Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль Екстранету у діяльності сучасних компаній. Основне призначення Екстранету при виконанні бізнес-операцій. Майбутнє Інтранету та Екстранету.

Загальна характеристика комп’ютерної мережі Інтранет та Екстранет. Взаємозв’язок внутрішньої мережі підприємства із Екстранетом та Інтранетом. Застосування Інтранету сучасними компаніями: комунікації та співробітництво, управління бізнес-операціями. Ресурси Інтранет-технологій. Компоненти архітектури інформаційної технології Інтранет. Вартість Інтранету для сучасних компаній.

Інструменти здійснення електронних комунікацій. Електронна пошта. Інструменти проведення електронних конференцій. Голосові конференції. Відеоконференції. Телеконференції. Чатові системи.

Тема 9. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних організаціях

Найважливіша складова розвитку телекомунікаційних мереж – це можливість безпосереднього спілкування людей. Перші служби міжособового спілкування в Internet описано в табл. 11.5.

Спершу спілкування користувачів спрямовувалося на виконання ділових завдань – інформування, обговорення проблем, робочі комунікації. Із розповсюдженням і розвитком мережних технологій, з появою в мережі індивідуальних користувачів, із здешевленням самих комунікацій і устаткування у межах цих сервісів почали з’являтися співтовариства – групи людей, об’єднаних загальними інтересами (табл. 9.1).

Таблиця 9.1

Способи масового спілкування в Internet

№ з/п Сервіс Пояснення
Початкові способи масового спілкування в Internet
Електронна пошта Виникла найпершою, продемонструвала можливість спілкування за допомогою обчислювальних мереж. У початковій розробці вона була призначена для обміну повідомленнями між двома абонентами, а далі невелика модифікація дала змогу обмінюватися інформацією групам людей (наприклад, групи або списки розсилки)
Телеконференції або групи новин Надали можливість зберігання повідомлень і надання зацікавленим особам доступу до усієї історії обміну, а також різні способи групування повідомлень
Інтерактивні бесіди З розвитком телекомунікацій більшість користувачів починає працювати в Internet в режимі постійної присутності, і як логічний розвиток цієї ситуації з’являється сервіс спілкування в режимі реального часу, коли абонент отримує повідомлення протягом короткого проміжку часу (кількох секунд) після відправки його співбесідником. Спеціалізований сервіс такого роду отримав назву Internet Relation Chat (IRC) – чат. В цьому сервісі спілкування проходить через спеціальні вузли у межах загальних каналів
Розвинені способи масового спілкування в Internet
Гостьові книги Найпростіша форма організації спілкування у вигляді web-додатків. Проста гостьова книга є списком повідомлень, розміщених послідовно від останніх до перших. Кожен відвідувач може залишити своє повідомлення
Форуми Ця форма спілкування є розвитком ідеї телеконференцій. Повідомлення користувачів у форумах групуються за темами, які задаються, як правило, першим повідомленням. Усі відвідувачі можуть побачити тему і розмістити своє повідомлення – у відповідь на вже написані. Історично перші форуми з’явилися як удосконалення гостьових книг і організовували повідомлення в гілці – так само, як і в телеконференціях. Як правило, теми групуються в тематичні форуми, управління системою здійснюють адміністратори і модератори. Найрозвиненіші форуми мають перші ознаки соціальних мереж – між учасниками можуть бути встановлені соціальні зв’язки
Блоги (від англ. web log – web-журнал, web-протокол) У цих сервісах кожен учасник веде власний журнал, тобто залишає записи у хронологічному порядку. Теми записів можуть бути будь-якими. Найпоширеніший спосіб – це ведення блога як власного щоденника. Інші відвідувачі можуть залишати коментарі на ці записи. У цьому випадку користувач, крім можливості вести свій журнал, отримує можливість організовувати рядок перегляду – список записів з журналів «друзів»(friends), регулювати доступ до записів, шукати собі співбесідників за інтересами. На основі таких систем створюються співтовариства – журнали, які ведуться колективно. У такому співтоваристві його членом може бути розміщене будь-яке повідомлення за напрямом діяльності співтовариства
Соціальні мережі Сукупність учасників, об’єднаних не тільки середовищем спілкування, але й з явно встановленими зв’язками між собою. Загалом усі сучасні системи забезпечення роботи мережних співтовариств мають кілька загальних ознак: Здебільшого у співтовариствах передбачається реєстрація користувачів, тобто на кожного учасника повинен бути заведений обліковий запис. Під час реєстрації користувач повинен вказати якусь інформацію про себе для ідентифікації. Майже усі системи вимагають введення адреси електронної пошти і перевіряють його працездатність, висилаючи лист з кодом активації облікового запису. Якщо адреса неправильна, то активувати запис може тільки адміністратор системи. Такий підхід гарантує певний рівень унікальності учасника. Робота у середовищі проводиться сеансами. Кожен сеанс починається з того, що користувач вказує своє ім’я і підтверджує свою особу введенням пароля. Для зручності, сеансність участі переважно приховується від користувача технічними засобами, хоча ідентифікація користувача відбувається постійно. Крім облікових даних, користувач налаштовує оточення – зовнішній вигляд, додаткові дані про себе, вказує свої інтереси

