МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальна екологія та ї підрозділиЛітература План 1. Загальна екологія та ї підрозділи. 2. Поняття про біосферу. Кругообіг речовини та енергії. 3. Екосистеми та їх місце в організації біосфери. 4. Екологічні фактори, їх класифікація.
1. Білявський Г.О., Падун М.М., Фурдуй Р.С. Основи загальної екології. - К.: Либідь, 1993.-304с. 2. Вернадский и современное представление о биосфере. — М., 1978. — 96 с. 3. Голубець М.А. Біосфера і охорона навколишнього середовища. — К.: Знання, 1982. — 48 с. 4. Джигирей В.С. Екологія та охорона навколишнього природного середовища: Навчальний посібник. — К.: Т-во "Знання", КОО, 2002. — 203 с. 5. Кучерявий В.П. Екологія. — Львів: Світ, 2001. — 500 с. 6. Назарчук М.М. Основи екології та соціоекології: Навчальний посібник. — Львів: Афіша, 2000. — 256 с.
Загальна екологія є складовою частиною біології. Відомий американський еколог Юджін Одум дав, на його думку, найбільш коротке і найменш спеціальне визначення загальної екології — це "біологія навколишнього середовища". Сам термін "екологія" виник на теренах біологічної науки (і вжив це поняття першим — біолог Е.Геккель), а потім широко увійшов у науково-навчальні, промислові та побутові сфери. Поступово біологічним терміном "екологія" почали користуватися представники різних галузей знань. Тому зараз прийнято розрізняти теоретичну екологію (тобто біологічну науку) та практичну екологію (як інтегральну дисципліну на стику природничих, гуманітарних та технічних наук). Сучасне найбільш вдале визначення загальної екології — це наука про взаємодію тварин, рослин та мікроорганізмів між собою і з абіотичним (тобто неживим) середовищем. Підрозділи екології як біологічної науки: Аутекологія (або екологія організмів) — розділ екології, що вивчає взаємозв’язки представників одного виду з оточуючим його середовищем. Вона, головним чином, вивчає межі стійкості виду і його ставлення до різних екологічних чинників: тепла, світла, вологи тощо. Синекологія (екологія угрупувань) — аналізує стосунки між особинами, що належать до різних видів даного угруповання організмів, а також між ними і довкіллям. Демекологія (екологія популяцій) — вивчає структуру виду: біологічну, статеву, вікову; описує коливання чисельності різних видів і встановлює їх причини. Біогеоценологія — вивчає біогеоценози (суходільні, водні), взаємодію їх з абіотичним середовищем. Біосферологія (глобальна екологія) — вивчає біосферу як єдине планетарне ціле. Угруповання організмів і неживе середовище функціонують разом як екологічна система — екосистема, що є об’єктом вивчення екології. Таким чином, екологія як біологічна наука вивчає організацію життя рослин та тварин, займається вивченням: — взаємодії живих організмів з оточенням, умовами існування, способом їх життя; — взаємодії і взаємозв’язків біологічних систем різного рівня (особин, популяцій, видів біоценозів) з навколишнім середовищем; — загальних закономірностей функціонування екосистем різного рівня та їх роль у біосфері планети; — середовища існування живих істот (включаючи людину). Життя екосистем екологи починають вивчати з нижніх за рівнем складності природних комплексів (окремих озер, річок, лісових масивів тощо). Підсумовуючи результати досліджень невеликих екосистем, екологи роблять узагальнення поступово з’ясовують закономірності розвитку й функціонування найбільшої екосистеми — біосфери.
Читайте також:
|
||||||||
|