Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні вигоди мультисервісних Web-порталів

· дружнє до користувачів високоякісне сервісне обслуговування абонентів і готовність розширювати послуги сприяє збереженню та залученню нових споживачів сервісів · істотне підвищення прибутковості на одного абонента, адже значна частина нових послуг і зручні умови їх надання на Web-порталі сприяє тому, що багато замовників користуються рядом сервісів, тобто формуються значною частиною абонентів ланцюжки послуг · надаються послуги з доданою вартістю для абонентів фіксованого і мобільного зв’язку · спрощується контроль над замовниками · забезпечують зручні механізми контролю щодо змісту (контент-контроль) · встановлюються взаємовигідні стосунки із провайдерами Web-контенту та інших різновидів контентних послуг · прискорюється введення нових сервісів і адаптація до регіональних умов застосування

 

Перспективними різновидами Web-порталів є голосові Web-портали і портали мультимедіа-послуг. Коротко розглянемо особливості голосового Web-порталу. Провідні європейські сервіс-провайдери Web-послуг завершують розроблення голосових Web-порталів на основі створених голосових Web-браузерів, що підтримують стандартну специфікацію мови XML-Voice XML. Зрозуміло, що завдяки голосовому Web-порталові можуть бути створені і мультимедійні Web-портали, які дадуть змогу абонентам отримати доступ до різних аудіо- і відеоматеріалів з будь-якого телефону. Простий доступ до послуг голосового Web-порталу через інтуїтивно близький людині інтерфейс з будь-якого телефону в умовах єдиного телефонного номера Web-порталу є новою можливістю забезпечити потреби людей з фізичними вадами.

Intranet – це внутрішньокорпоративна мережа, яка використовує стандарти і технології Internet, але доступна тільки співробітникам підприємства. Мережа Intranet може бути ізольована від зовнішніх користувачів за допомогою мережного екрана (брандмауера), який захищає її від несанкціонованого доступу через Internet, або взагалі не має доступу ззовні. Зазвичай підприємства створюють Intranet-мережі тільки для своїх співробітників. Основне призначення Intranet – сумісне використання інформації на підприємстві.

Intranet забезпечує підприємству єдиний спосіб обміну інформацією і доступу до матеріалів, єдине подання документів і єдиний простір для їх зберігання. Це дає змогу створювати системи документообігу для підприємств з регіональними офісами і великою кількістю персоналу, розширювати функціональність з мінімальними трудовитратами.

З технічного погляду Intranet – це внутрішній корпоративний web-портал, покликаний виконувати завдання підприємства, насамперед для систематизації, зберігання і оброблення внутрішньокорпоративної інформації. Intranet-сайт доступний тільки у межах локальної мережі підприємства, а також його віддалених філій (Intranet) або як портал в мережі Internet, що невидимий у пошукових системах і вимагає авторизації при вході (Extranet). Доступ до сторінок порталу здійснюється через web-браузер, що дає змогу користуватися послугами Intranet-систем людям з мінімальною комп’ютерною підготовкою. Оновлення інформації здійснюється відповідальними співробітниками за допомогою спеціальних інтерфейсів, робота з якими фактично ідентична з роботою з офісними застосуваннями.

Завдання, які виконують за допомогою Intranet-порталів:

· централізоване зберігання загальнокорпоративної інформації і організація оперативного доступу до неї;

· організовування авторизованого доступу до службової документації підприємства;

· своєчасне сповіщення співробітників про події усередині підприємства;

· оперативний доступ до інформації про структурні підрозділи підприємства і їх персонал;

· стимулювання ділового спілкування між співробітниками;

· організовування «зворотного зв’язку» між підрозділами підприємства і керівництвом;

· централізація і автоматизація типових службових завдань;

· підвищення загальної інформаційної прозорості усередині підприємства.

