МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Категорія милосердя в етиціВ етичній теорії сформувалося декілька підходів до потрактування категорії милосердя. Перший підхід визнає тотожність понять "милосердя" та "співстраждання", поняттю "людяності" (конфуціанство, Аристотель). У конфуціанстві, зокрема, милосердя (людяність) — жень — вважалося основою доброчинності й основним життєвим принципом. Такий підхід до категорії "милосердя" викладений у словнику з етики під редакцією Аверинцева і А. Гусейнова, де зазначається, що милосердя — це співстраждальне, доброзичливе, турботливе ставлення до іншої людини. Звідси, милосердя протистоїть байдужості, безсердечності, ворожості, насиллю, "гніву" (згідно з Аристотелем). Другий підхід визнає за милосердям діяльне прагнення допомогти іншому, що не завжди вимагає співстраждання та співчутливої схильності до нього. Акцент в цьому підході робиться на "задіяності", тобто співучасті індивіда в долі іншого, що відстоювала і християнська етика також. Християнство визнавало певну змістову схожість "милосердя" з поняттям "милостиня". Свідченням цього є тексти Старого Завіту, де в перекладі на різні мови в одних і тих же місцях вживаються різні слова — "милосердний", "милостивий", "людинолюбивий". Згідно з християнською етикою, милосердям характеризується співчутливе ставлення до людей, а йому протистоїть недбальство і безтурботність. Моральний бік милосердя в такому разі проявляється в тому, що, обмежуючи себе матеріально, людина жертвує собою заради іншого. Такий підхід розкритий у підручнику з етики В. Малахова, де зазначається: "Милосердя передбачає чітко окресленого суб'єкта, який, керуючись моральними прагненнями, від надміру власного буття чинить добро тим, кого усвідомлює саме як інших, відмінних від себе, хоча здебільшого й не без сердечної схильності до них". Третій підхід до потрактування категорію "милосердя" ототожнює з поняттям "альтруїзм": альтруїзм вичерпується доброзичливим ставленням до інших. Така думка поширилася в європейській культурі в Новий час. Цей підхід зазнає критики тому, що саме так підкреслюється значущість самозакоханості, адже, як стверджують багато мислителів, якщо вимагається полюбити ближнього, то чому б спочатку не полюбити себе. Усе зрештою звелося до заклику кожному набути власного обличчя, ствердити свою особистість (Ф. Ніцше). Насправді ж в милосерді самозакоханості не приділяється увага. Милосердя співвідносне не із самозакоханістю, а з ідеалом. Милосердя є вищою моральною вимогою, загальнолюдською цінністю. Необхідно сказати про ще одну особливість милосердя. Милосердя не може розглядатись як вимога. У реальному житті для людини воно є лише рекомендацією, хоча мораль людини вимірюється її здатністю до милосердя.
Читайте також:
|
||||||||
|