Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ейнштейнівська революція

Історичні типи

Чітко і однозначно зафіксовані радикальні зміни наукової картини світу, наукові революції в історії розвитку науки можна виділити три, які зазвичай прийнято персоніфікувати по іменах вчених, що відіграли найбільшу роль.

Аристотелівська
Період: VI-IV століття до нашої ери

Відображено найбільш повно в працях Аристотеля:

створення формальної логіки (вчення про доведення, головний інструмент виведення і систематизації знання, розробив категоріально понятійний апарат),

затвердження своєрідного канону організації наукового дослідження (історія питання, постановка проблеми, аргументи за і проти, обгрунтування рішення),

диференціація самого знання (відділення науки про природу від математики й метафізики)

Результат:
виникнення самої науки;

відділення науки від інших форм пізнання і освоєння світу;

створення певних норм і зразків наукового знання.

 

Ньютонівська наукова революція. Класичне природознавство

Період: XVI-XVIII століття

Вихідний пункт: перехід від геоцентричної моделі світу до геліоцентричної.
Відображено відкриття в працях: М. Коперника, Г. Галілея, І. Кеплера, Р. Декарта.

І. Ньютон підбив підсумок їх досліджень, сформулював базові принципи нової наукової картини світу в загальному вигляді.

Основні зміни:

  • Мова математики, виділення строго об'єктивних кількісних характеристик земних тіл (форма величина, маса, рух), вираз їх у строгих математичних закономірностях.
  • Методи експериментального дослідження. Досліджувані явища - в суворо контрольованих умовах.
  • Відмова від концепції гармонійного, завершеного, доцільно організованого космосу.
  • Уявлення: Всесвіт нескінченний і об'єднаний тільки дією ідентичних законів.
  • Домінанта: механіка, всі міркування, засновані на поняттях цінності, досконалості, цілепокладання, були виключені зі сфери наукового пошуку.
  • Пізнавальна діяльність: чітка опозиція суб'єкта й об'єкта дослідження.

Підсумок: поява механістичної наукової картини світу на базі експериментально математичного природознавства.

 

Період: рубіж XIX-XX століть.

Обумовленість:

Відкриття:

  • складна структура атома;
  • явище радіоактивності;
  • дискретність характеру електромагнітного випромінювання та ін..

Підсумок: була підірвана найважливіша передумова механістичної картини світу - переконаність у тому, що за допомогою простих сил, діючих між незмінними об'єктами, можна пояснити всі явища природи.

 

Науковий метод - сукупність основних способів отримання нових знань та методів вирішення завдань в рамках будь-якої науки.

Метод включає в себе способи дослідження феноменів, систематизацію, коригування нових і отриманих раніше знань. Умовиводи і висновки робляться за допомогою правил і принципів міркування на основі емпіричних (спостережуваних і вимірюваних) даних про об'єкт. Базою отримання даних є спостереження та експерименти. Для пояснення спостережуваних фактів висуваються гіпотези і будуються теорії, на підставі яких формулюються висновки і припущення. Отримані прогнози перевіряються експериментом або збором нових фактів.

Важливою стороною наукового методу, його невід'ємною частиною для будь-якої науки, є вимога об'єктивності, що виключає суб'єктивне тлумачення результатів. Не повинні прийматися на віру будь-які твердження, навіть якщо вони виходять від авторитетних учених. Для забезпечення незалежної перевірки проводиться документування спостережень, забезпечується доступність для інших вчених всіх вихідних даних, методик і результатів досліджень. Це дозволяє не тільки отримати додаткове підтвердження шляхом відтворення експериментів, але й критично оцінити ступінь адекватності (валідності) експериментів і результатів по відношенню до теорії, що перевіряється.

 


Читайте також:

  1. Антимонархічна революція 1952 р. в Єгипті.
  2. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  3. Визвольна революція українського народу сер. 17 століття. Воєнні дії 1648-1649 р.р.
  4. Друга науково-технічна революція
  5. Індустріально технологічна революція останньої третини ХІХ ст. та її вплив на світове господарство.
  6. Ісламська революція в Ірані.
  7. Йєменська революція 1962 р.
  8. Культура неолітичного населення України. Неолітична революція. Побут, духовна культура та мистецтво.
  9. Лекція 7. Українська національна революція 1917 – 1920 років.
  10. Лекція 9. Українська революція: доба Центральної Ради
  11. Листопадова революція 1918 р.




Переглядів: 1127

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Найважливіші наукові терміни і поняття | Теоретичний науковий метод

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.