МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Бюджет як економічна категорія.УПРАВЛІННЯ Тема 2. СТРУКТУРА БЮДЖЕТУ ДЕРЖАВИ ЯК ОБ’ЄКТУ
1. Бюджет як економічна категорія. 2. Бюджетна система і бюджетний устрій. 3. Доходи бюджету. 4. Видатки бюджету. 5. Бюджетний дефіцит.
Виникнення бюджету держави обумовлюється такими причинами: · існуванням товарно-грошових відносин; · функціонуванням держави; · потребами розширеного відтворення та забезпеченням соціальних гарантій. Законодавче оформлення терміну "бюджет" відбулося протягом XIX ст. Суть даної категорії розкривається у її призначенні -фінансуванні суспільних функцій і завдань: · макроекономічної; · соціальної; · управлінської; · оборонної; · міжнародного співробітництва. Бюджет можна розглядати з трьох позицій: 1) За економічним змістом - система грошових відносин між державою, з одного боку, та суб'єктами підприємницької діяльності й 2) За формою прояву- основний фінансовий план держави. 3) За матеріальним змістом- централізований грошовий фонд держави. Обсяг бюджету характеризується річною сумою коштів, що проходять через цей фонд. Бюджет держави є провідною ланкою державних фінансів. Частка доходів зведеного бюджету коливається у межах 25 - 28 % ВВП. Співвідношення між державним бюджетом і місцевими бюджетами визначається в пропорціях 60 - 70 % ÷ 40 - 30 %. Структура державних фінансів наведена на рис. 2.1.
Рис.2.1 Система державних фінансів Роль і місце бюджету в суспільстві визначається фінансовою моделлю країни. За рівнем централізації ВВПу бюджеті виділяють такі моделі: 1) американська (25 – З0 %); 2) західноєвропейська (30 - 40 %); 3) скандинавська (50 - 60 %). Бюджет є складовою фінансів, йому притаманний двоїстий характер. З огляду на це бюджет виконує такі ж функції, як і фінанси: розподільчу; контрольну. Характерні ознаки бюджетних відносин: · Перерозподільчий характер - перерозподіл ВВП між галузями економіки, регіонами країни, соціальними групами населення; · Всеохоплюючий характер- бюджетні відносини прямо або опосередковано торкаються всіх суб'єктів підприємницької діяльності та домогосподарств; · Законодавче регулювання- бюджетні відносини регламентуються Бюджетним кодексом, щорічним законом про державний бюджет, законами, що регулюють надходження доходів і фінансування витрат. Особливості прояву розподільчої функції бюджету: · основним об'єктом розподілу виступає новостворена вартість, тобто національний дохід; · одна і та ж частина національного доходу (заробітна плата, прибуток) багаторазово проходить через бюджетний розподічьчий механізм; · багатоканальність бюджетних потоків.
Контрольна функція - породжена розподільчою функцією бюджету: 1) відображає властиві бюджету ознаки, які полягають у їх здатності сигналізувати про проходження розподільчого процесу, тобто виступати інструментом перевірки правильності утворення, розподілу і використання фондів грошових коштів у процесі господарювання; 2) охоплює всі сторони діяльності суспільства і суб 'єктїв економіки; 3) проявляється у фінансовому контролі, який є одним із найдієвіших видів контролю.
Бюджетний механізм - сукупність методів, які застосовує держава з метою організації бюджетних відносин і забезпечення належних умов соціально-економічного розвитку.
Складові елементи бюджетного механізму: 1. Бюджетне планування і регулювання- визначаються фінансові можливості держави щодо фінансового забезпечення розвитку її економіки та соціальної сфери. 2. Фінансові показники: · узагальнюючі - доходи і видатки бюджету, державний борг, рівень інфляції тощо; · індивідуальні - рівень витрат на душу населення, сума податків, сплачених одним працюючим, інші. 3. Нормативи- характеризують рівень забезпечення видатків бюджету, витрат фінансових ресурсів. 4. Ліміти- обмеження бюджетних витрат в інтересах держави, підприємств, домогосподарств. 5. Резерви.Призначені для нейтралізації впливу непередбачуваних факторів. 6. Управління бюджетними коштами.Держава в особі своїх органів влади та управління встановлює методологію розподілу ВВП і національного доходу, форми грошових заощаджень, регулює види платежів, визначає обсяги і напрями використання бюджетних коштів. Вплив бюджету на соціально-економічний розвиток здійснюється за схемою: Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|