Роботи що виконуються при технічном обслуговувані автомобіля
Періодичність технічних обслуговувань
Технічні обслуговування ТО-1 і ТО-2 мають періодичність обслуговування, яка визначається пробігом автомобіля. Технічні обслуговування ТО-1 і ТО-2 для автомобілів визначаються пробігом автомобіля, що встановлюється залежно від категорії умов експлуатації. Примірна періодичність технічних обслуговувань приведена в таблиці
№ п\п
Автомобілі
Періодичність ТО (км. пробігу)
ТО1
ТО2
легкові
вантажні
автобуси
Методи Технічного обслуговування:
Тупіковий роботи по технічному обслуговувані виконуються на універсальному посту працівниками різних спеціальності Потоковий метод роботи з технічного обслуговування виконуються на декількох розташованих в технологічній послідовності спеціалізованих постах
При ЩТО необхідно: - заправити автомобіль; - перевірити відсутність підтікання палива, масла і охолоджуальної рідини, а також втрати повітря з пневмосистеми (при виявленні несправності - усунути її); - очистити і вимити автомобіль від бруду, прибрати всередині кабіну і вантажну платформу, ---- привести зовнішній вид автомобіля до належного стану; - усунути всі несправності, які виявились в дорозі; - оглянути кріплення всіх коліс; - при роботі в умовах великої запиленості провести обслуговування повітряного фільтра; - злити конденсат із ресиверів гальмової системи; - в зимовий час злити воду із системи охолодження; - вимкнути вимикач "маси ». б) технічне обслуговування № 1 (ТО1). Перед початком робіт ТОЇ проводяться операції щоденного технічного обслуговування. При ТО1. перевіряється комплектність автомобіля, інструментів водія, шанцевого інструмента; перевіряється кріплення всіх вузлів і агрегатів, затягування гайок кріплення головок блока циліндрів; обслуговуються акумуляторні батареї; перевіряється і регулюється натяг всіх приводних пасів; проводять змащувальні роботи згідно таблиці змащування; перевіряють і при необхідності регулюють гальма та рульове керування; перевіряють тиск у шинах коліс; перевіряється робота всіх систем і механізмів автомобіля на ходу. в) технічне обслуговування № 2 ( ТО-2). Перед виконанням ТО-2 виконуються операції ЩТО та ТО-1. При ТО-2. проводиться поглиблена перевірка технічного стану автомобіля, оцінюється технічний стан агрегатів, вузлів і систем автомобіля, уточнюються обсяги робіт при ТО-2; проводяться регулювальні роботи, згідно з інструкцією по експлуатації автомобіля; промиваються і замінюються фільтруючі елементи в системі живлення; при значному зносі протекторів шин проводиться їх перестановка згідно схем перестановки; перевіряється герметичність гальмових систем; проводяться змащувальні роботи згідно карти змащування. Після закінчення обслуговування перевіряється робота всіх вузлів, агрегатів і систем автомобіля на ходу. г) Сезонне технічне обслуговування (СО). Проводиться навесні і восени при переході на літній та зимовий періоди експлуатації. Сезонне технічне обслуговування машин складається з проведення чергового ТО-1 або ТО-2 і додаткових робіт відповідно до наступаючого періоду експлуатації та: промивання, продування стисненим повітрям, перевірки і регулювання приладів системи живлення двигуна; заміни сезонних змащувальних матеріалів та спеціальних рідин в агрегатах і механізмах машин, всесезонні мастила і рідини замінюються тільки по закінченні терміну їх роботи; підфарбування або повного фарбування автомобіля. При підготовці машин до експлуатації в зимовий період додатково до сезонного ТО проводяться: перевірка і підготовка до роботи засобів підігріву двигуна, обігріву кабіни і кузова, встановлення засобів утеплення; підключення до системи охолодження і перевірка роботи передпускового підігрівача двигуна та опалювача кабіни; заправка системи охолодження двигуна рідиною, що замерзає при низькій температурі; видалення конденсату із трубопроводів і каналів системи регулювання тиску повітря в шинах і системи пневматичних приводів гальм. При підготовці машин до експлуатації в літній період експлуатації додатково до сезонного ТО проводиться: зливання із системи охолодження рідини (автомобіль ЗІЛ-131), промивання системи і заправка водою; відключення від системи охолодження двигуна передпускового підігрівача й опалювача кабіни; зняття з машини засобів утеплення.