· Типову структуру корпоративної Intranet-системи наведено у табл. 9.6

Таблиця 9.6

Структура типової корпоративної Intranet-системи

№ з/п Розділи Наповнення
Інформація про компанію Реквізити, схеми проходу/проїзду до офісів, організаційна структура підприємства, статут, місія підприємства, корпоративний стиль, посадові інструкції тощо
Інформація про співробітників Довідник по співробітниках (телефони, e-mail адреси, ICQ, підрозділ і посада, фотографії), особисті сторінки співробітників, дошка пошани
Оперативна інформація Оголошення, накази і розпорядження, обов’язкові заходи (планерки, збори тощо), стягнення і подяки за наслідками звітного періоду, інформаційні огляди, зовнішні і внутрішні курси валют, погода тощо
Корпоративна база знань Стандартні документи і шаблони, внутрішньокорпоративна довідкова інформація (каталог продукції і прайс-листи, повчальні матеріали), файловий архів (робоча інформація, дистрибутиви програм, музика) тощо
Сервісні механізми Заявки в служби на придбання товарів (витратні матеріали, оргтехніка, канцелярія), заявки на виконання робіт, централізоване замовлення транспорту, пропусків, кур’єрської доставки, переговорних кімнат, контроль виконання завдань, проекти, фотогалерея, архів ПЗ, інші службові механізми
Спілкування Зв’язок з керівництвом підприємства, питання-відповідь, відгуки, побажання і пропозиції, поздоровлення і подяки, анкетування, опити, вікторини, форуми тощо

 

Широке застосування Intranet-систем залежить від багатьох чинників (рис. 9.5).

 

 

Рис. 9.1. Чинники впливу на зростання ефективності Intranet-систем

Ще раз наголосимо, що, окрім істотних переваг, пов’язаних із передаванням інформації, Intranet надає небувалі можливості для взаємодії, допомагає створювати динамічні високопродуктивні команди фахівців. Web-орієнтована Intranet-технологія створює ефективне середовище для покращання бізнес-процесів і вдосконалює способи спілкування між людьми. Окрім того, засоби автоматизації діловодства і швидкого публікування електронних документів якісно підтримуються і інтегруються під час модернізації бізнес-процесів в напрямі їх істотного спрощення.

Нові Intranet-технології охоплюють такі потоки, як матеріали, інформація, енергія, практичний досвід фахівців, закони, правила поведінки. Такі потоки надходять у цю мережу, циркулюють у ній, виходять з неї, щоб забезпечити належне функціонування технологічного ядра і досягнути поставлених цілей. Усі необхідні потоки породжують, підтримують і використовують спеціалісти, які беруть участь у підтримці і повсякденному використанні цієї технології (табл. 9.2).

Таблиця 9.2

Основні вигоди мультисервісних Intranet-рішень

Прямі переваги
· економія робочого часу працівників · збільшення швидкості прийняття рішень та виконання операції інформаційно-комунікаційного типу в гіпертекстовому середовищі із зручним доступом · економія від багатократного використання нагромаджених всередині організації інформації та знань · зниження витрат на телефонні розмови, бо обмін електронними повідомленнями і внутрішня електронна пошта в умовах Intranet усуває потребу в переважній більшості телефонних розмов між співробітниками · якісне виконання операцій спільного використання, координації та співробітництва у дружньому Intranet середовищі · економія витрат для придбання ліцензій на клієнтське і серверне програмне забезпечення, оскільки в Intranet-системах переважно застосовують вільно поширювані програмні засоби · зниження вартості взаємодії й обміну інформацією із партнерами · обмін інформацією і знаннями всередині підприємства чи організації, що сприяє підвищенню мотивації до якісної й продуктивної праці усіма працівниками · зниження вартості забезпечення інформаційно-комунікаційної безпеки та на супровід Intranet-систем
Опосередковані переваги
· сприятливі передумови для оптимізації ділових процесів всередині організацій та підприємств · підвищення ефективності діяльності працівників і активізація творчих здібностей фахівців · зростання прозорості роботи усіх підрозділів і позитивний вплив атмосфери довіри · посилення керованості організаційними структурами за рахунок ефективної дії зворотного зв’язку з персоналом · розвиток саморегулювальних тенденцій самовідтворення і самоорганізації в умовах горизонтальної мережної інфраструктури · збільшення швидкості інформування персоналу завдяки зручним інструментам електронного публікування · розвиток корпоративної культури · полегшення адаптації і навчання нового персоналу

Важливим питанням для удосконалення виробничих процесів і рівня бізнес-освіти працівників є здійснення навчальних функцій для здобуття нових знань та умінь у разі впровадження нових технологічних процесів. Intranet-системи дають змогу органічно поєднати навчальні процедури в структурі Web-документів із виробничою документацією. Розташування електронних версій навчальних матеріалів у Intranet забезпечує істотне скорочення витрат на дорогу виробничо-технологічну й бізнес-освіту. Зручний доступ до корпоративних навчальних документів в Intranet дає можливість зменшити аудиторний час для навчання працівників підприємств і організацій. Стосовно освоєння роботи працівниками із створюваними Intranet-системами зауважимо, що одержання навичок роботи з корпоративними Intranet-засобами обходиться компаніям значно дешевше, ніж опанування роботи з іншими ІС. У результаті впровадження корпоративних Intranet-систем організації та підприємства незалежно від своєї величини і роду діяльності отримують істотні переваги.

