МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділи наукознавстваДоповнити, с. 21
Крім того, існують: — наукова організація праці; — моделювання науки; — науково-технічна інформація. У 1844 р. Ф. Енгельс сформулював закон прискореного розвитку науки: наука розвивається пропорційно масі знань, що перейшла від попереднього покоління. Це положення виражається експоненціальною залежністю, що описує нп.: кількість відкриттів, обсяг науково-технічної інформації, кількість людей, зайнятих у науці, тощо. Наука розвивається також за кумулятивним законом: при переході від одного наукового періоду до іншого відомі факти не перекреслюються, а переосмислюються. Закон (???): зі зростанням обсягу знань кількість незнання зростає такими ж темпами.
5. Форми організації та управління наукою
В Україні наукою керують: — законодавча влада: Верхован Рада України; — виконавча влада: Кабінет Міністрів (Міністерство освіти і науки україни) та Президент; — судова (на загальних підставах). Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність». З бюджету на розвиток науки повинно виділятися не менше 1,7% капіталовкладень. Діють: — Державний фонд фундаментальних досліджень; — Державний інноваційний фонд (здійснює впровадження досягнень науки у виробництво). Вищий науковий центр держави — Національна академія наук України (НАНУ). Обирає президента, віце-президентів, вченого секретаря, президіум і ревізійну комісію. НАНУ складається з галузевих і територіальних відділень. У склад відділень входять академічні чи науково-дослідні інститути (НДІ). Крім того, в Україні функціонують інші державні галузеві академії: — Українська академія аграрних наук; — Українська академія медичних наук; — Українська академія будівництва і архітектури; — тощо. Крім того, існують недержавні академії: — Академія інженерних наук; — Академія наук вищої школи; — тощо. Деякі міністерства мають свої НДІ. Нп: Міністерство економікі — НДІ економіки, Міністерство фінансів — НДІ фінансів тощо. Вищі навчальні заклади (ВНЗ) мають у своєму складі наукові відділи, які керують науковою роботою викладачів ВНЗ.
6. Класифікація наук
У наш час існують різні підходи до класифікації наук. Найперше відзначимо, що за масштабами описуваного світу науки класифікують на ті, що описують: — мегасвіт (космос); — макросвіт (оточуючий світ людини); — мікросвіт (світ елементарних часток). У свою чергу, серед наук макросвіту виділяють науки, які описують неживу і живу природу, людину, суспільство та мислення. За іншою класифікацією науки поділяють на такі, що досліджують матеріальні об’єкти, і такі, що описують ідеальні об’єкти. Науки поділяють також на: — фундаментальні — досліджують базисні закони, ще керують взаємодією та поведінкою базисних структур природи, суспільства і мислення незалежно від можливості їх практичного використання; — прикладні — використовують результати фундаментальних наук для практичних потреб (соціальних, виробничих тощо). Загалом, задовільних класифікацій наук немає. Національна офіційна класифікація наук ВАК України: Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|