Нікель і його сполуки 53620,18
Озон 1329,67
Ртуть і її сполуки 56363,37
Свинець і його сполуки 56363,37
Сірководень 4273,24
Стирол 9709,52
Хром і його сполук 35696,33

 

 


Читайте також:

  1. Екологічний податок.
  2. Єдиний податок.
  3. Єдиний податок.
  4. Єдиний податок.
  5. П.Єдиний податок.
  6. Податкова база – це та величина доходу, з якої утримується податок.
  7. Фіксований сільськогосподарський податок.
  8. Фіксований сільськогосподарський податок.
  9. Фіксований сільськогосподарський податок.




Переглядів: 935

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Збори за використання природних ресурсів | Екологічна сертифікація. Екологічне ліцензування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.