Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні характеристики ЖЦТ

Висновки, щодо ціноутворення в показник ЖЦТ.

План лекції

1. Поняття і етапи ЖЦТ.

2. Основні характеристики ЖЦТ.

3. Визначення оптимального рівня ціни для кожного етапу ЖЦТ, використовуючи повну цінову лінію.

Домашнє завдання:

1. вивчити конспект,

2. (10)розв’язати задачу № 1с.184.

3. підготовка рефератів.

4. опрацювати питання теми, яка виноситься на СРС:

— Біржові ціни.

І. Основні категорій і поняття, короткий виклад теми

Найвідоміша і найбільш критикуєма концепція – це концепція життєвого циклу товару (ЖЦТ).Вона виходить з того, що кожний продукт знаходиться на ринку обмежений час в наслідок морального старіння, і має пряме відношення до ціноутворення тому, що дозволяє вивчити ціну на різних етапах ЖЦТ і тим самим сформувати цінову політику для кожного етапу ЖЦТ.

Концепція ЖЦТ виходить із необхідності проводити декілька модифікацій цінової політики. Кожна з них має бути розроблена як складова частина маркетингової структури підприємства. ЖЦТ складається з п'яти етапів (фаз):

· 0 – період розробка товару (не впливає на ціну);

· 1 – етап проникнення на ринок;

· 2 – етап зростання обсягу продаж;

· 3 – період зрілості;

· 4 – період падіння обсягу продаж.

Така класифікація не є універсальною, бо вона не враховує повторного проникнення товару на ринок. Крім того по деяким класифікаціям період зрілості розбивається на період зростанні і насиченості попиту.

ЖЦТ і його фази не є постійними у часі, вони змінюються у кожній конкретній ситуації і залежать від багатьох факторів:

- сукупна прийнятність товару ринком;

- зміна технологій;

- вихід іноземних конкурентів на ринок.

Концепція ЖЦТ дає можливість на протязі усього періоду продажу товарів на ринку спланувати рівень оптимального обсягу продаж та критичного обсягу продаж. Прийняття рішень по цінам ускладнюється тим, що на протязі ЖЦТ можна в значній мірі змінити його (товар), проводити модернізацію та поліпшення якості, зміну собівартості (вихідні, тарифні характеристики та виробничі потужності).

1. Час прибування товару на ринку обмежений;

2. В умовах науково-технічного процесу концепція ЖЦТ має тенденцію до скорочення;

3. На кожній фазі ЖЦТ потрібен гнучкий підхід до ціни;

4. Обсяг продаж та прибуток змінюється поетапно.

Характеристики   Проникнення 1 етап   Ріст продажу 2 етап   Період зрілості 3 етап   Падіння продажу 4 етап  
Товар   Основний варіант   Удосконалений варіант   Диференційований варіант   Користується max споживач  
Збут   Слабий   Швидко зростаючий   Повільно зростаючий   Падаючий  
Споживач   Новатори   Масовий ринок забезпеченних осіб   Масовий ринок   Консерватори  
Конкуренція     Незначна   Зростаюча   Сильна   Незначна  
Прибуток   Дуже малий або нульовий   Зростаючий   max, або є тенденція до падіння   Низький або нульовий  
Ціна   Висока   Високий діапазон цін   Повна цінова лінія   Зростаючі ціни  

Первинними моментами у визначенні ціни є:

1. Визначення терміну ЖЦТ;

2. Визначення попередньої ціни, при цьому необхідно враховувати:

а) ступінь новизни виробу;

б) рівень монопольного стану;

в) зниження витрат на одиницю продукції по мірі збільшення виробництва і збуту;

г) допустиму привабливість ЖЦТ.

Для цього методу ціноутворення в цілому характерний гнучкий підхід до встановлення ціни на кожному етапі ЖЦТ.

Приклад

Для даного підприємства:

· оптимальний обсяг продаж коливається від 800 од. до 2800 од. у місяць;

· за ціною в діапазоні від 2$ до 6$ за од..;

· постійні витрати 2000$;

· змінні 1,25 $ за од.

Необхідно визначити критичний обсяг продаж, використовуючи повну цінову лінію.

Формули для розрахунків:

 

Послідовність виконання та результати розв’язку представимо у вигляді таблиці:

 

Р ($)     Q (од)     Виторг (V), (P*Q) ($)     ПВ ($)     ЗВ (ЗВО*Q) ($)     Прибуток (П) (V-ПВ-ЗВ) ($)     Точка беззбитковості  
Vбеззб, (Р*Qбеззб) ($)   Qбеззб (один)  
               
               
               
               
               
                 

Висновки: Таку методику ціноутворення може використовувати підприємство стосовно до етапів ЖЦТ.

На 1-му етапі підприємство може почати продавати товар по найвищій ціні, продаж за нижчою ціною неможливий, так як підприємство ще обмежує виробничі потужності. Якщо ж підприємство має достатні або великі виробничі потужності, то попередню ціну можна встановити на більш низькому рівні (2$ або 3$ за од.) для входження на ринок.

На 2 етапі зі зростанням виробничої потужності можна встановити ціну 5$ для подальшого етапі зрілості і одержання прибутку. У період росту обсягів продаж, ціна як правило має тенденцію для зниження у результаті можливості масового виробництва та під тиском конкуренції.

На 3 етапі фірма вже має досягти max прибутку, тому на цьому етапі фірма повинна встановити ціну, яка дає max прибуток 5$.

На 4 етапі фірма намагається одержати прибуток, але й намагається знайти вихід з ринку. Як зазвичай припиняються усі заходи по стимулюванню збуту, що дає змогу скоротити витрати, тому підприємству необхідно встановити max ціну 6$, так як обсяг виробництва скорочується до мінімуму.

ІІ. Практичні завдання для самостійного розв’язку

1. Підприємство уклало договір на виробництво 1,5 тис. виробів на суму 75 тис. грн. Сума постійних витрат на виконання замовлення дорів­нює 27 тис. грн, а змінні витрати на одиницю продукції — 20 грн. Визначити точку беззбитковості.

2. Підприємство може укласти договір на виробництво партії виробів за ціною одиниці 20 грн. Постійні витрати дорівнюють 140 тис. грн, а змінні на одиницю продукції — 9 грн. На яку кількість продукції потрібно укласти договір, щоб підприємство отримало прибуток у розмірі 80 тис. грн?

3. Ціна базового двигуна — 240 грн, а його потужність 40 кВт. Виробник планує підвищити якість продукції на 25 %. Визначити орієнтовну ціну нового виробу, якщо коефіцієнт гальмування дорівнює 0,9.

4. Підприємство виробляє 25 тис. виробів за ціною 40 грн за штуку. Повні витрати на виробництво продукції становлять 800 тис. грн, а постійні дорівнюють 500 тис. грн. Визначити прибуток від реалізації такої партії продукції, якщо ціна виробу зменшиться на 5 %, а обсяг продажу зросте на 4 %.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Акустичні характеристики порід
  5. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  6. Артеріальний пульс, основні параметри
  7. Банківська система та її основні функції
  8. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  9. Будова й основні елементи машини
  10. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  11. Будова, принцип роботи та характеристики МДН – транзисторів
  12. Будова, принцип роботи та характеристики тиристорів




Переглядів: 974

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ ЦІНИ У ПОКАЗНИК ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ТОВАРУ | Контрольні відповіді до задач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.