Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 11: Ринок. Конкуренція й основні моделі ринків

1 Ринок, його суть, принципи та функції.

2 Умови формування ринкових відносин в Україні

3 Класифікація ринку

4 Механізм функціонування ринку

5 Конкуренція і моделі ринків

6 Антимонопольне законодавство та антимонопольна практика.

І. Ринок – сукупність виробничих відносин, що виникають між різними суб’єктами господарської діяльності у процесі виробництва й розподілу економічних благ, обміну результатами виробництва, товарного обігу на основі об’єктивних законів товарного господарства.

Умови виникнення ринку: СПП, спеціалізація виробництва, економічна відокремленість суб’єктів господарської діяльності, вільний обмін ресурсами.

Функції ринку:

інформаційна;

розподільча;

регулююча;

стимулююча;

ціноутворювальна;

контрольна;

сануюча;

інтегрувальна.

Об’єкти ринку: товари і послуги, економічні ресурси, фінансові ресурси.

Суб’єкти ринку: домогосподарства – власник економічних ресурсів та основна структурна одиниця, яка функціонує в сфері споживання кінцевих продуктів виробництва, благ та послуг.

Бізнес – споживач економічних ресурсів, функціонує з метою отримання прибутку.

Уряд – виконує функцію регулювання.

ІІ. Розвиток ринкових відносин в кожній країні відбувається по особливому, але маючи деякі спільні риси в розвитку дозволяють виділити кілька моделей ринку:

1. американська.

2. японо-німецька.

3. шведська.

4. південнокорейська.

Залежно від умов, в яких діють суб’єкти господарського життя, вирізняють в еволюції такі типи ринків:

1. Вільний.

2. Деформований.

3. Регульований або соціально-орієнтований.

ІІІПроникнення ринкових відносин у всі сфери економічного життя суспільства зумовлює необхідність класифікувати види ринків за певними ознаками, в залежності від бажання отримати характеристику визначеного об’єкта дослідження.

Структура ринків за критеріями:

1. По відношенню до законодавства:

1.1 легальний. 1.2 нелегальний.

2. За територіально-адміністративною ознакою:

2.1 місцевий. 2.2 регіональний

2.3 національний. 2.4 світовий.

3. За способом взаємодії суб’єктів ринкових відносин:

3.1 оптова торгівля 3.2 роздрібна 3.3 державні закупки.

4. За суб’єктами:

4.1 споживчий ринок. 4.2 ринок виробників

4.3 ринок посередників 4.4 державний ринок.

Дослідження структуризації ринку дозволяє виділити основні види ринку за об’єктом:

1. Ринки товарів і послуг:

- товарів споживання (продовольчі та непродовольчі);

- послуг (побутові, транспорті, комунікаційні);

- житло та будівлі невиробничого призначення.

2. Ринок факторів виробництва:

- нерухомість; - знарядь праці; - робочої сили;

- сировини та матеріалів; - землі; - енергоресурсів;

- корисних копалин.

3. Фінансовий ринок:

- інвестицій;. - кредитний;

- цінних паперів; - валютно-грошовий.

4. Ринок інтелектуальної праці:

- інновацій; - винаходів;

- інформаційний; - товари літератури та мистецтва.

5. Регіональний ринок:

- місцевий; - внутрішній;

- національний; - зовнішній;

- міжнародний.

ІV. Ринковий механізм – механізм взаємозв’язку і взаємодії основних елементів ринку: попиту, пропозиції та ціни.

Закон пропозиції – прямий зв’язок між ціною та обсягом пропозиції. Ступінь зміни попиту на певну продукцію під впливом зміни ціни на неї характеризує еластичність попиту:

Еластичність попиту і пропозиції означає ступінь відносної змінюваності попиту і пропозиції під впливом відносної зміни ринкової ціни.

де Q – обсяг попиту; P – ціна.

або

 

Якщо Ed>1 – еластичний;

Ed<1 – нееластичний;

Ed=1 – одинично еластичний.

Ступінь зміни пропозиції на певну продукцію під впливом зміни ціни на неї характеризує еластичність пропозиції.

Якщо Es = 1 – одинично еластична;

E<1 – нееластичний;

E>1 – еластичний;

E=0 – абсолютно нееластична;

E®¥ - абсолютно еластична.

Перехресна еластичність – зміна обсягу виторгу товару Х від зміни ціни на товар Z:

Рівноважна ціна – ціна за якої розмір попиту дорівнює розміру пропонування і встановлюється рівноважна кількість, що може бути продана за цією ціною. За цих умов відсутні і надлишок і дефіцит. Графічно це точка перетину кривих AS і AD.

V.Функції конкуренції:

- врівноваження попиту і пропозиції, формування ринкової ціни.

- встановлення балансу між суспільними потребами та виробництвом

- узгодження інтересів виробників з інтересами споживачів.

- стимулювання технічного прогресу

- контролю

- регулювання

Методи конкурентної боротьби:

1. ціновий: знижки цін, сезонні розпродажі, демпінг, тощо

2. неціновий: якість, сервісне обслуговування, надання гарантій, тощо.

Види конкуренції :

1. Досконала.

2. Недосконала.

3. Внутрішньогалузева

4. Функціональна

5. Видова

6. Предметна

7. Цивілізована

8. Недобросовісна

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  3. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  6. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  7. Аналітичний підбір математичної моделі.
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Будова й основні елементи машини




Переглядів: 419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 9 Циклічність економічного розвитку | Характерні риси чотирьох основних моделей ринку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.