 

Соціальні мережі і сервіси, що підтримують їх, виявилися дуже ефективним методом забезпечення відвідуваності сайтів, зворотного зв’язку і поступово стали одним із засобів генерації контенту (вмісту, що має цінність). У цих групах почала формуватися деяка історія обміну – особиста і суспільна, з часом з’явилися і особисті стосунки між учасниками. Як правило, користувача в такому співтоваристві ідентифікує формальне ім’я, часто скорочене. Хоча один реальний користувач може виступати під різними іменами, ведучи у такий спосіб кілька віртуальних персонажів. Основним способом комунікації був і залишається обмін текстовими повідомленнями. Оскільки емоції звичайним текстом передати складно і не завжди такий текст сприймається однаково, то з часом з’явилися знаки, що позначають емоційне забарвлення тексту, – смайли (від англ. smile – усмішка).

Характерна особливість групи людей, що часто спілкуються, – нагромадження соціальної історії відносин, що активно використовуються (жартів, загальних ситуацій, способів вирішення конфліктів тощо). Така історія слугує частково і засобом пізнання «свій–чужий». У мережних співтовариствах однією з форм прояву такої історії є формування своєрідного стилю спілкування, діалогових скорочень, часто – жаргону.

Стиль спілкування у таких середовищах вільніший, ніж у звичайному житті. Це пояснюється тим, що спілкування ведеться найчастіше від імені віртуального персонажу, інколи без вираженої статі, що не має явного віку і соціального статусу.

До того ж сучасні форми спілкування в Internet багато в чому схожі на традиційні сервіси. Адже ці сервіси сформувалися на основі загальноприйнятих уявлень і звичок в обміні інформацією, а ці уявлення і звички значно інерційніші, ніж технології. Хоча, з іншого боку, вони стали набагато ширшими і різноманітнішими – за рахунок зростання технічних можливостей і, як наслідок, збільшення кількості залучених до спілкування учасників.

Найпоширенішими сучасними засобами спілкування є програми-браузери. Такий спосіб організовування дає змогу максимально полегшити входження в систему спілкування за рахунок використання добре вивченої програми, до використання якої вже звикли, максимального скорочення налаштувань системи, а також доступності – програми-браузери є стандартною складовою будь-якої персональної ОС. Завдяки розвитку телекомунікаційних мереж з таким сервісом можна працювати з будь-якої точки земної кулі, а також і з мобільних пристроїв.

Усе більше користувачів починають комунікувати через мережу, створюючи так звані «соціальні мережі».

Основними характеристиками Intranet, безпосередньо пов’язаними з економічними аспектами діяльності сучасної установи, є:

§ простота і природність технології;

§ низький ризик і швидка віддача інвестицій;

§ інтеграційний і «каталітичний» характер технології;

§ ефективне управління;

§ комунікації між співробітниками установи.

