Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Причини прийняття III Універсалу

III Універсал

(7 листопада 1917р.)

Прийнятий на засіданні Малої ради.

Текст проголосив М. Грушевський

• Жовтневе більшовицьке повстання в Петрограді, падіння
Тимчасового уряду та захоплення більшовиками влади.

' • Боротьба в Києві між штабом Київського округу та біль­шовицькими силами.

• В умовах боротьби за владу в Києві Центральній Раді
вдалося опанувати ситуацію, залишившись авторитет­
ною силою.

ЗмістНІ Універсалу

111Універсал проголосив: «Віднині Україна стає Україн-. ською Народною Республікою. Не відділяючись від Російської Республіки й зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на на-


шій землі, щоб силами нашими помогти всій Росії, щоб уся Ро­сійська Федерація стала федерацією рівних і вільних народів».

1. Проголошено Українську Народну Республіку як складову автономну частину в складі федерації вільних і рівних народів.

2. Заявлялося, що Україна не відокремлюється від Росії, але влада в Україні відтепер належить лише Українській Центральній Раді та Генеральному секретаріату.

3. Скасувалося право приватної власності на землю
поміщицьких та інших нетрудових господарств.

4. Земля визнавалася власністю всього трудового народу і повинна перейти до нього без викупу.

5. Проголошувався 8-годинний робочий день, встановлення контролю за виробництвом.

6. Центральна Рада зобов'язувалася подбати про негайний початок мирних переговорів між воюючими сторонами.

7. Скасувалася смертна кара і проголошувалася амністія для політичних в'язнів.

8. Центральна Рада зобов'язувалася охороняти свободу
національного розвитку всіх національностей, визнава­
ла національно-персональну автономію для національних
меншин.

9. Проголошувалися політичні та громадянські свободи'(сло­
ва, друку, віри, зібрань, союзів, страйків, недоторканність осо­
би і помешкання).

10. Призначено вибори до українських установчих зборів на 27 грудня 1917 p., а їх скликання - 9 січня 1918 р.

11. Встановлювалися межі УНР: крім п'яти губерній, зазна­чених в Тимчасовій інструкції, включались також Харків­щина, Катеринославщина, Херсонщина і Таврія (без Кри­му). Таким чином, Українська Народна Республіка поши­рювалася на дев'ять губерній.

Питання про долю Курщини, Холмщини і Воронежчини та інших суміжних з Україною губерній із переважним україн­ським населенням мало вирішуватися способом переговорів. Втілення цих завдань відкладалося до Установчих зборів.


Наслідки

• Із 47 членів Малої Ради, присутніх на засіданні, за Уні­версал висловилися 42, проти не було жодного голосу, утрималося 5 (меншовики, російські есери, представ­ник польського демократичного централу).

• 9(22) листопада 1917 р. о 2-й годині дня на.Софійському майдані у присутності членів Центральної Ради, Гене­рального секретаріату, представників іноземних місій проголошено III Універсал усьому народу. У цей святко­вий день не було занять у школах і гімназіях. Після ого­лошення Універсалу духівництво відправило молебень українською мовою. Наприкінці відбувся військовий парад. Його приймали В. Винниченко і С, Петлюра.

• Проголошено українську державу у формі У Н Р, що було визначною історичною подією, яка знаменувала відро­дження української державності у XX ст.

• Закладено основи демократичного устрою Української

держави, бо: .

- Центральна Рада не відмовлялася від скликання Уста­новчих зборів на основі загальних, прямих, таємних виборів (про них говорилося ще в І Універсалі);

- гарантувалося забезпечення не лише широких гро­мадянських прав і свобод, здобутих всеросійською революцією, а й обстоювалися права національних меншин.

• Накреслено загальні'соціально-економічні заходи на

майбутнє.

• Центральна Рада чітко висловила свою позицію стосов­
но війни, виступаючи за негайне встановлення миру,
декларуючи свою рішучість примусити ворогуючі сто­
рони розпочати переговори.


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  5. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  6. Алгоритм прийняття рішення при прийманні сигналів з випадковою початковою фазою
  7. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  8. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  9. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  10. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  11. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  12. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки




Переглядів: 6467

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наслідки | Чим III Універсал відрізнявся від І Універсалу?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.