МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Питання до самоконтролю
1. Чим характеризується середовище підприємства? 2. Яка ціль комплексного стратегічного аналізу підприємства? 5 СТРАТЕГІЧНИЙ СИНТЕЗ: РОЗРОБКА ОПОРНОЇ СТРАТЕГІЇ
5.1 Варіанти стратегічних альтернатив та їх характеристика
Після стратегічного аналізу проводиться синтез отриманої аналітичної інформації. Стратегічний синтез – це процес прийняття планових рішень щодо основних напрямків подальшого розвитку підприємства (рис. 5.1).
ё
Рис 5.1 – Процес стратегічного синтезу
Під час стратегічного синтезу здійснюється розробка і оцінка стратегічних альтернатив, обирається опорний варіант стратегії підприємства, розробляються стратегії по функціональним зонам, а також стратегічні плани, проекти та програми, що забезпечують реалізацію стратегій. Індивідуальні стратегічні альтернативи підприємств є різними модифікаціями базових стратегічних альтернатив, кожна з яких ефективна за певних умов і стану внутрішнього та зовнішнього середовища. З числа стратегічних альтернатив обирають опорну (базову) стратегію. Виділяють наступні чотири варіанти опорної стратегії: охоплення ринку, конкурентних переваг, розвитку господарського портфелю, росту. Опорні стратегії перевіряються на відповідність цілям підприємства, зіставляється з відповідними стадіями життєвого циклу товару, попиту або технології, формулюються стратегічні завдання, які будуть вирішуватися в процесі досягнення мети, встановлюються терміни вирішення задач (по етапах), визначаються потрібні ресурси. Спираючись на обрану базову стратегію розробляються стратегічні альтернативи, які мають свої субальтернативи – альтернативні стратегії (рис. 5.2).
Рис. 5.2 – Стратегічні альтернативи та альтернативні стратегії
Стратегічні альтернативи – набір різних приватних стратегій, що дозволяють досягти стратегічних цілей підприємства в рамках вибраної базової стратегії і обмежень на використання наявних ресурсів. Альтернативні стратегії – варіанти реалізації базової індивідуальної стратегії, які враховують ймовірні відхилення від запланованого розвитку подій і розглядаються як різні варіанти дій. Кожна альтернативна стратегія надає підприємству різні можливості і характеризується різними витратами і результатами. Наприклад, стратегія росту може здійснюватися шляхом придбання іншого підприємства (зовнішнє зростання) або шляхом значного розширення асортименту продукції, що випускається (внутрішнє зростання); стратегія скорочення має наступні альтернативи: ліквідація – найрадикальніший варіант, коли підприємство перестає існувати; відсікання зайвого, при якому підприємство ліквідує або перепрофілює свої неефективні підрозділи/активи. Після визначення стратегічних альтернатив проводиться їх аналіз і оцінка за допомоги різних методичних підходів. Завдання оцінки полягає у виборі такої стратегії, яка забезпечувала б максимальну ефективність роботи підприємства в майбутньому. Стратегічний вибір повинен бути заснований на чіткій концепції розвитку підприємства. Формулювання стратегії має бути однозначним і ясним, оскільки обрана стратегія на тривалий час обмежує свободу дій керівництва і чинить значний вплив на всі управлінські рішення. При цьому повинні прийматися до уваги численні фактори, такі як: ризик, досвід минулих стратегій, вплив власників акцій, фактор часу тощо. Опорна стратегія підприємства конкретизується через сукупність взаємозв’язаних і взаємообумовлених функціональних стратегій, об’єднаних місією підприємства для забезпечення його конкурентоспроможності.
5.2 Рекомендації до формулювання стратегії
Розробка стратегії – це насамперед творчий процес, але існують загальні принципи і вимоги до формулювання стратегій. Формулювання стратегії є одним з факторів успішної діяльності підприємства. Від формулювання стратегії залежить ступінь її розуміння. Проте «вдале» формулювання стратегії не забезпечує успіх підприємству, бо не спричиняє появу конкурентних переваг, а лише відображає існуючі. Конкурентна перевага – це фактор чи комбінація факторів, що робить діяльність підприємства більш успішною у порівнянні з конкурентами і не може бути легко повторена конкурентами. Розрізняють короткострокові та довгострокові конкурентні переваги. Джерелами конкурентних переваг є внутрішні ресурси та зовнішні можливості, успішність впровадження стратегії, час, новаторство та творчість. Успіх діяльності підприємства залежить не тільки від формулювання та успішного впровадження певної стратегії, але й від того, як проходить процес створення, підтримки та підвищення конкурентних переваг. Стратегія, як узагальнююча концепція розвитку підприємства, повинна містити інформацію про продукт/послугу, споживачів, фінанси і пріоритети в їх розподіленні, нововведення, персонал, контрольні показники тощо. Стратегія, як внутрішній документ підприємства, повинна: – відбивати управлінську філософію; – орієнтувати виробничу діяльність на запити споживачів; – враховувати впливи зовнішнього та внутрішнього середовища; – підтримувати/нарощувати конкурентні переваги підприємства; – відбивати природоохоронні заходи і екологічні наслідки; – мати план реалізації розробленої стратегії тощо. Стратегія має бути технічно здійсненною та політично прийнятною для головних стейкхолдерів, а також відповідати філософії підприємства та його головним цінностям. Крім того, стратегія має бути коректною в етичному, моральному та правовому аспектах.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|