Простота і природність технології. Intranet-тexнологія реалізується у компанії в межах простої схеми. Для побудови пілотного варіанта системи необхідні програма-браузер, що розташована на автоматизованому робочому місці користувачів, Web-cepвep як інформаційний концентратор і стандарти взаємодії між клієнтом і Web-сервером. На цій основі можна розширювати спектр функцій системи, додаючи такі сервіси, як пошук інформації, колективна робота з єдиним масивом інформації тощо.

Унікальна особливість нової технології полягає в тому, що ускладнення системи, розширення сервісів не вимагає від користувача нарощування спеціальних знань. Він вчиться працювати з інформацією один раз, а далі, користуючись у своїй повсякденній роботі засобами навігації інформаційним простором установи, знаходить нові можливості, які полегшують виконання його завдань, але при цьому його інструмент — програма-браузер — залишається тим самим.

Низький ризик і швидка віддача інвестицій. Особливості впровадження Іntrаnеt-технології нетипові для нової революційної технології. Йдеться про простоту і невисоку вартість створення корпоративної Intranet-системи. Вартість початкових вкладень теж невисока, при цьому концептуальна простота спрощує і впровадження.

До початкових вкладень належить тільки вартість програм-браузерів (часто безкоштовних) і програмного забезпечення Web-cepвepy, бо організувати його можна практично на будь-якій уже наявній в установі комп’ютерній техніці.

Проблема традиційних інформаційних систем полягає в тому, що, починаючи планувати їх створення, появу перших результатів треба очікувати через рік-півтора.

Істотною особливістю Intranet є швидка віддача. Почавши процес створення Іntrаnеt-системи, уже через декілька тижнів можливо продемонструвати перші результати. Це сприяє впровадженню технології, оскільки користувач одразу бачить віддачу, користь від впровадження технології і тому охоче починає взаємодіяти з розробниками і допомагати їм.

Інтеграційний і «каталітичний» характер технологій. Ця характеристика Intranet полягає в можливості ефективного об’єднання програмних рішень (напрацьованих раніше, тих, що створюються зараз, і тих, що тільки проектуються) на основі різнорідного апаратного забезпечення в загальне інформаційне середовище з єдиними правилами створення і споживання інформації, з єдиним уніфікованим доступом до інформації.

На практиці Intranet дає змогу створити інформаційну систему установи на основі вже існуючої технічної інфраструктури. Сила Іntranеt-технології полягає в еволюційному характері її впровадження, завдяки чому можливо досягти майже стовідсоткового збереження зроблених раніше інвестицій. Все складне і дороге господарство — мережі, комп’ютери, бази даних, прикладні системи — усе це зберігається і використовується й надалі.

Повільне повернення інвестицій в інформатизацію сучасної компанії є однією з головних проблем її керівництва. В установі накопичується багато комп’ютерів і програм, ефективному використанню яких перешкоджає складний за своєю природою (а тому — повільний) цикл розробки і впровадження прикладного програмного забезпечення. Кошти, витрачені на придбання комп’ютерів і програм, часто — «мертвий вантаж», який не приносить ніякої користі. Тривала відсутність результатів інформатизації призводить до того, що керівництво установи починає скептично ставитися до самої можливості створення ефективно діючої інформаційної системи. Швидке отримання конкретних результатів за невеликих витрат визначає загальний напрям розвитку і вдосконалення інформаційної системи установи, в тому числі дає змогу систематизувати й упорядкувати подальші інвестиції в інформатизацію. Саме тому технологію Intranet можна розглядати як «каталізатор інвестицій».

Ефективне управління організацією. Ця здатність Іntrаnеt-технології актуальна передусім для керівника установи. Для нього інформаційна система є засобом, який допомагає в ефективному управлінні установи, що вимагає повного володіння в потрібний термін інформацією, яка адекватно відображає стан установи.

Традиційні підходи до побудови інформаційних систем припускають створення програмних застосувань типу автоматизоване робоче місце керівника, які реалізують обмежений набір функцій управління документами, контролю виконання тощо і ставлять керівника установи в надто жорсткі умови. Як правило, такі програмні застосування складні, надто незручні в роботі, вимагають навчання і на практиці керівниками не використовуються.

