Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ ЦІНИ У ПОКАЗНИК ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ТОВАРУ

Задача 5

Задача 4

Задача 3

Задача 2

Задача 1

Задача 6

Задача 5

Задача 4

Задача 3

Задача 2

Задача 1

Фірма випускає виріб А. Постійні витрати = 80000 грн, питомі змінні витрати = 120 грн. Визначити мінімальний обсяг продажів при ціні 200 грн за одиницю.

Розв’язування:

 

Qmin = 80000/(200 – 120) = 1000 (шт.)

 

Постійні витрати на виготовлення швейних машин становлять на весь обсяг випуску 120000 грн. Змінні на одиницю виробу– 185 грн. Передбачається одержання прибутку в розмірі 15000 грн, при умові що ціна виробу 300 грн. Визначити обсяг продажів при існуючому рівні цін.

Розв’язування:

 

Qmin = 120 000 + 15 000 / (300 – 185) = 1173 (шт.)

На основі поданих даних розрахувати ціни: граничну, беззбитковості, цільову. Визначити результати діяльності підприємства при кожному варіанті ціни.

Вихідні дані:

Розв’язування:

Ціна гранична – ціна, що покриває тільки змінні витрати на виробництво продукції.

Ціна беззбитковості – ціна, при якій підприємство покриває витрати, але не одержує прибутку.

Ціна цільова – ціна, що покриває як витрати виробництва, так і утримуючий запланований прибуток.

Отже,

1. Ціна гранична відповідає змінним витратам – 1050 гр.од. при будь-якому варіанті прогнозу.

2. Ціна беззбитковості:

а) при песимістичному прогнозі

90000 / 90000 + 1050 = 1051 гр. од.

3. Ціна цільова:

а) при песимістичному прогнозі

90000 / 90000 + 1050 + 240000 •0,1/ 90000 = 1051,27 гр. од.

б) при оптимістичному прогнозі

90000 / 150000 + 1050 + 240000•0,1/ 150000 = 1051,76 гр. од.

4. Результати діяльності підприємства:

а) при песимістичному прогнозі прибуток у розмірі

0,27 гр. од. • 90000 = 24300 гр. од.

б) при оптимістичному прогнозі прибуток у розмірі

0,16 гр. од. • 150000 = 24000 гр. од.

Фірма реалізує 6000 штук виробів «У» за ціною 350 грн за одиницю. Змінні витрати складають 200 грн у розрахунку на одиницю продукції. Змінні витрати підприємства – 40000 грн. Підприємство має вільні виробничі потужності. Потенційний покупець

бажає придбати 100 штук виробів «У» за ціною 270 грн за одиницю. Чи вигідно підприємству прийняти додаткове замовлення?

Розв’язування:

Використовуючи метод визначення ціни на основі змінних витрат, визначимо маржинальний прибуток. У цьому разі:

1. Виторг від продажу 100 виробів становитиме:

270 грн • 100 = 27 000 грн.

2. Змінні витрати будуть рівні:

200 грн • 100 = 20 000 грн.

3. Маржинальний прибуток:

Пм = V1 – ЗВО = 27 000 – 20 000 = 7 000 (грн).

4. Постійні витрати залишаються без зміни. Тому чистий прибуток також дорівнює 7000 грн.

Отже, підприємству вигідно прийняти замовлення в кількості 100 штук за зниженою ціною.

 

Рентабельність продажів (Rпрод )торговельного підприємства становить 40 %. Повні витрати (В)становлять 755000 грн. Обсяг продажів становить 1000 виробів (Q). Визначити ціну виробу(Р) і критичний розмір виручки при цій ціні (Vкр), якщо загальні змінні витрати (ЗВ)складають 65 % від загальної суми витрат. Податок на прибуток 25 %.

Розв’язування:

Rпрод. = ЧП / V = П х (1 - 0,25)/ (В + П) = 0,4;

П х 0,75 = 0,4хВ + 0,4 х П;

0,75 хП – 0,4 х П = 0,4 В;

 

1. П = 0,4/0,25 х В = 0,4/0,25 х 755 000 = 1208000 (грн);

2. Р = П / Q + В / Q = 1208 + 755 = 1963 (грн);

3. ПВ= 755000 х (1 - 0,65) = 264250 грн.

4. ЗВО =В х 0,65/ Q = 490,75 грн.

