МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види і загальна характеристика нормативних актівПравові акти поділяються на закони і підзаконні акти. Закони – це прийняті акти органу законодавчої влади, що врегульовують найважливіші суспільні відносини і мають вищу юридичну силу щодо інших правових актів. Закон є незаперечним, має вищу юридичну силу. Серед законів розрізняють: Конституцію України, конституційні закони і звичайні закони. Конституція України – це основний закон держави, який закріплює державний і суспільний лад,особливості взаємовідносин особи і держави, організації та здійснення державної влади,встановлює принципи регулювання суспільних відносин. Конституції бувають: 1. Писані і неписані. 2. Жорсткі і гнучкі. В першому випадку внесення змін і доповнень до них ускладнена і здійснюється, наприклад, шляхом референдуму, а в другому випадку процедура внесення змін і доповнень спрощена і здійснюється парламентом у тому ж порядку. У якому приймаються звичайні закони. 3. Постійні і тимчасові. Рефере́ндум – в державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих чи інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань. Плебісцит – це різновид референдуму, на якому вирішуються питання зміни статусу території, чи приєднання території до іншої. Умови проведення референдуму і його процедура регулюються конституціями і законодавством країн. В залежності від предмету, способу проведення і сфери застосування розрізняють: референдум конституційний (на всенародне голосування виноситься проект конституції чи конституційні поправки) і законодавчий (предмет референдуму – проект закону). Референдум — один з елементів так званої прямої демократії (безпосередньої демократії). В Німеччині референдуми законодавчо заборонені після Другої світової війни — це пов'язано з тим, що гітлерівський режим був затверджений шляхом плебісцитів. Важливо додати, що і українці вже мають досвід проведення аналогічного заходу - 1 грудня 1991 року відбувся Всеукраїнський референдум про проголошення незалежності України, під час якого 90,32% виборців підтримали суверенний статус нашої держави.
Конституційні закони – доповнюють, змінюють або замінюють Конституцію. Вони, як і Конституція, врегульовують найважливіші відносини, що складаються у процесі організації та здійснення державної влади. Звичайні закони – врегульовують усі інші суспільні відносини – цивільно-правові, трудові, сімейні, кримінальні.
На основі й на виконання законів різними органами державної влади видаються підзаконні акти – акти, що деталізують і розвивають положення, які закріплені у законах і не містять положень, що суперечать положенням, викладеним в законах. Види підзаконних актів: v Постанови парламенту; v Укази і розпорядження Президента; v Постанови і розпорядження уряду; v Накази, статути, положення, інструкції міністерств і відомств (відомчі правові акти); v Розпорядження голів та наказів керівників підрозділів місцевих державних адміністрацій; v Рішення місцевих рад та їх виконкомів; v Розпорядження місцевих голів та голів районних і обласних рад.
Читайте також:
|
||||||||
|