Керівник сучасної установи — людина зайнята, він не може витрачати час на освоєння складного програмного застосування. Однак йому необхідно мати об’єктивну повну інформацію про діяльність установи. Технологія Intranet є ідеальним варіантом. Від керівника не вимагається практично жодних знань про специфіку роботи програми-браузера, достатньо натискувати «мишею» на потрібні гіперпосилання, щоб отримати інформацію. Технічні працівники повинні тільки раціонально спроектувати і підготувати зміст інформаційного Web-cepвepy компанії.

Комунікації між співробітниками установи. Одним із основних чинників життєдіяльності Intranet в установі є сприйняття її співробітниками саме такого засобу отримання інформації: дані отримуються тоді, коли вони необхідні, в найбільш зручному вигляді. Достатньо лише завантажити програму-браузер і «перейти» за посиланнями до необхідного місця інформаційного сховища установи.

Як правило, в кожній установі існує проблема ефективних комунікацій між співробітниками різних підрозділів: вони працюють у суміжних напрямах, але не діляться між собою потрібною інформацією. Керівництво установи всіляко прагне подолати цю проблему, але існують комунікаційні бар’єри, пов’язані зі структурою установи, з методами її роботи, які перешкоджають інформації поширюватися швидко. Intranet має здатність руйнувати ці бар’єри, що позитивно впливає на ефективність роботи підприємства.

За даними фахівців абсолютна більшість усіх продажів в Internet припала на сектор електронної торгівлі, орієнтованої на бізнес-партнера, який прийнято позначати В2В. Незважаючи на те, що кінцевих споживачів в Internet істотно більше, ніж представлених підприємств, обсяг угод між бізнес-партнерами значно перевищує роздрібні продажі.

У галузі електронного бізнесу В2В, орієнтованого на бізнес-партнера, виділяють чотири бізнес-моделі (табл. 9.2).

Таблиця 9.2

Бізнес-моделі електронного бізнесу В2В

№ з/п Бізнес-модель Змістовне наповнення
Портали Важливим чинником успішного ведення бізнесу в умовах конкуренції є уміння взаємодіяти зі своїми партнерами через оперативне одержання необхідної інформації про реальні можливості та планові дії бізнес-партнерів на рівні технології електронного обміну даними. Такі завдання дають змогу виконувати спеціалізовані портали
Електронне управління закупівлями Технологія торгівлі за каталогами або агрегаторами даних концентрує продавців і покупців в одному місці. Вона є найкращою для галузей, що характеризуються великою фрагментацією продавців і покупців, які часто проводять угоди з порівняно недорогими товарами. При цьому не має сенсу погоджувати ціни, і вони фіксуються продавцями. Технологія торгівлі за каталогами також добре працює, якщо більшість продажів здійснюється відомими постачальниками й за певними правилами, а покупцеві для вибору продавця необхідно ознайомитися із пропозиціями великої кількості дрібних постачальників. Ця технологія добре працює на ринках з прогнозованим попитом, що рідко змінюється
Електронні аукціони Аукціонна технологія забезпечує просторові відомості продавців і покупців. Вона ефективна у випадках, коли нестандартні, унікальні або товари/послуги, що швидко псуються, продаються або купуються підприємствами, які мають різні підходи до визначення вартості товару. До цієї групи потрапляють рідкісні предмети, капітальне устаткування, вживані товари, складські залишки тощо
Електронні біржі Біржова технологія забезпечує тимчасове узгодження попиту та пропозиції. Вона вимагає створення механізмів узгодження попиту-пропозиції в реальному часі, визначення ринкової ціни, а також процесу реєстрації й проведення угод. Ця технологія є найкращою для стандартизованої продукції зі слабкостандартизованими характеристиками. Біржова технологія цікава для ринків, де попит і ціни нестабільні. Вона дає змогу учасникам ринку управляти надлишками або піками попиту. Біржова технологія уможливлює звести дві сторони, що володіють взаємно привабливими ресурсами. Бартер традиційно використовується в інфляційній економіці, якій характерна нестача готівки. У той самий час ця технологія економічно виправдана як інструмент мінімізації фінансових ризиків, що існують у таких формах, як бартерний обмін виробничими ресурсами, послугами й технологіями

 

Варто зазначити, що межі цих моделей доволі розмиті, що зумовлює існування комбінованих рішень, які мають ознаки кількох основних бізнес-моделей. У разі створення електронних торговельних майданчиків використовують різні технології організовування взаємодії між продавцями й покупцями. Це можуть бути технології з фіксованими цінами (типові для продажів за електронними каталогами) або системи динамічного ціноутворення (характерні для аукціонної й біржової торгівлі).

