Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мінімальна ціна не має бути меншою, ніж сума змінних витрат на одинцю продукції.

Головною особливістю якої є те, що калькулюванню підлягають тільки змінні витрати, постійні ж не включаються до собівартості продукції і списуються за рахунок отриманого маржинального доходу.

Маржинальний дохід - це сума, яка необхідна для покриття витрат і одержання балансового прибутку, вона складається з постійних витрат та прибутку.

Оптимальний рівень ціни- це ціна з урахуванням певного рівня рентабельності (тобто з певним прибутком).

Мінімальна ціна(ціна беззбитковості) -це ціна, яка забезпечує покриття витрат при нульовому рівні прибутку.

Приклад 1

Визначити ціну за такими даними:

Ø Постійні витрати (ПВ) = 500грн.

Ø Змінні витрати на одиницю продукції (ЗВО) — З0 грн.

Ø Обсяг проданого товару (Q) = 120<Q<270.

Для розрахунку використовуються наступні формули:

· , де V=С+П=(ПВ+ЗВ)+П=(ПВ+ЗВ*Q); П=0; V=ПВ+ЗВ*Q

· ;

Послідовність виконання:

1 . Знаходимо мінімальну ціну для нижньої межі діапазону:

Q=120 од.

2. Знаходимо мінімальну ціну для верхньої межі діапазону:

Q=270 од.

Висновок: Для того, щоб забезпечити беззбитковість за умовами задачі, треба встановити мінімальну ціну у діапазоні від 48,5 грн. >Р>71,7грн..

Приклад 2

За даними прикладу 1 визначити оптимальну ціну, якщо прибуток складає 25000 грн.

Формула для розрахунку:

·

Послідовність виконання:

1. Знаходимо мінімальну ціну для нижньої межі діапазону:

Q=120 од.

2. Знаходимо мінімальну ціну для верхньої межі діапазону:

Q=270 од.

Висновок: Для отримання прибутку у сумі 2500 грн. треба встановити ціну в діапазоні від 57,8<Р<92,5.

Аналіз залежності обсягу продаж від ціни полягає в тому, що щоб встановити ціну на тому рівні, який забезпечує фірмі максимальний прибуток, або мінімальний збиток. Для розв’язання цієї задачі використовуються методи математичного аналізу.

Маркетингові методи аналізудозволяють найбільш детально і точно пов'язати залежність ціни від факторів, які впливають на розвиток кон’юктури ринку.

Відомо, що прибуток збільшується із збільшенням ціни у випадках:

1. Коли попередня ціна на товар була занижена.

2. Коли фірма отримала багато замовлень.

3. Попит є нееластичний.

4. Коли збільшення ціни призводить до збільшення привабливості товару до покупця.

Прибуток зменшується зі збільшенням ціни:

1. Коли підвищення ціни не відповідає збільшенню витрат.

2. Збільшення ціни є наслідком інфляції.

3. Коли попит еластичний.

Прибуток збільшується зі зниженням ціни:

1. Попит еластичний.

2. Попередня ціна була завищеною.

3. Витрати на одиницю виробу зменшуються швидше за ціну.

4. При виході з ринку ряду конкурентів.

Прибуток зменшується зі зменшенням ціни:

1. Коли відмічається відповідне зменшення ціни у конкурентів.

2. Не збільшується обсяг виробництва.

3. Змінні витрати залишаються на тому ж рівні, або зростають.

Критичний обсяг продаж (точка беззбитковості) - це обсяг реалізованої продукції в натуральних одиницях, при якому доходи підприємства дорівнюють його витратам.

Приклад 3

Розрахувати критичний обсяг продаж, якщо:

· ПВ = 5000грн.;

· ЗВО = 30грн.;

· Р = 40грн.

Формули для розрахунку:

· ;

·

Послідовність виконання:

Висновок: Щоб забезпечити беззбитковість виробництва та продажу товару, обсяг продажу повинен дорівнювати 500 од.

Приклад 4

За даними приклада 3, знайти оптимальний обсяг продаж, щоб забезпечити прибуток у сумі 2500грн.

Послідовність виконання:

Висновок : Щоб забезпечити прибуток у сумі 2500 грн., обсяг продажу повинен дорівнювати 750 одиниць.

Приклад 5

Визначити мінімальну ціну, якщо обсяг виробництва 10000 од., зар. плата робітників — 3700грн., нарахування на з/пл. — 38%, витрати на упаковку - 75 грн. на од., торгівельні витрати - 3500грн. на од., транспортні втрати - 150грн. на од.

Формула для розрахунків:

·

Послідовність виконання:

1. Знайдемо постійні витрати: 3700+ 3700*38%=5106 грн.;

2. Змінні витрати =550 грн.

3. Знаходимо мінімальну ціну:

Приклад 6

Знайдемо критичний обсяг продаж, за даними прикладу 5, якщо маржинальний дохід складає 62% від обсягу продаж.

Формули для розрахунків та послідовність виконання:

Приклад 7

Знайдемо мінімальну ціну за даними прикладів 5 та 6.

Формули для розрахунку та послідовність виконання:

Приклад 8

Розрахувати МД при ЗВО =1961 грн. та при наступній ситуації з попитом:

Обсяг реалізації          
Р (ціна),грн..          
V грн.          
ЗВО          
МД%          
МД загальне          

Послідовність виконання:

Висновок: При Q = 10000 шт., та Р = 5200, МД є найбільшим, це означає що цей варіант найоптимальніший.

 

ІІІ. Приклади розв’язування задач


Читайте також:

  1. Cинтаксис опису змінних
  2. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  3. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  4. Альтернативна вартість і незворотні витрати
  5. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  6. Аналіз витрат за центрами відповідальності.
  7. Аналіз витрат звичайної діяльності
  8. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  9. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  10. Аналіз витрат на підприємстві за їх елементами та статтями калькуляції.
  11. Аналіз витрат.
  12. Аналіз динаміки і структури витрат підприємства




Переглядів: 1055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План лекції | Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ ЦІНИ У ПОКАЗНИК ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ТОВАРУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.