МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Засоби виробництва і люди, які використовують їх, являють собою продуктивніПлан Тема: Предмет і методи економічної теорії 1.Виробництво - основа життя людської суспільства. 2.Предмет і основні функції економічної теорії. 3.Економічні категорії і закони. 4.Етапи розвитку економічної думки в світі.
1. Виробництво матеріальних і духовних благ і послуг становить основу життя і розвитку суспільства. Воно не тільки забезпечує людей необхідними споживчими благами, а і є рушієм технічного процесу й розвитку людини , її здібностей. Виробництво завжди є процесом суспільним і багато економістів визначають виробництво, як доцільну діяльність людини, спрямованому на задоволення їх потреб. Суспільне виробництво за своєю структурою складається з таких елементів, або фаз: власне виробництво; розподіл; обмін; споживання. Фази виробництва тісно між собою пов'язані, хоча кожна з них відносне, відособлена, має свої характерні особливості. Насамперед тісний зв'язок існує між власне виробництвом і споживанням. Споживання являє собою використання створених благ. Воно буває двох видів: виробниче й особисте. Виробниче споживання - це використання засобів виробництва і робочі сили працівника для виготовлення суспільно необхідного продукту. Отже, даний вид споживання фактично означає виробництво. Особисте споживання, в процесі якого відбувається відтворення робочої сили. Споживання визначає мету виробництва і його структуру. Виробництво створює предмети споживання, породжує нове споживання, визначає його спосіб. Виробництво і споживання взаємозв'язано, тому весь процес суспільного виробництва має споживацький характер. Якщо зв'язок між виробництвом і споживанням десь втрачається то трудова діяльність стає безглуздою або перетворюється у виробництво заради виробництва, а не заради особистого споживання. Перед тим, як надійти до споживання, продукт передусім має бути розподіленим. Розрізняють такі види розподілу: а) розподіл засобів виробництва б) розподіл трудових ресурсів в) розподіл предметів споживання У процесі розподілу встановлюється частка кожного в одержанні суспільного продукту, але щоб отримати цю частку необхідно пройти стадію обміну. Обмін виступає в трьох випадках: - обмін діяльністю і здібностями; - обмін засобами виробництва; - обмін предметами споживання. За характером економічної діяльності у суспільному виробництві розрізняють три сфери: І. Основне виробництво - це галузі ( промисловість, с/г) виробництва, де безпосередньо виготовляється предмети споживання й засоби виробництва. II. Виробнича інфраструктура - являє собою комплекс галузей ( торгівля, зв'язок, транспорт, кредитно-фінансові заклади), які обслуговують основне виробництво і забезпечують ефективну економічну діяльність на кожному підприємстві і в народному господарстві в цілому. III. Соціальна інфраструктура - це виробництво, де створюються нематеріальні форми багатства, яке в собі включає: Охорону здоров'я, фізичну культуру, освіту, науку, ЖКГ, пасажирський транспорт і зв'язок, побутове обслуговування, культура і мистецтво. Основне виробництво і виробнича інфраструктура в сукупності становлять сферу матеріального виробництва. Соціальна інфраструктура - це нематеріальне виробництво. Процес суспільного виробництва завжди є результатом взаємодії певних факторів, які в економічній науці називають факторами виробництва або виробничими ресурсами. Класифікація ресурсів, або факторів виробництва в економічній теорії буває різною. У відповідності з марксистською концепцією виробництво характеризується взаємодією трьох основних факторів: робочої сили, яка споживається в процесі праці, предметів праці і засобів праці. Робоча сила - це здатність людини до праці, або сукупність її фізичних і розумових здібностей, що використовуються в процесі створення матеріальних і духовних благ. Праця - це реальне використання, споживання робочої сили. Предмети праці включають всі ті предмети, на які спрямована праця людини: - предмети, дані природою; - сировина (створені людьми предмети праці); - вторинні ресурси: - штучно створені матеріали ( штучні тканини, полімерні керамічні матеріали). Засоби праці - це те, за допомогою чого людина впливає на предмети праці. Вони включають: - знаряддя праці (машини, верстати, автомати, тощо;) - "безмашинну" техніку (електричне розрядження, хімічний та електричний процеси); - "судинну" систему виробництва (трубопроводи, цистерни та інше обладнання); - виробничі будови, споруди, шляхи. Предмети й засоби праці в сукупності становлять засоби виробництва. Вони приводяться в рух працівниками виробництва. Читайте також:
|
||||||||
|