У міру того, як у комерційній діяльності щоразу ефективніше застосовують капітал знань, економіка поступово відмовляється від посередництва, оскільки мережні технології дають змогу усунути потребу в інформаційних посередниках. Розподілені мережні повноваження стають ефективнішими від централізованих. Всесвітня павутина з цілодобовим вільним доступом задовольняє вимоги оперативної взаємодії для потреб територіально розподіленої виробничої та комерційної діяльності, а тому мережі самостійних організацій і груп, а також окремих підібраних фахівців стають основою нової економіки.

Основною формою активності організацій в Internet, способом реклами і одним з перших кроків ведення електронного бізнесу є створення Web-сайту підприємства. У разі використання Internet у бізнесі необхідно визначити напрями і методи діяльності:

· потенційних замовників продуктів і послуг підприємства;

· види діяльності, які можна поліпшити за допомогою мережі;

· наскільки ефективно використовується Internet конкурентами і чи прийнятна для організації вартість застосування Internet.

Корпоративний сайт – це технологія управління внутрішніми і зовнішніми інформаційними потоками, яка охоплює комплекс напрямів функціонального застосування: ІС, маркетинговий інструмент, інструмент реклами, візитна картка організації. У разі оформлення сайту потрібно враховувати низку пропозицій щодо структури, спрямування та оформлення корпоративного сайту (табл. 9.3).

Таблиця 9.3

Рекомендації щодо оформлення сайту

№ з/п Група Зміст рекомендації
Основні складові елементи Зміст сайту – його тематика, рівень і стиль викладення, достовірність інформації тощо – визначає його аудиторію. Періодичність, актуальність і новизна інформації визначають стабільність аудиторії, відсоток повторних звертань і ступінь довіри до сайту. Сайт повинен містити: · інформацію про організацію (історія створення, основні досягнення, цілі діяльності тощо) · продукцію і послуги (каталог продукції, прайс-лист, умови постачання і сервісного обслуговування, опис переваг) · додаткову інформацію (огляди, аналіз основних подій) · форму для замовлення продукції · лічильник кількості відвідувань сайту
Рекомендації щодо оформлення сайту · визначення мети створення сайту та очікуваних результатів · формування структури та інформаційного наповнення сайту · у Web-адресі сайту бажано використати назву організації (до 5–7 символів) або скорочення для легкого запам’ятовування · логотип і заголовок головної сторінки має легко запам’ятовуватись і швидко завантажуватись · визначення кольору фону, необхідні зображення, фотографії; графіка · вивчення користувачів на основі попереднього аналізу цільової аудиторії, ступеня її подання в Internet · вивчення інтересів цільової аудиторії · тестування завантаження і перевірка Web-сторінок  
Перелік типових помилок оформлення сайту · незавершеність · нестача корисної інформації · недостатня реклама сайту · невідповідність товарів і послуг можливості продажу їх через Internet · надлишок графіки і анімації · невдалий вибір поєднання кольору тексту і фону · використання довгих Web-сторінок · застаріла інформація · незрозуміла навігація  
Маркетингові завдання сайту · одночасний доступ до інформації великої кількості людей у будь-який час · висока швидкість поширення інформації · широта географічного охоплення · забезпечення актуалізації інформації · багаторівнева деталізація інформації · реалізація пошуку, вибірки і сортування інформації · диференціація інформації для різних цільових груп · різноманітність форм подання інформації · інтеграція з офісними системами і системами управління підприємством · організовування діалогу (зокрема інтерактивного) з цільовою аудиторією · аналіз поведінки аудиторії (ступеня інтересу до конкретних інформаційних блоків) · формування постійної аудиторії сайту та її інформування (наприклад, списки розсилки) · збирання статистики прямими і непрямими способами з метою подальшого її аналізу · інформаційна підтримка клієнтів, публікація відповідей на запитання  

