МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характерні риси чотирьох основних моделей ринку
Ринковий механізм являє собою велике досягнення людства, проте важливо розуміти, що ринок не всемогутній і не в змозі вирішувати певні проблеми економічного життя суспільства, а саме: 1. Не регулює „зовнішні ефекти” (соціальні наслідки виробництва, безробіття, забруднення навколишнього середовища, тощо.) 2. Не враховує потреби малозабезпечених верств населення. 3. Не забезпечує країну суспільними благами(оборона, освіта, охорона правопорядку, тощо) 4. Не „бачить” перспективи, працює на поточні потреби суспільства, не враховує стратегічні цілі розвитку країни ( здоров’я нації, вичерпання ресурсів, навколишнє середовище, рівень освіти) Тому регулювання і вирішення цих проблем забезпечують державні і громадські інститути. VІ. Монополії, процес монополізації економіки мають істотні негативні наслідки: —по-перше, монополії придушують конкуренцію – важливу рушійну силу економічного прогресу; —по-друге, вони здатні збільшувати прибутки, зменшуючи обсяг випуску продукції і підвищуючи її ціну; —по-третє, схильні до уповільнення науково-технічного прогресу; —по-четверте, схильні до хижацького використання природних ресурсів та забруднення довкілля; —по-п'яте, розорюють малий та середній бізнес; —по-шосте, монополізують засоби масової інформації (пресу, радіо, телебачення), за допомогою яких впливають на свідомість населення у необхідному їм напрямку; —по-сьоме, здійснюють тиск на уряд у пошуках неправомірних пільг та привілеїв тощо. За прикладом США в інших країнах світу також схвалювали антимонопольні закони. Антитрестівське законодавство за типом американського було прийняте у Великобританії в 1948 р., у Франції в 1963, в Італії 1964 р. У країнах Східної Європи антимонопольне законодавство почали розробляти наприкінці 80-х років XX ст. Однак американська і європейська антимонопольна політика мають свої особливості: —американська – спрямована, головним чином, проти монополії як структурної одиниці; —європейська має регулятивний характер і спрямовується, головним чином, на протидію негативним проявам ринкової влади монополій. У сучасних умовах національний та наднаціональний рівні конкурентного законодавства в Європі створюються за умов інтеграційних процесів в економіці та посилення міжнародної конкуренції. В кожній країні Європейського Союзу діє національне конкурентне законодавство, скоординоване з загальноєвропейським. Конкурента політика ЄС має регулятивний характер, тобто спрямована проти недобросовісних монополістичних прийомів. Основними завданнями Антимонопольного комітету України є: —здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції; —запобігання, виявлення і припинення порушень конкурентного законодавства; —контроль за економічною концентрацією; —сприяння розвитку добросовісної конкуренції. До методів здійснення антимонопольної політики відносять: —правові: прийняття відповідних законодавчих та нормативно-правових актів; —організаційно-контролюючі: розробка та організація виконання заходів, спрямованих на запобігання порушення конкурентного законодавства; проведення моніторингу, перевірок, призначення експертизи; —адміністративно-імперативні: примусовий поділ суб'єктів господарювання, застосування санкцій, накладання штрафів; —профілактично-роз'яснювальні: інформування, внесення пропозицій, надання рекомендацій, попередніх висновків стосовно порушень, роз'яснення щодо кваліфікації порушень. Для визначення монопольного становища суб'єктів господарювання на ринку використовують певні кількісні показники. Так, в Україні становище вважається монопольним, якщо частка на ринку одного суб'єкта господарювання перевищує 35%, трьох – 50, п'яти – 70%. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|