МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні вигоди мультисервісних Web-порталів
Перспективними різновидами Web-порталів є голосові Web-портали і портали мультимедіа-послуг. Коротко розглянемо особливості голосового Web-порталу. Провідні європейські сервіс-провайдери Web-послуг завершують розроблення голосових Web-порталів на основі створених голосових Web-браузерів, що підтримують стандартну специфікацію мови XML-Voice XML. Зрозуміло, що завдяки голосовому Web-порталові можуть бути створені і мультимедійні Web-портали, які дадуть змогу абонентам отримати доступ до різних аудіо- і відеоматеріалів з будь-якого телефону. Простий доступ до послуг голосового Web-порталу через інтуїтивно близький людині інтерфейс з будь-якого телефону в умовах єдиного телефонного номера Web-порталу є новою можливістю забезпечити потреби людей з фізичними вадами. Intranet – це внутрішньокорпоративна мережа, яка використовує стандарти і технології Internet, але доступна тільки співробітникам підприємства. Мережа Intranet може бути ізольована від зовнішніх користувачів за допомогою мережного екрана (брандмауера), який захищає її від несанкціонованого доступу через Internet, або взагалі не має доступу ззовні. Зазвичай підприємства створюють Intranet-мережі тільки для своїх співробітників. Основне призначення Intranet – сумісне використання інформації на підприємстві. Intranet забезпечує підприємству єдиний спосіб обміну інформацією і доступу до матеріалів, єдине подання документів і єдиний простір для їх зберігання. Це дає змогу створювати системи документообігу для підприємств з регіональними офісами і великою кількістю персоналу, розширювати функціональність з мінімальними трудовитратами. З технічного погляду Intranet – це внутрішній корпоративний web-портал, покликаний виконувати завдання підприємства, насамперед для систематизації, зберігання і оброблення внутрішньокорпоративної інформації. Intranet-сайт доступний тільки у межах локальної мережі підприємства, а також його віддалених філій (Intranet) або як портал в мережі Internet, що невидимий у пошукових системах і вимагає авторизації при вході (Extranet). Доступ до сторінок порталу здійснюється через web-браузер, що дає змогу користуватися послугами Intranet-систем людям з мінімальною комп’ютерною підготовкою. Оновлення інформації здійснюється відповідальними співробітниками за допомогою спеціальних інтерфейсів, робота з якими фактично ідентична з роботою з офісними застосуваннями. Завдання, які виконують за допомогою Intranet-порталів: · централізоване зберігання загальнокорпоративної інформації і організація оперативного доступу до неї; · організовування авторизованого доступу до службової документації підприємства; · своєчасне сповіщення співробітників про події усередині підприємства; · оперативний доступ до інформації про структурні підрозділи підприємства і їх персонал; · стимулювання ділового спілкування між співробітниками; · організовування «зворотного зв’язку» між підрозділами підприємства і керівництвом; · централізація і автоматизація типових службових завдань; · підвищення загальної інформаційної прозорості усередині підприємства. · Типову структуру корпоративної Intranet-системи наведено у табл. 9.6 Таблиця 9.6 Структура типової корпоративної Intranet-системи
Широке застосування Intranet-систем залежить від багатьох чинників (рис. 9.5).