Сутність побудови технологій Extranet

Extranet – корпоративна мережа, яка використовує протоколи і технології Internet і загальнодоступні телекомунікаційні мережі для взаємодії із замовниками, дилерами і партнерами для надання їм необхідної інформації.

Основна функція Extranet-систем – надання доступу до формалізованої інформації і корпоративних служб віддаленим підрозділам підприємства, франчайзі, дилерській мережі, гуртовим покупцям та іншим партнерам чи клієнтам.

З погляду користувача Extranet-система є невидимим в пошукових машинах корпоративним сайтом в мережі Internet, доступ до якого мають тільки авторизовані користувачі і/або користувачі з певних IP-адрес. Доступ до системи надає адміністратор за заявкою користувача.

Під час створення Extranet-систем пріоритетними є завдання безпеки і розмежування прав доступу до інформації і сервісів. Оскільки рівень захисту Extranet-систем зазвичай вищий, ніж захист звичайного корпоративного сайту, підприємство має можливість розміщувати в системі закриті корпоративні матеріали і надавати користувачам доступ до сервісних функцій, безпосередньо пов’язаних з діяльністю підприємства. Типову структуру Extranet-системи наведено в табл. 9.3.

Таблиця 9.3

Структура наповнення Extranet-системи

№ з/п Розділи Наповнення
Інформація про компанію Загальна інформація, структура підрозділів і контакти, правила і умови співпраці (дилерський договір, договір франчайзи, корпоративні стандарти, правила, інструкції), оперативна інформація для користувачів системи, навчальні матеріали
Партнерські сервіси Замовлення продукції підприємства і рекламних матеріалів, подача заявок на виконання робіт. Звіти партнерів про виконання робіт, bug tracking
Спілкування і зв’язок Доступ до корпоративної електронної пошти, зв’язок з відповідальними особами і керівництвом, рейтинги видалених підрозділів і франчайзі, опити, голосування

Extranet дає змогу співробітникам і партнерам підприємства ефективніше управляти бізнес-процесами; вводити і дотримуватися єдиних стандартів на документацію; спільно користуватися контактною інформацією, необхідною для спілкування з клієнтами і партнерами; отримувати доступ до даних у корпоративній мережі з мобільних безпровідних пристроїв.

Простіший, доступніший і дешевший спосіб поширення інформації за межі корпоративного рівня в поєднанні із захистом інформації в Extranet зближує виробників і споживачів, усуває потребу в багатьох посередниках. Пряма взаємодія завжди відзначається високою ефективністю. Про це красномовно свідчить багаторічний період комп’ютерної корпорації Dell Computers, яка тривалий час здійснює пряму взаємодію з покупцями комп’ютерних засобів за допомогою високоефективної підтримки цієї взаємодії засобами Intranet і Extranet. Практика показала, що Extranet є дуже ефективним засобом усунення посередників у ділових стосунках головного ланцюжка виробник-споживач, виробник-постачальник. Тому так інтенсивно Extranet поширюється в усіх сферах ефективного бізнесу. Extranet є вагомою частиною бізнес-стратегії корпорації Intel. Додамо, що в структурі Extranet-рішень Intel провідними компонентами є системи розподілу продукції і системи підтримки споживачів (табл. 9.4).

 

Таблиця 9.4

Основні вигоди мультисервісних Extranet-рішень

· зменшення витрат на повторне введення даних завдяки автоматичному перенесенню їх із одного різновиду документів в інший · зменшення витрат на поштові послуги та інші супутні витрати завдяки безперешкодному передаванню документів в електронному вигляді · істотне зменшення часу на виконання операцій оплати рахунків завдяки автоматизованому процесові підготовки рахунків в електронному вигляді, подальшому швидкому опрацюванню рахунків отримувачем (платником) і здійснення оплати електронним шляхом · скорочення фінансових витрат на утримання персоналу, що займався процесами паперового документування завдяки тому, що автоматизований процес створення, зберігання, пошуку і перегляду документів в електронному вигляді дає змогу економити час, а, окрім того, зіставлення, порівняння документів, зокрема текстовий аналіз, можуть бути автоматизованими · істотне зменшення витрат на здійснення комунікацій телефоном і факсом завдяки зменшенню потреби в зовнішніх переговорах по телефону та в обміні повідомленнями факсимільним зв’язком

