Призначення будова та принцип дії карбюратора К-126Б
Карбюратор – призначений для приготування пальної суміші та забезпечення роботи двигуна на різних його режимах. Отже карбюратор повинен забезпечити роботу двигуна на цих 5 режимах. Як ви пам’ятаєте найпростіший карбюратор не може забезпечити роботу двигуна на 4 із 5 режимах як вийшли с цієї ситуації конструктора карбюратора К-126Б
Карбюратор 1- Головний паливний жиклер, 2- поплавець, 3,18, 34- корпус, 4- голка, 5- фільтр, 6- балансуючий канал, 7- повітряний жиклер системи холостого хода, 8 повітряний жиклер головной дозуючої системи, 9- розпилювач, 10- малий дифузор, 11 великий дифузор, 12- нагнітаючий клапан прискорювального насоса, 13, 14- розпилювач прискорювального насосо та економайзера 15,16- повітряна заслінка, 17- автоматичний клапан повітряної заслінки , 19,20- корпус і клапан економайзера, 21,22,23,24,27,28 привод економайзера і прискорювального насоса, 25- поршень прискорювального насоса, 26- кульковий клапан прискорювального насоса, 29- жиклер головной дозуючої системи, 30- дросельна заслінка, 31- регулювальні гвинти якості системи холостого хода, 32- отвір системи холостого хода, 33 емульсійний канал системи холостого хода Будова карбюратора Карбюратор К-126Б (автомобіль ГАЗ-53А) складається з: трьох частин верхньої, середньої та нижньої. У верхній частині карбюратора знаходиться повітряна заслінка з автоматичним клапаном 17, фланцем для кріплення повітряного фільтра , балансувальної трубки 6, паливопідводящого штуцера с сітчастим фільтром 5, поплавка 2 з запірною голкою 4. У середній частині находиться поплавкова камера з головними жиклерами 1, оглядового вікна за рівнем палева в поплавцевій камері, двох змішувальних камер одна забезпечує роботу правого ряду циліндрів друга лівого, малих10 та великих 11 дифузорів, розпилювача головної дозуючої системи 9, до якої входять (головні паливні жиклери 1, повітряний жиклер 8), паливних та повітряних жиклерів системи холостого хода, економайзера 31 з клапаном 20, прискорювального насоса 23 з зворотнім клапаном 26, та привода прискорювального насоса і економайзера, розпилювача прискорювального насоса В нижній частині находиться дросельні заслінки, вивідні отвори с регулювальними гвинтами якості палива системи холостого ходу, вісь дросельних заслінок яка з’єднується з чим? Правильно з педаллю газу і обмежувача обертів двигуна який обмежує оберти в межах 3500 об\хв Забезпечення карбюратором роботи двигуна на різних його режимах А зараз розберемось для чого потрібні і як працюють головна дозуюча система, економайзер та прискорювальний насос, та система холостого хода при різних режимах роботи двигуна Режимі пуску? Для того щоб збагатити пальну суміш в момент пуску холодного двигуна на карбюраторі у в повітряній впускній горловині встановлюють повітряну заслонку і в момент пуску її прикривають цим самим відбувається збагачення пальної суміші Режим холостого хода? При роботі двигуна на хх дросельні заслінки закриті і розрідження не може передатися до дифузорів і паливо не поступає у змішувальну камеру. Але розрідження передається через отвір і по каналу до паливного та повітряного жиклеру хх через них поступає паливо і повітря яке змішується утворюючи емульсію і потрапляє в циліндри двигуна. За допомогою гвинтів ми можемо змінювати переріз отвору цим самим регулювати оберти двигуна на холостом ходу. Режим середніх навантажень? При відкриті дросельної заслінки розрідження передається на малі дифузори і в роботу вступає головна дозуюча система. Паливо з поплавкової камери через головний жиклер потрапляє до колодязя ГДС де до нього через повітряний жиклер підмішується повітря створюючи емульсію яка потрапляє до горловин малих дифузорів де вона ще раз змішується з повітрям цим самим збіднюється. Режим повних навантажень? Під час руху автомобіля на підйом та при максимальних навантаженнях двигун повинен видати максимальну потужність для цього необхідно збагатити пальну суміш Як це робиться? За допомогою економайзера . Коли дросильна заслінка відкривається на 85% та більше вона через тягу приводить в дію шток економайзера який натискає на клапан економайзера та відкриває його. За рахунок розрідження в змішувальній камері та відкритому клапані економайзера паливо починає поступати з поплавкової камери до розпилювача економайзера цим самим збагачуючи пальну суміш в змішувальній камері. Режим прискорення При різкому натискані на педаль газу і відкриттю дросельної заслінки паливо не встигає за повітрям що приводить до сильного збіднення пальної суміші і двигун глохне Щоб цього не сталося встановлюють прискорювальний насос. При ризькому відкриттю дросельної заслінки від осі заслінок зусилля передається на шток прискорювального насоса і поршень витісняє паливо яке є в колодці прискорювального насоса і через канал паливо відкриває нагнітаючий клапан і потрапляє до розпилювача економайзера цим самим збагачуючи пальну суміш і не даючи двигуну заглохнути Відцентрово-вакуумний обмежувач частоти обертання колінчастого вала має відцентровий датчик, який кріпиться на кришці розподільних шестерень, і вакуумний діафрагмовий механізм, що діє на дросельні заслінки. Як здійснюється управління заслінками? Управління дросельними та повітряної заслінками карбюратора здійснюється за допомогою приводу управління, який складається з педалі 6 управлінь дросельними заслінками (педаль газу), яка тягами шарнірно з'єднана з віссю дросельних заслінок карбюратора. На тяги впливає пружина, яка прагне утримувати заслінки в закритому положенні. Водій, натискаючи на педаль, долає опір пружини і відкриває дросельні заслінки, що веде до збільшення частоти обертання колінчастого вала. На вісь дросельних заслінок можна впливати також за допомогою кнопки, яка тросом, вміщених у металеву оболонку, сполучена з віссю дросельних заслінок. При витягуванні кнопки на себе зусилля передається на вісь дросельних заслінок, і вони відкриваються. Завдяки тертю між тросом і оболонкою заслінки утримуються у відкритому положенні, забезпечуючи роботу двигуна в заданому режимі. Управління повітряною заслінкою здійснюється кнопкою, яка тросом з'єднується з віссю повітряної заслінки. При витягуванні кнопки на себе зусилля через трос передається на вісь повітряної заслінки, і вона закривається (наприклад, при пуску холодного двигуна). Одночасно через тягу передається зусилля на вісь дросельних заслінок і вони відкриваються на задану величину. Завдяки тертю між тросом і оболонкою заслінки утримуються в заданому положенні, що дозволяє водієві здійснювати пуск двигуна стартером або пусковою рукояткою. Кнопки і встановлені на панелі в кабіні автомобіля.