5. МД1 = Р – ЗВО = 1963 – 490, 75 = 1472,25 грн.

6. Vкр. = ПВ / МД 1х Р = 264250/ 1472,25 х 1963 = 352333,3 (грн).

 

Визначити ціну виробу, якщо заводом випущено 200 штук цієї продукції. При цьому рентабельність маржинального доходу становить 75 %. Повні витрати на весь обсяг – 150 млн грн. Постійні витрати становлять 40 % повних витрат. Визначте мінімальний обсяг випуску при встановленій ціні.

Розв’язування:

1. МД% = ПВ + П / В + П = 60 млн грн +П / 150 млн грн + П = 0,75;

60 млн + П = 0,75 х (150 млн + П)

2. П = 210 млн грн.

3. Р = (210 млн + 150 млн) / 2000 = 180 (тис. грн);

4. ЗВО = 150 млн х (1 - 0,4)/ 2000 = 45 тис. грн ;

1. Qmin = ПВ / (P – ЗВО) ; Qmin = 60000 тис. / (180 тис. – 45 тис.) = 444 (штук)

 

ІV. Практичні завдання для самостійного розв’язку

Фірма «Арістон» випускає водонагрівачі. Загальні постійні витрати на весь обсяг продукції складають = 160000 грн, а питомі змінні витрати на одиницю продукції = 230 грн. Визначити мінімальний обсяг продажів при ціні 550 грн за одиницю.

Фірма реалізує 7200 одиниць виробів «А» за ціною 550 грн за одиницю. Змінні витрати складають 210 грн у розрахунку на одиницю продукції. Змінні витрати підприємства – 70000 грн. Підприємство має вільні виробничі потужності. Потенційний покупець бажає придбати 100 штук виробів «А» за ціною 470 грн. за одиницю. Чи вигідно підприємству прийняти додаткове замовлення?

Рентабельність продажів торговельного підприємства становить 20 %. Повні витрати становлять 855000 грн. Обсяг продажів становить 1000 виробів. Визначити ціну виробу і критичний розмір виручки за даної ціни, якщо постійні витрати складають 70 % від повних витрат. Податок на прибуток 25 %.

Визначити ціну виробу, якщо заводом випущено 200 штук. При цьому рентабельність маржинального доходу становить 45 %. Повні витрати на весь обсяг – 150 млн грн. Постійні витрати становлять 40 % повних витрат. Визначите мінімальний обсяг випуску при встановленій ціні.

На основі поданих даних розрахувати ціни: граничну, беззбитковості, цільову. Визначити результати діяльності підприємства при кожному варіанті ціни.

Вихідні дані:

 

V. Графічний диктант

 

Відповісти на поставлені питання. Результати відповідей розмістити в таблиці , умовно позначаючи правильну відповідь знаком (+), а неправильну – знаком (–).

 

1. Оптова ціна виробника є кінцевою ціною і формується шляхом приєднання до собівартості продукції валового прибутку і податку на додану вартість.

2. Відпускна ціна на монопольні товари народного споживання збільшується на суму акцизного збору.

3. Різновидом оптових цін у ринковій економіці є ціни форвардних угод, що використовуються при операціях на біржі.

4. Прейскурантні ціни і ціни каталогу не є різновидом вільних цін.

5. Ціни нетто включають знижки і надбавки, пов’язані з розходженням базисних умов постачання.

6. Регульовані ціни можуть коливатися у визначених межах, не перевищуючи заданого рівня.

7. Залежно від територіальної диференціації ціни поділяються на такі види: єдині, регіональні, зональні, поясні.

8. За терміном дії ціни поділяються на такі види: постійні, тимчасові разові.

9. Чи існують на сьогоднішній день постійні ціни?

10. Представницькі конкурентні листи припускають на практиці формування даних про ціни зовнішньоторговельних контрактів.

Таблиця відповідей:

                   

Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  4. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  5. Абсолютні показники фінансової стійкості
  6. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Агроценоз як система.
  9. Аналіз відносних показників прибутковості (рентабельності) роботи банку
  10. Аналіз макроекономічних показників
  11. Аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємств будіндустрії
  12. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції




Переглядів: 2271

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мінімальна ціна не має бути меншою, ніж сума змінних витрат на одинцю продукції. | Основні характеристики ЖЦТ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.