МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Питання до самоконтролю1. Як пов’язані між собою стратегічні плани, програми та проекти? 2. Чим відрізняється стратегічна програма від стратегічного проекту? 3. Що є завершальною процедурою стратегічного планування?
10 БІЗНЕС-ПЛАН ЯК ФОРМА РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ ПРІОРИТЕТІВ
10.1 Сутність бізнес-плану
Бізнес-план – це внутрішній документ підприємства, який має бути не статичним, а динамічним. З появою нових даних, доцільно його переглянути, доповнити і переписати. Доцільною в процесі підготовки бізнес-плану є участь у ньому того, хто безпосередньо буде його реалізовувати, або керувати процесом реалізації. Для підготовки бізнес-плану необхідно зібрати багато інформації, потім слід її проаналізувати (головне – зробити «прикидку» фінансових результатів) і тільки після цього розпочинати написання.
10.2 Структура бізнес-плану
Структура бізнес-плану і ступінь його деталізації залежать від розмірів майбутнього проекту і сфери, до якої він відноситься. 1 Вступ (резюме). Вступ повинен бути коротким (не більше 2 сторінок) і розглядатися як самостійний документ, оскільки він містить основні положення усього бізнес-плану. Тут вказується назва і адреса підприємства, імена і адреси засновників, основні положення проекту, його суть і мета, вартість проекту, потреби у фінансах. 2 Аналіз положення у галузі. Описуються основні напрямки і цілі створення майбутнього проекту. Дуже важливо співвіднести ідею нового проекту зі станом справ у галузі, викласти результати аналізу поточного стану галузі і дані про тенденції її розвитку. Рекомендується також надати довідку про останні новинки, перелічити потенційних конкурентів, вказати їх сильні і слабкі сторони. Необхідно також вивчити прогнози по даній галузі та вказати споживацький сегмент на який розраховані товари або послуги підприємства. 3 Суть проекту. Необхідно надати опис видів продукції або послуг, які будуть запропоновані на ринок. При описі основних характеристик продукції робиться акцент на тих перевагах, які ця продукція несе потенційним покупцям, а не на технічних подробицях. Детальна інформація технологічного процесу може бути приведена у додатках. До унікальних особливостей продукції або послуг відноситься: нова технологія, якість, низька собівартість або характеристика, що задовольняє запитам покупців. 4 Аналіз ринку. Ринок і маркетинг є вирішальними чинниками діяльності для всіх організацій. Необхідно переконати інвестора в існуванні ринку для продукції і вказати можливі варіанти продажу. Для цього важливо визначити той сегмент ринку, який буде для підприємства головним. Після визначення конкурентного сегменту ринку приводиться опис клієнтури головного сегменту і прописується як підприємство буде позиціоноване в обраній ніші. Необхідно показати, що нова продукція може конкурувати за якістю, ціною, розповсюдженням, рекламою та іншими критеріями. 5 План маркетингу. Розглядаються такі питання, як торгова політика, цінова політика, канали збуту, реклама і просування продукції на ринку, політика підтримки продукції, прогноз збуту нової продукції. Описується, яким чином передбачається продавати новий товар або послугу, яка цінова політика і стратегія комунікацій. Конкретні деталі маркетингової стратегії часто виявляються складними і комплексними. У цьому розділі вказуються основні характеристики продукції (послуг) порівняно з конкуруючими. 6 Виробничий план. Описуються виробничі робочі процеси. Розглядаються усі питання, пов’язані з приміщеннями, їх розташуванням, устаткуванням, персоналом. Якщо підприємство відноситься до категорії виробничих, то необхідний повний опис виробничого процесу: як організована система випуску продукції і як здійснюється контроль над виробничими процесами, яким чином контролюватимуться основні елементи, що входить у вартість продукції, як буде розміщене устаткування тощо. Необхідно надати схему виробничих процесів, список виробничого устаткування, сировини і матеріалів з вказівкою постачальників (назва, адреса, умови поставок), орієнтовну вартість, а також список виробничого устаткування, яке може знадобитися в майбутньому. У цьому розділі повинні знайти віддзеркалення питання, наскільки швидко може бути збільшений або скорочений випуск продукції. 7 Організаційний план. У цьому розділі вказується форма власності створюваного підприємства. Наводиться організаційна структура підприємства, відомості про кількість персоналу і розширення штату, систему навчання та підготовки кадрів, а також про залучення консультантів, менеджерів. Розглядаються головні питання управління всім підприємством. Можна представити дані про керівників основних підрозділів, їх можливості і досвід, а також про їх обов’язки. Детальні анкетні дані і характеристики наводяться в додатках. Освітлюється механізм підтримки і мотивації провідних керівників, тобто, яким чином вони будуть зацікавлені в досягненні цілей бізнес-плану, як оплачуватиметься праця кожного керівника (оклад, премії, пайова участь в прибутку). 8 Ступінь ризику. Кожен новий проект неминуче стикається на своєму шляху з певними труднощами, загрозами. Для підприємця дуже важливо вміти передбачати подібні труднощі і розробити стратегії їх подолання. Необхідно оцінити ступінь ризику і виявити ті проблеми, з якими може зіткнутися бізнес. Можна вказати, які види ризиків пропонується застрахувати і в яких страхових компаніях. 9 Фінансовий план. Розраховується план доходів і витрат, план інших грошових надходжень і виплат кредиторам. Наводиться балансовий план, графік погашення боргу, період окупності проекту, розрахунок NPV, будується графік точки беззбитковості з наведенням аналітичного розрахунку. 10 Додатки. Наводяться всі копії контрактів, ліцензій, прейскуранти постачальників, технічна документація тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|