Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види і загальна характеристика нормативних актів

Правові акти поділяються на закони і підзаконні акти.

Закони – це прийняті акти органу законодавчої влади, що врегульовують найважливіші суспільні відносини і мають вищу юридичну силу щодо інших правових актів.

Закон є незаперечним, має вищу юридичну силу.

Серед законів розрізняють: Конституцію України, конституційні закони і звичайні закони.

Конституція України – це основний закон держави, який закріплює державний і суспільний лад,особливості взаємовідносин особи і держави, організації та здійснення державної влади,встановлює принципи регулювання суспільних відносин.

Конституції бувають:

1. Писані і неписані.

2. Жорсткі і гнучкі. В першому випадку внесення змін і доповнень до них ускладнена і здійснюється, наприклад, шляхом референдуму, а в другому випадку процедура внесення змін і доповнень спрощена і здійснюється парламентом у тому ж порядку. У якому приймаються звичайні закони.

3. Постійні і тимчасові.

Рефере́ндум – в державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих чи інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань.

Плебісцит – це різновид референдуму, на якому вирішуються питання зміни статусу території, чи приєднання території до іншої.

Умови проведення референдуму і його процедура регулюються конституціями і законодавством країн.

В залежності від предмету, способу проведення і сфери застосування розрізняють: референдум конституційний (на всенародне голосування виноситься проект конституції чи конституційні поправки) і законодавчий (предмет референдуму – проект закону).

Референдум — один з елементів так званої прямої демократії (безпосередньої демократії).

В Німеччині референдуми законодавчо заборонені після Другої світової війни — це пов'язано з тим, що гітлерівський режим був затверджений шляхом плебісцитів.

Важливо додати, що і українці вже мають досвід проведення аналогічного заходу - 1 грудня 1991 року відбувся Всеукраїнський референдум про проголошення незалежності України, під час якого 90,32% виборців підтримали суверенний статус нашої держави.

 

Конституційні закони – доповнюють, змінюють або замінюють Конституцію. Вони, як і Конституція, врегульовують найважливіші відносини, що складаються у процесі організації та здійснення державної влади.

Звичайні закони – врегульовують усі інші суспільні відносини – цивільно-правові, трудові, сімейні, кримінальні.

 

На основі й на виконання законів різними органами державної влади видаються підзаконні акти – акти, що деталізують і розвивають положення, які закріплені у законах і не містять положень, що суперечать положенням, викладеним в законах.

Види підзаконних актів:

v Постанови парламенту;

v Укази і розпорядження Президента;

v Постанови і розпорядження уряду;

v Накази, статути, положення, інструкції міністерств і відомств (відомчі правові акти);

v Розпорядження голів та наказів керівників підрозділів місцевих державних адміністрацій;

v Рішення місцевих рад та їх виконкомів;

v Розпорядження місцевих голів та голів районних і обласних рад.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  5. А. Видання прав актів управління
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  8. Автокореляційна характеристика системи
  9. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  10. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  11. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  12. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3




Переглядів: 1208

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття і структура законодавчого процесу | Тема: Зародження і розвиток менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.