Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Осьові (пропелерні) насоси.

Осьовими називаються лопасні насоси, в яких рідина рухається через робоче колесо в напрямі його осі.

Робоче колесо осьового насоса складається із втулки 1 і декількох лопаток 2, які на ній закріплені. Кожна лопатка являє собою зручнообтічне вигнуте крило. По формі робоче колесо осьового насоса похоже на гребний гвинт корабля,або на кількохлопасний пропелер (дивися рисунок 49). Тому такі насоси інколи називають пропелерними.

Обертаючись в рідині, осьове колесо надає їй поступальний і, водночас, круговий рух. Для вирівнювання кругового руху безпосередньо за робочим колесом передбачається нерухомий вирівнюючий (спрямовуючий) апарат. Втулка цього апарату слугує, також, одним із підшипників робочого валу насоса.

  Рисунок 49. Загальний вигляд робочого колеса осьового насоса.

Один із методів розрахунку осьових насосів базується на теорії підіймальної сили крила літака, яка створена М.Є.Жуковським. В перетині робоча лопатка осьового насоса і крило літака мають схожу форму. Це контур, який випуклий зверху і вігнутий знизу (аеро-динамічний профіль). Рухаючись в рідині, лопатка здійснює на неї тиск, який є реакцією сили дії рідини на лопатку. Цілком аналогічна взаємодія повітря з рухомим крилом літака. У випадку літака це буде підіймальна сила, яка діє на крило. В робочому колесі насоса це буде сила, з якою лопатка штовхає рідину.

Для осьових насосів залишається дійсним рівняння Ейлера (головне рівняння лопасного насоса). Слід тільки зважити на те, що у осьовогонасоса u2 = u1 = u :

Слід відзначити, що для запобігання рециркуляції рідини всередині насоса, напір, який створює лопатка робочого колеса, повинен бути одинаковим по її висоті. Цього можна досягнути змінюючи множник (V2u - V1u)зворотньопропорційно множнику u. З цією метою при конструюванні робочих колес осьових насосів намагаються зменшити різницю радіусів обертання в межах висоти лопатки за рахунок збільшення радіуса втулки. Крім того, змінюють кут атаки і ширину лопатки по її висоті. При цьому ближче до втулки лопатки повинні бути ширшими і нахил їх повинен бути більшим, ніж на кінці.

Вітчизняна промисловість випускає осьові насоси двох типів: О - з жорстко закріпленими (нерухомими) лопатками і ОП - з поворотними лопатками робочого колеса. Насоси обох типів випускаються з горизонтальним і вертикальним валом. Насоси обладнуються робочими колесами однієї із семи моделей: 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11 (номери робочих колес за випробуваннями в лабораторії). Кількість лопаток у цих колес від трьох до шести в залежномті від номера моделі. Так, наприклад, у моделі 6 - три лопатки, а у моделей 5 і 11 - чотири лопатки.

Машинобудівельні заводи СНД виробляють осьові насоси восьми модіфікацій: К -з камерним підводом рідини; МК -малогабаритний з камерним підводом; МБ-моноблочний; МБК -моноблочний з камерним підво-дом; Э - з електроприводом механізму повороту лопаток; ЭГ -з електрогідроприводом механізму повороту лопас-тей;КЭ-з камерним підводом і електроприводом розворо-ту лопаток; МЭ-малогабаритний з електроприводом роз-вороту лопаток; МКЭ-малогабаритний з камерним підво-дом і електроприводом механізму розвороту лопаток.

Рисунок 50. Насос ОП-145Э з електроприводом розвороту лопастей. 1-підвід води; 2-робоча камера; 3-робоче колесо; 4-конус; 5-вирівню-ючийи апарат; 6-вал; 7- обтікач; 8 - труба подачі води до підшипників; 9, 11 - нижній і верхній підшипники; 10 - шток; 12 - труба відведення дренажної води; 13 - фланець вала насоса; 14 - корпус електропривода розвороту лопастей; 15 - фланець електродвигуна; 16 - кришка електродвигуна; 17 - сельсин датчик; 18 - відвідне коліно насоса.

 

Рисунок 51. Вузол електроприводу розвороту лопастей. 1-вал насоса; 2-шток; 3-ущільнюючі кільця; 4, 5, 6-втулки; 7, 8-підшипники; 9-корпус механізму електроприводу; 10-червячне колесо; 11-червячний вал; 12-тяга показчика повороту лопастей; 13-ричаг; 14-ведуча шестерня; 15-електродвигун механізму розвороту лопастей; 16-шток показчика; 17-вал електродвигуна насоса.

 

Рисунок 52. Втулка робочого колеса з механізмом розвороту лопастей. 1 - запобіжний клапан; 2 - обтікач; 3 - палець; 4 - хрестовина; 5 - ман-жета з кільцем; 6 - ричаг; 7 - конусний штіфт; 8 - вісь лопатки робочого колеса; 9 - втулка; 10 - лопатка робочого колеса; 11 - балансирний тягар; 12 - кільце ущільнення; 13 - втулка; 14 - вал насоса; 15 - шток; 16 - гвинт; 17 - шарикопідшипник; 18 - втулка робочого колеса; 19 - палець; 20 - тяга.

Корпус насоса складається із дифузора і відвідного коліна. Відвідне коліно у насосів головного виконання направлене під кутом 60°, а у малогабаритних - під кутом 90° до осі насоса.

Опори вала (підшипники з лігнофолевими або резиновими прокладками) змащуються водою, яку подає насос, або взятою із стороннього джерела.Осьові зусилля і вага ротора насоса сприймається п’ятою електродвигуна.

Вода до робочого колеса підводиться по плавно загнутій трубі, або камерним способом. У малогабаритних насосів з камерним підводом К.К.Д. на 2 - 3% нижче.

На рисунку 50 приведено розріз насоса ОП-145Эз електроприводом механізму розвороту лопастей, а на рисункух 51 та 52 - конструкцію цього приводу.

Осьові насоси типів О і ОП випускаються з подачами 0,63 - 46 м3/с при напорах 2,5 - 28 метрів. Марка осьових насосів розшифровується так: ОП2-110Э-У3осьовий з поворотними лопатками насос. 2 - номер моделі робочого колеса; 110 -діаметр робочого колеса в сантиметрах; Э -електропривід механізму повороту лопаток; У3 - кліматичне виконання і категорія розміщення.


Читайте також:

  1. Вихрові насоси.
  2. Водокільцеві вакуумні насоси.
  3. Гвинтові насоси.
  4. Гідроструминні насоси.
  5. Грунтові, піскові та шламові насоси.
  6. Діагональні насоси.
  7. Діафрагмові насоси.
  8. Занурювальні моноблочні осьові насоси. Промисловість випускає два типи таких насосів: ОПВі ОМПВ.
  9. Мембранні насоси.
  10. Осьові компресори
  11. Пластинчасті ексцентрикові насоси.




Переглядів: 1968

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Грунтові, піскові та шламові насоси. | Занурювальні моноблочні осьові насоси. Промисловість випускає два типи таких насосів: ОПВі ОМПВ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.