МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ейнштейнівська революціяІсторичні типи Чітко і однозначно зафіксовані радикальні зміни наукової картини світу, наукові революції в історії розвитку науки можна виділити три, які зазвичай прийнято персоніфікувати по іменах вчених, що відіграли найбільшу роль. Аристотелівська Відображено найбільш повно в працях Аристотеля: створення формальної логіки (вчення про доведення, головний інструмент виведення і систематизації знання, розробив категоріально понятійний апарат), затвердження своєрідного канону організації наукового дослідження (історія питання, постановка проблеми, аргументи за і проти, обгрунтування рішення), диференціація самого знання (відділення науки про природу від математики й метафізики) Результат: відділення науки від інших форм пізнання і освоєння світу; створення певних норм і зразків наукового знання.
Ньютонівська наукова революція. Класичне природознавство Період: XVI-XVIII століття Вихідний пункт: перехід від геоцентричної моделі світу до геліоцентричної. І. Ньютон підбив підсумок їх досліджень, сформулював базові принципи нової наукової картини світу в загальному вигляді. Основні зміни:
Підсумок: поява механістичної наукової картини світу на базі експериментально математичного природознавства.
Період: рубіж XIX-XX століть. Обумовленість: Відкриття:
Підсумок: була підірвана найважливіша передумова механістичної картини світу - переконаність у тому, що за допомогою простих сил, діючих між незмінними об'єктами, можна пояснити всі явища природи.
Науковий метод - сукупність основних способів отримання нових знань та методів вирішення завдань в рамках будь-якої науки. Метод включає в себе способи дослідження феноменів, систематизацію, коригування нових і отриманих раніше знань. Умовиводи і висновки робляться за допомогою правил і принципів міркування на основі емпіричних (спостережуваних і вимірюваних) даних про об'єкт. Базою отримання даних є спостереження та експерименти. Для пояснення спостережуваних фактів висуваються гіпотези і будуються теорії, на підставі яких формулюються висновки і припущення. Отримані прогнози перевіряються експериментом або збором нових фактів. Важливою стороною наукового методу, його невід'ємною частиною для будь-якої науки, є вимога об'єктивності, що виключає суб'єктивне тлумачення результатів. Не повинні прийматися на віру будь-які твердження, навіть якщо вони виходять від авторитетних учених. Для забезпечення незалежної перевірки проводиться документування спостережень, забезпечується доступність для інших вчених всіх вихідних даних, методик і результатів досліджень. Це дозволяє не тільки отримати додаткове підтвердження шляхом відтворення експериментів, але й критично оцінити ступінь адекватності (валідності) експериментів і результатів по відношенню до теорії, що перевіряється.
Читайте також:
|
||||||||
|