По суті нова архітектура Extranet розширює можливості корпоративних Intranet-систем за рахунок використання Internet-обслуговувальних глобальних мереж. Extranet можна розглядати також як засіб об’єднання внутрішньої Intranet-мережі підприємства із його зовнішніми споживачами, постачальниками і бізнес-партнерами. Extranet забезпечує електронний обмін діловою інформацією у структурованому форматі, який відбувається між партнерами по бізнесу чи різними розподіленими в географічному просторі підрозділами великої корпорації, що повинні ефективно взаємодіяти для досягнення поставленої мети. Отже, Extranet є вагомим внеском до міжнародного проекту щодо застосування багатьма підприємствами і організаціями програмного забезпечення колективного користування з метою покращання ділового співробітництва. Цей визначальний напрям інтеграції корпоративних Intranet – внутрішніх приватних Intranet-ужитків в Extranet-оточенні – формує якісне і доступне середовище для об’єднання зусиль колективів у різних країнах щодо виконання завдань неперервного (цілодобового) циклу проектування складних апаратно-програмних виробів. Не менш важливі завдання можна виконувати за допомогою такого об’єднання і в науково-дослідній діяльності, у вирішенні екологічних проблем та здійсненні метеорологічного прогнозування й моніторингу змін у навколишньому оточенні.

З погляду комп’ютерного фахівця, Extranet можна розглядати і як відкритий для доступу шар Intranet-мереж, який надає доступ ззовні до сервісів підприємств та організацій і нагромадженої у них інформації. Зрозуміло, що Extranet повинен забезпечувати опрацювання величезних обсягів повідомлень, що передаються. Завдяки ефекту скорочення відстані від виробника до користувача Extranet стосується усіх галузей промисловості, наукової діяльності, проектування, охорони здоров’я, збереження екологічної рівноваги.

Розглянемо, якими є головні питання стосовно особливостей управління в Intranet- і Extranet-ужитках.

Особливості управління з використанням Intranet/Extranet

Web-орієнтоване управління в Intranet/Extranet має багато спільних ознак, тому розглянемо це питання одразу для обох різновидів. Зрозуміло, що центральне місце у цій сфері належить Web-серверу, який формує функціональні і технічні його можливості (табл. 12.10).

Під час створення Intranet/Extranet-систем пріоритетними є завдання безпеки і розмежування прав доступу до інформації і сервісів. До того ж підприємство може розміщувати в системі закриті корпоративні матеріали і надавати користувачам доступ до сервісів, безпосередньо пов’язаних з життєдіяльністю підприємства. Сутність використання Internet/Intranet/Extranet показано на рис. 9.5.

Роботу з матеріалами в Internet здійснює передусім відділ маркетингу (вивчення матеріалів конкурентів, аналіз даних ЗМІ тощо), зміст Intranet-мережі активно використовують усі співробітники (тоді як доступ до Internet може бути не в усіх). Зона Extranet – це середовище, в якому насамперед працюють співробітники відділів маркетингу і логістики.

