МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Екологічній податок.Податкові платежі за порушення навколишнього природного середовища Податкомє обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, який стягується з платників податку відповідно до Податкового Кодексу України (ст 6.1 Податковий Кодекс України) Плата за негативну дію на навколишнє природне середовище є формою відшкодування економічного збитку від викидів і скидів шкідливих речовин у навколишнє природне середовище або розміщення відходів. Функції податкових платежів за забруднення навколишнього природного середовища • Стимулювання природокористувачів до зниження забруднення навколишнього природного середовища; • Акумулюваня коштів на проведення природоохоронних заходів Ефект оподаткування полягає у підвищенні ціни та зниженні обсягів продаж і споживання екодеструктивних благ, що в результаті призводить до зниження антропогенного навантаження. Для розуміння механізму впливу екологічних податків на обсяг споживання та продаж потрібно його розглянути з позицій законів попиту та пропозиції (див рис. 3.2). Рисунок 3.2 – Вплив непрямих екологічних податків на споживання екодеструктивних благ
Із рисунка 3.2 можна зробити такі висновки: - впровадження податку викликає підвищення ціни, що спричиняє зниження платоспроможності частини споживачів і їх відмову від споживання екодеструктивних благ. - зниження споживання екодеструктивних благ через підвищення ціни можна охарактеризувати як зниження антропогенного тиску на довкілля. Податок, який у цьому випадку платить споживач, доцільно характеризувати як плату за зниження екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище з боку споживача: PEU = (P2 – P1)*Q2 - зниження виробництва екодеструктивних благ виробником внаслідок упровадження екологічного податку зменшує антропогенний тиск на навколишнє природне середовище. Податок, який сплачує виробник, є платою за зниження екодеструктивного впливу на навколишнє природне середовище з боку виробника: PEP = (P1 – P3)*Q2 - при певній пропозиції чим менш еластичний попит на блага, тим більша частина податку лягає на плечі споживачів. - при певному попиті чим менш еластична пропозиція, тим більшу частину податку платять виробники. - впроваджуючи податок, держава втрачає частину надходжень від податку на додану вартість і податку на прибуток у зв’язку із зниженням обсягу виручки виробником та частину надходжень від екологічного податку у зв’язку із відмовою частини споживачів від споживання даної продукції і переведення ними цих коштів на заощадження. Ці втрати, що пов’язані із бажанням держави знизити екодеструктивний вплив на навколишнє природне середовище через екологічні податки можна охарактеризувати як плату за його зниження. - зниження обсягів виробництва та споживання екодеструктивної продукції спричинить ряд негативних тенденцій в економіці на противагу позитивним зрушенням в екологічній підсистемі: зниження валового внутрішнього продукту, зниження рівня інвестицій у галузь, яку оподатковують, зростання безробіття, зменшення платоспроможного попиту. Для усунення негативних процесів, що супроводжуються впровадженням непрямих екологічних податків з боку держави, необхідно створити умови для розвитку екологічно чистих галузей економіки, що спеціалізуються на виробництві продуктів-замінників екодеструктивної продукції. За таких умов можливий перелив капіталу, праці, матеріальних ресурсів та інвестицій у більш ефективний сектор економіки, спрямований на виробництво екологічно чистої продукції. - досягається зниження обсягів викидів у навколишнє природне середовище, обсягів споживання екодеструктивної продукції, покращується якість навколишнього природного середовища та якість споживаної продукції шляхом заповнення ніші ринку, що виникне екологічно чистою продукцією (замінник екодеструктивної продукції). У цьому випадку держава отримує ефект від зниження витрат на природоохоронні заходи та покращання умов життя населення. Об’єктами та базою оподаткування екологічним податком є: - обсяги та види забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферу стаціонарними джерелами забруднення; - обсяги та види забруднюючих речовин що скидаються у водні об’єкти; - обсяги і види (класи) відходів, що розміщуються в спеціально відведених для цього містах; - обсяги та види палива реалізованого податковими агентами; - обсяги та категорія радіоактивних речовин, що утворюються в результаті діяльності підприємців або тимчасово зберігаються виробниками понад встановленого строку. Розрахунок деяких ставок екологічного податку наведено у таблиці 3.6. Таблиця 3.6 – Визначення розміру екологічних податків по об’єктам оподаткування
Таблиця 3.7 – Деякі ставки екологічного податку в Україні
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|