Рис. 9.1. Чинники впливу на зростання ефективності Intranet-систем Ще раз наголосимо, що, окрім істотних переваг, пов’язаних із передаванням інформації, Intranet надає небувалі можливості для взаємодії, допомагає створювати динамічні високопродуктивні команди фахівців. Web-орієнтована Intranet-технологія створює ефективне середовище для покращання бізнес-процесів і вдосконалює способи спілкування між людьми. Окрім того, засоби автоматизації діловодства і швидкого публікування електронних документів якісно підтримуються і інтегруються під час модернізації бізнес-процесів в напрямі їх істотного спрощення. Нові Intranet-технології охоплюють такі потоки, як матеріали, інформація, енергія, практичний досвід фахівців, закони, правила поведінки. Такі потоки надходять у цю мережу, циркулюють у ній, виходять з неї, щоб забезпечити належне функціонування технологічного ядра і досягнути поставлених цілей. Усі необхідні потоки породжують, підтримують і використовують спеціалісти, які беруть участь у підтримці і повсякденному використанні цієї технології (табл. 9.2). Таблиця 9.2 Основні вигоди мультисервісних Intranet-рішень
Важливим питанням для удосконалення виробничих процесів і рівня бізнес-освіти працівників є здійснення навчальних функцій для здобуття нових знань та умінь у разі впровадження нових технологічних процесів. Intranet-системи дають змогу органічно поєднати навчальні процедури в структурі Web-документів із виробничою документацією. Розташування електронних версій навчальних матеріалів у Intranet забезпечує істотне скорочення витрат на дорогу виробничо-технологічну й бізнес-освіту. Зручний доступ до корпоративних навчальних документів в Intranet дає можливість зменшити аудиторний час для навчання працівників підприємств і організацій. Стосовно освоєння роботи працівниками із створюваними Intranet-системами зауважимо, що одержання навичок роботи з корпоративними Intranet-засобами обходиться компаніям значно дешевше, ніж опанування роботи з іншими ІС. У результаті впровадження корпоративних Intranet-систем організації та підприємства незалежно від своєї величини і роду діяльності отримують істотні переваги. Сутність побудови технологій Extranet Extranet – корпоративна мережа, яка використовує протоколи і технології Internet і загальнодоступні телекомунікаційні мережі для взаємодії із замовниками, дилерами і партнерами для надання їм необхідної інформації. Основна функція Extranet-систем – надання доступу до формалізованої інформації і корпоративних служб віддаленим підрозділам підприємства, франчайзі, дилерській мережі, гуртовим покупцям та іншим партнерам чи клієнтам. З погляду користувача Extranet-система є невидимим в пошукових машинах корпоративним сайтом в мережі Internet, доступ до якого мають тільки авторизовані користувачі і/або користувачі з певних IP-адрес. Доступ до системи надає адміністратор за заявкою користувача. Під час створення Extranet-систем пріоритетними є завдання безпеки і розмежування прав доступу до інформації і сервісів. Оскільки рівень захисту Extranet-систем зазвичай вищий, ніж захист звичайного корпоративного сайту, підприємство має можливість розміщувати в системі закриті корпоративні матеріали і надавати користувачам доступ до сервісних функцій, безпосередньо пов’язаних з діяльністю підприємства. Типову структуру Extranet-системи наведено в табл. 9.3. Таблиця 9.3 Структура наповнення Extranet-системи
Extranet дає змогу співробітникам і партнерам підприємства ефективніше управляти бізнес-процесами; вводити і дотримуватися єдиних стандартів на документацію; спільно користуватися контактною інформацією, необхідною для спілкування з клієнтами і партнерами; отримувати доступ до даних у корпоративній мережі з мобільних безпровідних пристроїв. Простіший, доступніший і дешевший спосіб поширення інформації за межі корпоративного рівня в поєднанні із захистом інформації в Extranet зближує виробників і споживачів, усуває потребу в багатьох посередниках. Пряма взаємодія завжди відзначається високою ефективністю. Про це красномовно свідчить багаторічний період комп’ютерної корпорації Dell Computers, яка тривалий час здійснює пряму взаємодію з покупцями комп’ютерних засобів за допомогою високоефективної підтримки цієї взаємодії засобами Intranet і Extranet. Практика показала, що Extranet є дуже ефективним засобом усунення посередників у ділових стосунках головного ланцюжка виробник-споживач, виробник-постачальник. Тому так інтенсивно Extranet поширюється в усіх сферах ефективного бізнесу. Extranet є вагомою частиною бізнес-стратегії корпорації Intel. Додамо, що в структурі Extranet-рішень Intel провідними компонентами є системи розподілу продукції і системи підтримки споживачів (табл. 9.4).