Таблиця 9.5

Функціональні і технічні можливості Web-серверів

№ з/п Напрям Опис завдань
Управління конфіденційністю Web-ужитки здатні забезпечувати заплановану конфіденційність користувача за умови, що розробник передбачить ці можливості порушення конфіденційності та створить обґрунтовані механізми та засоби щодо її забезпечення. Системний адміністратор також повинен підтримувати заходи безпеки. Конфіденційність забезпечується завдяки анонімній доставці закритої інформації. Якщо працівники пошти можуть перехопити конфіденційне повідомлення, то того не станеться в Intranet/Extranet-системах, бо сервер ретельно обслуговує усі пакети. Джерелом опосередкованого контролю може стати електронний журнал, який автоматично веде сервер для реєстрації відвідувань Web-серверу. Стосовно адміністраторів мережних ужитків Intranet, то вони повинні забезпечувати баланс між бажаннями відслідкувати усіх відвідувачів Intranet-системи і дотриманням конфіденційності
Управління інформаційними потоками Інформаційні потоки систематично і своєчасно оновлюються за умови добре спроектованої Intranet/Extranet-системи. Для цього самі видавці електронних документів на своїх АРМ повинні відстежувати за своєчасним поновленням інформаційного наповнення вузлів Intranet/Extranet. Корисно перевіряти, чи доступною є інформація користувачам. Якщо вказувати дату останнього поновлення на кожній Web-сторінці, то це дасть змогу браузерові перевіряти своєчасність і актуальність інформації на відповідній Web-сторінці. Сьогодні створені якісні інструментальні програми для створення та редагування HTML-вмісту Web-сторінок
Управління продуктивністю Системи Intranet/Extranet використовуються для поширення інформації, передавання звітів і графіків. Та на практиці найкритичнішими щодо продуктивності є такі застосування Intranet/Extranet-систем, в яких передбачено опрацювання трансакцій (електронної комерції, електронні платежі системи), які працюють з великими обсягами даних. Така ситуація характерна для багатьох Extranet-ужитків. Для підвищення продуктивності, крім застосування потужних Web-серверів, практикуються застосування proxy-серверів. Proxy-сервери є проміжними серверами, які використовуються як фільтри і ретранслятори протоколів внутрішньої Intranet-мережі в протоколи мережі Internet. Proxy-сервери виконують функції посередників і захисту від несанкціонованого доступу через Internet. Зрозуміло, що пропускна здатність існуючих каналів зв’язку має бути достатньою для зростаючого потоку даних
Управління безпекою Для дотримання безпеки забезпечується надання доступу лише певним співробітникам. Найпопулярніші Web-сервери дають змогу здійснювати контроль доступу на основі принципу «користувач–група–тема». В інших система безпеки дає змогу досягнути ще кращого захисту, коли системний адміністратор має обмежувати права доступу до конкретних Web-сторінок з комп’ютерів з певними IP-адресами. Тобто системний адміністратор може дозволити доступ до фінансових документів, особових справ співробітників та інших важливих даних лише з комп’ютерів, які перебувають у відділі управління. Для усіх інших співробітників і користувачів доступ буде закритий до цих Web-сторінок. Безпека передбачає також застосування засобів криптографічного шифрування даних. Коли системи Intranet/Extranet охоплюють кілька організацій чи підприємств, або коли підрозділи підприємства розташовані в різних містах, доцільно застосовувати виокремлені Web-сервери із розподіленими інформаційними документами. На Web-сервері загального користування розташовуються Web-сторінки, призначені лише для ділових партнерів по бізнесу та споживачів, здійснюючи контроль доступу до них. Безпеку комерційних документів, особових справ забезпечує інший Web-сервер, що здійснює вищий рівень контролю доступу та захисту Web-документів. З метою підвищення ступеня безпеки передавання/прийому інформації використовуються захисні прикладні програми, які отримали назву брандмауери – Firewall

Internet загального користування · відомості про споживачів · відомості про конкурентів · наукові дослідження · законодавчі архіви · відомості ЗМІ
Extranet · проведення досліджень і збір даних · партнери-дистрибютери · партнери-постачальники · користувачі-випробувальники · закупівлі
Intranet · ідеї вищого керівництва · діяльність співробітників · підготовка персоналу · проведення досліджень

Рис. 9.2. Приклад розмежування мережної діяльності в підприємствах

Відмінності Internet/Intranet/Extranet полягають у такому:

· корпоративне застосування Internet – це публічні корпоративні сайти і відкрита електронна пошта;

· корпоративне застосування Intranet – це закриті корпоративні портали у межах локальної мережі підприємства, на яких розміщаються закриті корпоративні матеріали і надається доступ уповноваженим користувачам до системи автоматизованого управління підприємства, а також закрита електронна пошта;

· корпоративне застосування Extranet – це закриті корпоративні портали, що діють у межах мережі Internet, на яких розміщаються закриті корпоративні матеріали і надається доступ уповноваженим користувачам до системи автоматизованого управління компанією, а також закрита електронна пошта плюс доступ до низки матеріалів партнерам і постійним клієнтам підприємства.

Об’єктивні переваги Intranet/Extranet-систем дають змогу підприємствам істотно збільшити ефективність бізнесу завдяки застосуванню доступних, простих у створенні і застосуванні ІС, які розглядають прискорювачами ділових стосунків у дружньому Internet-орієнтованому середовищі спілкування, взаємодію і співробітництво.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  4. Артеріальний пульс, основні параметри
  5. Банківська система та її основні функції
  6. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  7. Будова й основні елементи машини
  8. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.
  9. Бюджетування (основні поняття, механізм).
  10. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  11. Варіатори та їхні основні параметри
  12. Взаєморозрахунки з контрагентами та податковий облік: основні принципи




Переглядів: 1090

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль Екстранету у діяльності сучасних компаній. Основне призначення Екстранету при виконанні бізнес-операцій. Майбутнє Інтранету та Екстранету. | Аудит інформаційних систем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.