Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Адміністративне правопорушення. Прикладні та теоретичні засади.

Лекція №16

 

План

1. Поняття та ознаки адміністративного правопорушення.

2. Склад адміністративного правопорушення.

3. Спеціальні ознаки адміністративного правопорушення.

 

1.

 

Адміністративне правопорушення - це протиправна, винна ( умисна, або необережна дія чи бездіяльність ), яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян; на встановлений порядок управління, та за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Дане визначення встановлено ст. 9 КпАП.

В діючому законодавстві України, одночасно наведено два терміни: адміністративне правопорушення, та адміністративний проступок, але вони є рівнозначними поняттями. Адміністративне правопорушення характеризується низкою ознак ( ці ознаки відрізняють адміністративне правопорушення, від кримінального злочину ):

1. Це діяння, дія чи бездіяльність - поведінка, вчинок людини, акт зовнішнього вияву, ставлення особи до реальної діяльності інших людей, суспільства і держави;

2. Закону непідвладні переконання, думки людей, якщо вони не знайшли зовнішнього вияву;

3. Діяння визнається адміністративним правопорушенням за наявності 4-х ознак:

·суспільна шкідливість;

·протиправність;

·вина;

·адміністративна карність;

Вищерозглянуті ознаки характеризують фактичну підставу адміністративної відповідальності і складають її матеріальне поняття.Суспільна шкідливість дій чи бездіяльності означає, що вона заподіює, або створює загрозу заподіяння, шкоди об`єктам адміністративно - правової охорони ( ст. 9 КпАП ).

Протиправність означає, що дане діяння прямо заборонено в АПН.

Вина - це пхихічне ставлення особи до діяння та його шкідливих наслідків ( у формі умислу або необережності ). Адміністративна карність, означає, що за адміністративний проступок передбачено застосування адміністративного стягнення.

Вище розглянуті ознаки характеризують фактичну підставу адміністративної відповідальності і складають її матеріальне поняття.

 

 

2.

 

Склад адміністративного правопорушення - це сукупність встановлених законом об`єктивних і суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як адміністративне правопорушення. До складу входять:

·об`єкт;

·об`єктивна сторона;

·суб`єкт;

·суб`єктивна сторона;

1. Обєкт адміністративного правопорушення - це те на що воно посягає. Адміністративний проступок заподіює шкоду або створює загрозу її заподіяння суспільним відносинам, які становлять об'єкт проступку. Залежно від ступеня узагальнення та рівня абстрактності розрізняють загальний, родовий і безпосередній об'єкт проступку.

Загальний об'єкт - це вся сукупність суспільних відносин, які охороняє законодавство про адміністративні правопорушення.

Родовий об'єкт - це група однорідних або тотожних суспільних відносин, які охороняє комплекс АПН ( можуть бути норми адміністративного, фінансового, цивільного, екологічного, права.)

Залежно від родового об'єкта адміністративні правопорушення згруповано в главах особливої частини розділу 2 КпАП.

Безпосередній об'єкт - це ті конкретні суспільні відносини поставлені під охорону закону, які заподіють шкоду закону, що підпадає під ознаки конкретного складу проступку.

2. Об'єктивна сторона - це ознаки, які визначають акт зовнішньої поведінки правопорушника.

До об'єктивної сторони належить діяння ( дія чи бездіяльність ), причинний звязок між діянням та наслідками, місце, час, обстановка, спосіб, знаряддя та засоби вчинення проступку.

Основною і обовязковою ознакою об'єктивної сторони є протиправне діяння, відсутність якого виключає склад будь-якого адміністративного правопорушення. Всі інші ознаки мають факультативний характер. Шкідливі наслідки і причинний зв'язок обов'язкові лише в матеріальних складах проступків ( умисне пошкодження майна, комунальної власності, дрібне розкрадання, потрава посівів та інше).

Особливість більшості адміністративних правопорушень притаманно недодержання правил, коли діяння становить собою склад проступку незалежно від настання шкідливих наслідків.

Місце, час, обстановка, спосіб, знаряддя та засіб вчинення проступку - вони є обов'язковими ознаками, якщо їх включено до конкретного складу проступку ( діяння у громадському місці ).

3. Суб'єктивна сторона - це повязаний з вчиненням правопорушення психічний стан особи. До суб'єктивної сторони належать: вина, мотив, мета вчинення правопорушення.

Вина - це основна і обов'язкова ознака суб'єктивної сторони будь-якого адміністративного проступку. Вина - це психічне ставлення особи до вчинення нею суспільно шкідливого діяння та його наслідків, що виявляються у формі умислу або необережності ( ст. 10 КпАП ).

Умисно АП вважається здійсненим, якщо особа, яка його вчинила передбачала настання шкідливих наслідків, бажала, або свідомо допускала імовірність їх настання, усвідомлювала на протиправний характер свого діяння.

Усвідомлення - інтелектуальна ознака умислу; свідоме допущення чи бажання, вольова ознака.

Необережність - особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, передбачала можливість настання шкідливих наслідків свого діяння, але легковажно розраховувала на їх відвернення ( самовпевненість ), або не передбачала можливість настання таких наслідків, хоча могла їх передбачити ( недбалість ).

Мотив і мета - це факультативні ознаки суб'єктивної сторони складу проступку.

Мотив - усвідомлене особою внутрішє спонукання, яким вона керувалась під час вчинення проступку.

Мета - це фактичний наслідок, результат якого прагне досягти особа, що вчинила адміністративне правопорушення.

4. Суб'єктом адміністративного правопорушення, визнається фізична особа, яка на момент вчинення адміністративного правопорушення досягла 16-ти річного віку. Ознаки:

· загальні;

· спеціальні;

Загальні ознаки - вік, фізична особа ( людина ).

Спеціальні ознаки - осудна особа, особливі особи: державні службовці, водії, капітани суден, батьки, військово - забов'язані; неповнолітні; іноземні громадяни або особи без громадянства, особи для яких полювання є основним способом виживання.

 


Читайте також:

  1. Адміністративне законодавство
  2. Адміністративне законодавство
  3. Адміністративне право
  4. Адміністративне право і державне управління.
  5. Адміністративне право як галузь права
  6. Адміністративне право як наука.
  7. Адміністративне правопорушення
  8. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  9. Адміністративне правопорушення.
  10. Адміністративне судочинство в Україні
  11. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  12. Базові та прикладні класифікації




Переглядів: 540

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Теоретичні основи адміністративної відповідальності | Тема: Теоретичні основи накладання адміністративних стягнень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.