Успіх Web-сайту залежить від стратегії його застосування і від того, наскільки обрана стратегія відповідає завданням, які повинні виконуватись за допомогою сайту. Ефективним можна вважати сайт, який надає повне уявлення щодо пропонованих товарів і послуг, що дає змогу швидко знайти конкретну інформацію про характеристики пропонованого товару, а також надає зрозумілу інформацію про способи замовлення та оплати товару. Аналіз трафіку надає можливість одержати інформацію про кількість відвідувачів сайту за поточний період. За допомогою спеціального програмного забезпечення можна дізнатись, які із сторінок сайту найпопулярніші, за допомогою яких пошукових машин і каталогів користувачі відвідують сайт, які рекламні посилання (банери) забезпечують найбільшу кількість відвідувачів.

Залежно від складності завдання і поставленої мети можливі такі підходи до реалізації рішення про створення сайту:

1. Створення сайту співробітником організації використання можливостей, які надаються відповідними компаніями у мережі Internet (прості шаблони бібліотеки графічних малюнків, інструкції із самостійної розробки, розміщення на серверах підприємства). До складу професійно орієнтованих Microsoft Office входять спеціалізовані програми підтримки домашніх Web-сторінок. Крім того, відомо багато широковживаних програм: текстових редакторів, електронних таблиць тощо та пакетів видавничого призначення, які користувачі можуть самі успішно застосувати під час створення інформаційного наповнення і побудови власних Web-сторінок для своїх робочих місць.

2. Розроблення і обслуговування сайту співробітниками організації. У цьому разі необхідні такі групи фахівців:

· група, яка безпосередньо розробляє і оновлює сайт, його структуру і графічне оформлення;

· інформаційна група, яка відповідно до завдань, поставлених керівництвом, здійснює інформаційне наповнення сайту;

· група «просування» сайту, яка розповсюджує інформацію про нього у спеціалізованих виданнях, проспектах, буклетах, каталогах, а також займається реєстрацією в усіх пошукових структурах та Internet-каталогах.

3. Звертання до дизайн-студії, яку обирають на основі аналізу вартості послуг, рівня сервісу, досвіду роботи або на основі проведення тендера між студіями.

Створення мережної організації потребує формування інформаційного потоку між її учасниками, яким необхідно забезпечити:

· швидкий доступ нових учасників до нагромаджених інформаційних матеріалів;

· швидкий доступ учасників до нових інформаційних матеріалів:

· можливість швидкого встановлення прямих багатосторонніх зв’язків між учасниками.

Технічне вирішення цих вимог забезпечується за рахунок Web-серверу, на якому публікуються усі робочі матеріали з докладною рубрикацією у комбінації з системою електронних списків розсилки (на основі електронної пошти Internet-форумів).

Еволюція Web-ужитків після створення у 1991 р. перших Web-сторінок сприяла розробленню різних структур та інформаційного наповнення гіпертекстових систем. Спочатку це була домашня сторінка, в якій були зосереджені короткі інформаційні повідомлення. Теперішні завдання Web-ужитків значно розширилася (табл. 12.4).

На відміну від традиційного маркетингу, коли інформація доводиться до відома потенційного користувача, незалежно від того, хоче він цього чи ні, за допомогою Internet користувач має можливість обирати ту сторінку, яку йому необхідно передивитись.

Таблиця 9.4

Завдання Web-ужитків

№ з/п Напрям Завдання
Реклама Доступна ззовні Web-сторінка навіть для невеликого підприємства допомагає довідатись потенційному користувачу про його існування, галузь діяльності, оцінити його імідж
Маркетинг Зворотний зв’язок з користувачем, передбачений під час проектування Web-сторінки дає змогу вже на початковому етапі виконувати маркетингові дослідження, облік клієнтів, визначати попит на конкретні товари і послуги
Прямі продажі Користувач Internet може у будь-який час одержати всебічну інформацію щодо пропонованих товарів, цін, знижок. Обраний товар можна одразу замовити
Інформаційна підтримка клієнтів Важлива для компаній, які продають товар, що потребує технічної підтримки продавця чи виробника
Засоби віддаленої роботи співробітників Підприємства, специфіка діяльності яких потребує підтримки великої кількості філіалів і співробітників у регіонах, можуть використати Web-сторінку для оперативного інформування їх про зміни у політиці підприємства, ціни, асортименту, нових товарів і послуг

