Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ейнштейнівська революція

Історичні типи

Чітко і однозначно зафіксовані радикальні зміни наукової картини світу, наукові революції в історії розвитку науки можна виділити три, які зазвичай прийнято персоніфікувати по іменах вчених, що відіграли найбільшу роль.

Аристотелівська
Період: VI-IV століття до нашої ери

Відображено найбільш повно в працях Аристотеля:

створення формальної логіки (вчення про доведення, головний інструмент виведення і систематизації знання, розробив категоріально понятійний апарат),

затвердження своєрідного канону організації наукового дослідження (історія питання, постановка проблеми, аргументи за і проти, обгрунтування рішення),

диференціація самого знання (відділення науки про природу від математики й метафізики)

Результат:
виникнення самої науки;

відділення науки від інших форм пізнання і освоєння світу;

створення певних норм і зразків наукового знання.

 

Ньютонівська наукова революція. Класичне природознавство

Період: XVI-XVIII століття

Вихідний пункт: перехід від геоцентричної моделі світу до геліоцентричної.
Відображено відкриття в працях: М. Коперника, Г. Галілея, І. Кеплера, Р. Декарта.

І. Ньютон підбив підсумок їх досліджень, сформулював базові принципи нової наукової картини світу в загальному вигляді.

Основні зміни:

  • Мова математики, виділення строго об'єктивних кількісних характеристик земних тіл (форма величина, маса, рух), вираз їх у строгих математичних закономірностях.
  • Методи експериментального дослідження. Досліджувані явища - в суворо контрольованих умовах.
  • Відмова від концепції гармонійного, завершеного, доцільно організованого космосу.
  • Уявлення: Всесвіт нескінченний і об'єднаний тільки дією ідентичних законів.
  • Домінанта: механіка, всі міркування, засновані на поняттях цінності, досконалості, цілепокладання, були виключені зі сфери наукового пошуку.
  • Пізнавальна діяльність: чітка опозиція суб'єкта й об'єкта дослідження.

Підсумок: поява механістичної наукової картини світу на базі експериментально математичного природознавства.

 

Період: рубіж XIX-XX століть.

Обумовленість:

Відкриття:

  • складна структура атома;
  • явище радіоактивності;
  • дискретність характеру електромагнітного випромінювання та ін..

Підсумок: була підірвана найважливіша передумова механістичної картини світу - переконаність у тому, що за допомогою простих сил, діючих між незмінними об'єктами, можна пояснити всі явища природи.

 

Науковий метод - сукупність основних способів отримання нових знань та методів вирішення завдань в рамках будь-якої науки.

Метод включає в себе способи дослідження феноменів, систематизацію, коригування нових і отриманих раніше знань. Умовиводи і висновки робляться за допомогою правил і принципів міркування на основі емпіричних (спостережуваних і вимірюваних) даних про об'єкт. Базою отримання даних є спостереження та експерименти. Для пояснення спостережуваних фактів висуваються гіпотези і будуються теорії, на підставі яких формулюються висновки і припущення. Отримані прогнози перевіряються експериментом або збором нових фактів.

Важливою стороною наукового методу, його невід'ємною частиною для будь-якої науки, є вимога об'єктивності, що виключає суб'єктивне тлумачення результатів. Не повинні прийматися на віру будь-які твердження, навіть якщо вони виходять від авторитетних учених. Для забезпечення незалежної перевірки проводиться документування спостережень, забезпечується доступність для інших вчених всіх вихідних даних, методик і результатів досліджень. Це дозволяє не тільки отримати додаткове підтвердження шляхом відтворення експериментів, але й критично оцінити ступінь адекватності (валідності) експериментів і результатів по відношенню до теорії, що перевіряється.

 


Читайте також:

  1. Антимонархічна революція 1952 р. в Єгипті.
  2. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  3. Визвольна революція українського народу сер. 17 століття. Воєнні дії 1648-1649 р.р.
  4. Друга науково-технічна революція
  5. Індустріально технологічна революція останньої третини ХІХ ст. та її вплив на світове господарство.
  6. Ісламська революція в Ірані.
  7. Йєменська революція 1962 р.
  8. Культура неолітичного населення України. Неолітична революція. Побут, духовна культура та мистецтво.
  9. Лекція 7. Українська національна революція 1917 – 1920 років.
  10. Лекція 9. Українська революція: доба Центральної Ради
  11. Листопадова революція 1918 р.




Переглядів: 1067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Найважливіші наукові терміни і поняття | Теоретичний науковий метод

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.