Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фізико-математичні науки

02. Хімічні

03. Біологічні

04. Геологічні

05. Технічні

06. сільськогосподарські

07. Історичні

08. Економічні

09. ілософські

10. Філологічні

11. Географічні

12. Юридичні

13. Педагогічні

14. Медичні

15. Фармацевтичні

16. Ветеринарні

17. Мистецтвознавчі

18. архітектурні

19. Психологічні

20. Військові

21. Національної безпеки

22. Соціологічні

23. Політичні

24. Фізкультури й спорту

25. Державного управління

 

7. Підготовки наукових кадрів

 

Закон України «Про освіту в Україні» встановлює систему вчених ступенів і звань.

Вчені ступені:

бакалавр (спеціаліст — тимчасово);

магістр;

кандидат наук;

доктор наук.

Присудження цих вчених ступенів відбувається на основі захисту кваліфікаційної роботи:

— для бакалавра й магістра — диплому;

— для кандидата й доктора — дисертації.

Для підготовки кандидатів і докторів наук здійснюють підготовку магістрів в аспірантурі (очна — 3 роки, заочна — 4 роки) й докторантурі (тільки очна — 3 роки). В аспірантуру приймають тільки магістрів, а в докторантуру — тільки кандидатів наук.

Захист дипломних робіт відбувається на державних екзаменаційних комісіях, а дисертацій — у спеціалізованих вчених радах.

У дисертаціях повинні бути сформульовані положення (істинні або гіпотетичні твердження) певної науки, які можуть мати практичну цінність і у світі сформульовані вперше. Кандидатська дисертація повинна містити розв’язання певної наукової задачі, а докторська — формування нового наукового напряму чи розв’язання великої наукової проблеми.

Перед захистом кандидатської дисертації здобувач повинен здати три кандидатські іспити (філософія, іноземна мова, спеціальність).

Крім аспірантів і докторантів, існують також здобувачі (особи, які прикріпляються до певного підрозділу наукової організації чи кафедри ВНЗ і працюють над дисертацією без часових обмежень).

Аспірантам і здобувачам організації призначають керівників, а докторантам — консультантів.

В організаціях рукописи дисертації проходять попередній розгляд (передзахист).

Спеціалізована вчена рада призначає для розгляду дисертації опонентів (двох для кандидатської та трьох для докторської) та провідну організацію.

Крім дисертації, здобувачі друкують також автореферат дисертації (для кандидатської — до 16 с., а для докторської — до 48 с.).

Захист дисертації відбувається публічно у формі дискусії. Члени спецради голосують таємно. Рішення про видачу диплома приймає Вища атестаційна комісія (ВАК) України.

 

8. Науково-дослідна робота студентів

 

Науково-дослідна робота студентів (НДРС) — один зі способів підвищення якості підготовки студентів.

Крім того, студенти — творчий потенціал для розв’язання складних наукових проблем. Нп: для нашої спеціальності — автоматизація (на ПК) видавничої справи та редагування.

Форми НДРС:

А. Робота під керівництвом викладача в навчальному процесі над:

— курсовою чи дипломною роботою;

— робота над науково-дослідною темою кафедри.

Б. Робота в студентському науковому гуртку над підготовкою власної науково-дослідної роботи.

Алгоритм написання курсової чи кваліфікаційної (дипломної) роботи:

— ознайомлення з проблематикою, вибір в її рамках теми, її обгрунтування;

— виділення об’єкта, предмета, мети й завдань дослідження;

— виявлення та підбір літератури за темою дослідження;

— опрацювання літератури за темою дослідження;

— виявлення можливих, необхідних та достатніх ресурсів, потрібних для проведення дослідження; виявлення можливості успішного проведення дослідження;

— укладання розгорнутого змісту роботи та його узгодження з керівником;

— укладання календарного плану виконання дослідження (відповідно до завдань і з урахуванням необхідних ресурсів) та його узгодження з керівником;

— збір емпіричних даних відомими методами проведення наукових досліджень;

— опрацювання відомими методами емпіричних даних і підготовка попередніх висновків;

— висунення гіпотези щодо способу розв’язання наукового завдання, обговорення цієї гіпотези з керівником;

— написання й оформлення чернетки курсової (дипломної) роботи, обговорення її з керівником;

— усунення недоліків роботи, її удосконалення, підготовка чистовика роботи;

— рецензування роботи рецензентом;

— усунення недоліків, вказаних рецензентом, редагування роботи, остаточне оформлення роботи;

— підготовка усного виступу для публічного захисту роботи, підготовка для виступу супровідних наочних матеріалів;

— публічний захист роботи;

— визначення доцільності продовження роботи за обраною темою.

Типові розгорнуті змісти й календарні плани для написання курсових та кваліфікаційних робіт подано в додатку.

Незалежно від форми студенти можуть здійснювати підготовку і публікування результатів цих робіт у науковій періодиці чи збірниках тез конференцій.

 


 


Читайте також:

  1. АГД як галузь економічної науки
  2. Б. Обчислювальні науки
  3. В системі вищої освіти і науки України
  4. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  5. Взаємодія науки, техніки і виробництва
  6. Визначення психології як науки, її значення, основні принципи, завдання
  7. Визначення радіобіології як науки.
  8. Виникнення і розвиток психології як науки
  9. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  10. Виникнення соціології як науки
  11. ВИНИКНЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ЇЇ ЯК САМОСТІЙНОЇ НАУКИ.
  12. ВИНИКНЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ ЇЇ ЯК САМОСТІЙНОЇ НАУКИ.




Переглядів: 520

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділи наукознавства | Тема 2. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ НАУКОВОЇ ТВОРЧОСТІ Й ПІЗНАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.