Таблиця 9.4 Основні вигоди мультисервісних Extranet-рішень
По суті нова архітектура Extranet розширює можливості корпоративних Intranet-систем за рахунок використання Internet-обслуговувальних глобальних мереж. Extranet можна розглядати також як засіб об’єднання внутрішньої Intranet-мережі підприємства із його зовнішніми споживачами, постачальниками і бізнес-партнерами. Extranet забезпечує електронний обмін діловою інформацією у структурованому форматі, який відбувається між партнерами по бізнесу чи різними розподіленими в географічному просторі підрозділами великої корпорації, що повинні ефективно взаємодіяти для досягнення поставленої мети. Отже, Extranet є вагомим внеском до міжнародного проекту щодо застосування багатьма підприємствами і організаціями програмного забезпечення колективного користування з метою покращання ділового співробітництва. Цей визначальний напрям інтеграції корпоративних Intranet – внутрішніх приватних Intranet-ужитків в Extranet-оточенні – формує якісне і доступне середовище для об’єднання зусиль колективів у різних країнах щодо виконання завдань неперервного (цілодобового) циклу проектування складних апаратно-програмних виробів. Не менш важливі завдання можна виконувати за допомогою такого об’єднання і в науково-дослідній діяльності, у вирішенні екологічних проблем та здійсненні метеорологічного прогнозування й моніторингу змін у навколишньому оточенні. З погляду комп’ютерного фахівця, Extranet можна розглядати і як відкритий для доступу шар Intranet-мереж, який надає доступ ззовні до сервісів підприємств та організацій і нагромадженої у них інформації. Зрозуміло, що Extranet повинен забезпечувати опрацювання величезних обсягів повідомлень, що передаються. Завдяки ефекту скорочення відстані від виробника до користувача Extranet стосується усіх галузей промисловості, наукової діяльності, проектування, охорони здоров’я, збереження екологічної рівноваги. Розглянемо, якими є головні питання стосовно особливостей управління в Intranet- і Extranet-ужитках. Особливості управління з використанням Intranet/Extranet Web-орієнтоване управління в Intranet/Extranet має багато спільних ознак, тому розглянемо це питання одразу для обох різновидів. Зрозуміло, що центральне місце у цій сфері належить Web-серверу, який формує функціональні і технічні його можливості (табл. 12.10). Під час створення Intranet/Extranet-систем пріоритетними є завдання безпеки і розмежування прав доступу до інформації і сервісів. До того ж підприємство може розміщувати в системі закриті корпоративні матеріали і надавати користувачам доступ до сервісів, безпосередньо пов’язаних з життєдіяльністю підприємства. Сутність використання Internet/Intranet/Extranet показано на рис. 9.5. Роботу з матеріалами в Internet здійснює передусім відділ маркетингу (вивчення матеріалів конкурентів, аналіз даних ЗМІ тощо), зміст Intranet-мережі активно використовують усі співробітники (тоді як доступ до Internet може бути не в усіх). Зона Extranet – це середовище, в якому насамперед працюють співробітники відділів маркетингу і логістики. Таблиця 9.5 Функціональні і технічні можливості Web-серверів
Рис. 9.2. Приклад розмежування мережної діяльності в підприємствах Відмінності Internet/Intranet/Extranet полягають у такому: · корпоративне застосування Internet – це публічні корпоративні сайти і відкрита електронна пошта; · корпоративне застосування Intranet – це закриті корпоративні портали у межах локальної мережі підприємства, на яких розміщаються закриті корпоративні матеріали і надається доступ уповноваженим користувачам до системи автоматизованого управління підприємства, а також закрита електронна пошта; · корпоративне застосування Extranet – це закриті корпоративні портали, що діють у межах мережі Internet, на яких розміщаються закриті корпоративні матеріали і надається доступ уповноваженим користувачам до системи автоматизованого управління компанією, а також закрита електронна пошта плюс доступ до низки матеріалів партнерам і постійним клієнтам підприємства. Об’єктивні переваги Intranet/Extranet-систем дають змогу підприємствам істотно збільшити ефективність бізнесу завдяки застосуванню доступних, простих у створенні і застосуванні ІС, які розглядають прискорювачами ділових стосунків у дружньому Internet-орієнтованому середовищі спілкування, взаємодію і співробітництво.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|