 

Тепер термін «home page» застосовують для позначення першої сторінки Web-сайту. Сучасні Web-сайти містять значний обсяг інформації, та, згідно з рекомендацією професора Якоба Нільсена, Web-сторінка має бути невеликого формату. Сукупність Web-сторінок, об’єднаних певним збірним поняттям, утворює Web-вузол. Ще вищий рівень структурної будови мають Web-портали, які сьогодні розглядають з кількох аспектів. Однак найголовнішою ознакою Web-порталу є наявність єдиної точки входу в Internet. Отже, чіткішим буде таке визначення поняття Web-порталу.

Портал – це Web-сайт, який є головним стартовим сайтом з єдиною точкою входу для усіх користувачів, що забезпечує можливість під’єднання до Internet різними каналами доступу та надає багато інформаційних послуг. З іншого боку, поняття Web-портал часто пов’язане із пошуковими системами, які є основними помічниками для знаходження потрібної інформації в Internet-сервісах. Сьогодні Web-портали надають місце для розташування інформації користувачам навіть послуги підтримування віртуальних офісів власними серверними засобами.

У будь-який час, цілодобово Web-портали є безвідмовними помічниками і виконавцями найрізноманітніших завдань, підтримують під’єднання користувачів будь-якими доступними способами. Web-портали відкривають універсальні поштові скриньки усім бажаючим абонентам. Ці точки входу є доступними із будь-якого комунікаційного засобу: провідникових з’єднань, супутникових каналів чи наземних безпровідних систем усіх стандартів. Відкрита модульна архітектура Web-порталів є дуже гнучкою та забезпечує сумісність з усіма основними стандартами: мовами програмування HTML, XML, протоколами IMAP 4, TCT/IP, HTTP, WAP. Клієнт може отримати електронне повідомлення і скористатися послугами озвучення цього електронного листа у мобільному телефоні користувача та відразу надіслати відповідь у вигляді текстового повідомлення чи голосового послання – Voice Mail. Отже, Web-портали сьогодні є мультитермінальними інформаційно-комунікаційними системами. Замовниками послуг в мультисервісних багатотермінальних Web-порталах є сотні мільйонів користувачів Internet з усього світу. Основними каналами комунікації замовників Web-портальних послуг є: голос, Web, WAP, SMS, E-mail. Найчастіше користувачі взаємодіють з Web-порталами за допомогою таких пристроїв/терміналів: телефонів стаціонарних і мобільних різних стандартів; кишенькових персональних комп’ютерів, персональних цифрових асистентів (Personal Digital Assistant – PDA); стаціонарних ПК, різних Web-телевізійних приставок в кабельних системах (наприклад, Set Top Box) тощо. Вбудовування білінгової компоненти у Web-портальну систему оператора автоматично здійснює визначення оплати за послуги та дає змогу в реальному часі виставляти рахунки абонентам і оплачувати рахунки в електронній формі.

Відзначимо прогресивну тенденцію, яка починає змінювати ситуацію на ринку послуг провайдерів Internet-доступу. Відбувається перехід значної частини абонентів і замовників як корпоративних, так і домашніх, від провайдерів доступу до провайдерів сервісів. Саме функції сервіс-провайдерів високоякісно забезпечують Web-портали. Завдяки створенню мультисервісних мереж, побудованих провідними Web-портальними розробниками, успішно вирішується проблема збереження інвестицій і об’єднання послуг доступу до інформації сумісно з її продажем у межах єдиної системи якісного обслуговування і взаєморозрахунків оператора мультисервісної мережної інфраструктури (табл. 9.5).

Таблиця 9.5


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 1232

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Електронні платежі та безпека. | Основні вигоди мультисервісних Web-порталів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.