Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток техніки

Висновки

Причини

Столипінську аграрну реформу не було доведено до кінця

Недоліки реформи

• Встановлено високі ціни на поміщицькі землі, що ро­било їх недоступними для багатьох селян,

• Вона сприяла соціальному розшаруванню на селі.


 

• Загострила боротьбу безземельних і малоземельних се­лян проти поміщиків та сільських багатіїв.

• Збільшилася чисельність селян, які змушені були йти в місто, поповнюючи ряди робітничого класу.

• У цілому не вирішила аграрного питання.

• Реформа не усунула поміщицької форми землеволодіння.

1. Протидія селян.

2. Недостатнє фінансування. ■ (

3. Загибель П. Столипіна.

1 вересня 1911 р. П. Столипіна вбито в Київському місь­кому театрі (нині Київський національний театр опери та балету) агентом охоронного відділення Д. Багровим. Похо­вано П. Столипіна в Києво-Печерській лаврі.

1.Зруйнувати остаточно селянську общину не вдалося.

2. Реформа не змогла ліквідувати поміщицьке землеволо­діння й систему відробітків.

3. Зазнала краху переселенська політика П. Столипіна:-

4. З поглибленням майнового розшарування селянства за­гострилося соціальне напруження на селі, бо селяни зму­шені були йти в кабалу до поміщиків і заможних селян.

5. Із сільського господарства у промисловість йшло багато малоземельних і безземельних селян, що давало промисло­вості дешеву робочу силу і сприяло зростанню промислово­го виробництва.



Розвиток культури на початку XX ст.

Характерні риси розвитку культури

1. Поділ українських земель під владою двох імперій — Ро­сійської та Австро-Угорської - на початку XX ст. не спри­яв розвиткові культури.

2. Великодержавна політика колонізаторів гальмувала роз­виток українського народу, бо проводилася антиукраїн­ська політика в галузі освіти і культури.

3. Культура розвивалася за умов зростання національно-визвольного, революційного руху, який набув особливого піднесення в період революції 1905 - 1907 pp.

4. Негативний вплив на розвиток культури мала шовініс­тична політика царизму, що продовжувала русифікатор­ство і репресії стосовно української культури.

5. Негативним чинником розвитку культури було й глибоке культурне розшарування українського суспільства, вна­слідок чого більшість населення не змогла познайомити­ся зі здобутками національної культури.

6. Економіка вимагала кваліфікованих грамотних кадрів для промисловості й сільського господарства, що спри­яло розвиткові спеціальної професійної освіти (ремісни­чих, гірничих, комерційних училищ). '.' ';

Освіта

1. Російська й Австро-Угорська імперії гальмували розви­ток освіти в Україні. Рівень освіти був незадовільним.

2. Напередодні Першої світової війни на українських зем­лях у складі Російської імперії на кожну тисячу осіб на­вчалося лише 67 учнів, не було обов'язкового початково­го навчання.

3. В Україні діяло 26 тис. загальноосвітніх шкіл з 2,6 млн учнів.


Було лише 452 середні школи, в яких навчалося 140 тис. учнів, та 19 вишів, де налічувалося 26,7 тис. студентів. На території України не було жодного вищого навчально­го закладу з українською мовою викладання, а під владою царської Росії - жодної української школи на державно­му утриманні.

4. Серед сільського населення лише 20% вміло читати й пи­сати.

5. На західноукраїнських землях діяло лише 3 тис. початко­вих шкіл, 6 державних і 15 приватних гімназій.

Зокрема: ; у Галичині:

• понад 980 сіл (із 6240) не мали шкіл;

•середніх шкіл у Галичині було 9, із них з українською мовою навчання лише 4; на Буковині:

• основна маса населення була неписьменною;

• діяла лише одна українська гімназія. . на Закарпатті:

• шкільне навчання велось лише угорською мовою.

6. 1911 р. у Львівському університеті студенти-українці ста­
новили 21%, у Чернівецькому - 17,6%, у Львівському по­
літехнічному інституті - лише 4,4%.

Висновки

1. На всій території України не було жодного вищого на­вчального закладу з українською мовою викладання, а в царській Росії не було жодної української школи, що пере­бувала б на державному утриманні.

2. Політика правлячих кіл обох імперій була спрямована на гальмування прагнення мас до освіти, боячись зростання загальнополітичної і національної самосвідомості україн­ського народу.

3. Освіта всіх рівнів була доступна лише заможним вер­ствам, а основна маса населення залишалася неписьмен­ною або малописьменною.


 




Наука. Видатні вчені

Економічні цотреби значно прискорили розвиток вітчиз­няної науки й техніки.

М. Курако(1872-1920) - розробив і впровадив у життя про­ект доменної печі, що відповідала кращим європей­ським зразкам.

Л.Лутугін (1864-1915) - склав карту геологічної будови Донбасу, яку 1911 р. на Всесвітній виставці відзначено золотого медаллю. За професією Л. Лутугін - гірничий інженер і багато працював для промислового розвитку Донбасу.


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  4. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  5. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  6. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  7. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  8. Асортимент оргтехніки
  9. Базові поняття про класифікацію медичної техніки
  10. Бурхливий розвиток емпіричної соціології
  11. Вiковi особливостi волi. Розвиток i формування волi
  12. Валютна система та її розвиток




Переглядів: 700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Значення революції | Історична наука

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.