МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Доходи підприємства.Доходи підприємстваутворюються передусім від реалізації виробленого продукту, тобто це грошова виручка від реалізації товарних фондів. Водночас, розрізняють такі види доходів фірми: • звичайний дохід(формується за рахунок реалізації продукції); • капітальний дохід(дохід від перепродажу виробничих фондів, майна, землі чи фінансових активів, тобто акцій і облігацій); • дивідендний дохід(дохід від акцій інших фірм). Основним видом доходу фірми є звичайний дохід, конкретними формами якого є валовийі чистий дохід. ►Валовий дохід - вся сума доходів фірми, чистий дохід- це валовий дохід (грошова виручка фірми) без суми повних витрат, тобто - це прибуток фірми. Для характеристики доходу фірми важливими є показники середньогоі граничного доходу,пов'язані з сукупним (валовим) доходом. Сукупний (валовий) дохід,який одержує фірма, дорівнює ціні продукту (Р), помноженій на кількість реалізованого товару: R=PхQ. Граничний дохід (MR) - це приріст доходу як результат приросту виробництва на одну одиницю товару:
Середній дохід (AR) - дохід в середньому на одиницю товару:
Середній дохід дорівнює ринковій ціні одиниці товару. За умов досконалої конкуренції стан ринкової рівноваги фірми і рівень максимального прибутку досягається за рівності граничного доходу і граничних витрат: MR = МС. Якщо граничний дохід (MR) перевищує граничні витрати (МС), виробництво варто розширювати, а якщо навпаки, його необхідно скорочувати. Тому, коли MR = МС, фірма не змінює обсягу виробництва, він залишається сталим, звідси й назва - ринкова рівновага фірми. Суть прибутку (чистого доходу)як економічної категорії проявляється в його функціях: 1) прибуток - критерій господарської діяльності; 2) прибуток здійснює розподіл чистого доходу нації; 3) прибуток економічно стимулює підприємство. ► Основна мета кожного підприємства - максимізація прибутку. Максимізація прибутку досягається шляхом зменшення середніх повних і граничних витрат підприємства при зростанні обсягу виробництва, тобто при підвищенні його ефективності. У найбільш загальному вигляді економічну ефективність діяльності підприємства можна визначити через норму прибутку.
Чим вища норма прибутку, тим вища ефективність виробництва. Зна- чення норми прибутку полягає в тому, що вона є мірою корисності вкла-дення капіталу, ефективності його використання. Мета підприємця - максимізація прибутку і мінімізація витрат, тому капітал спрямовується туди, де вища норма прибутку. Остання виступає регулятором потоку інвестицій у виробництво. У господарській практиці норма прибутку є виразником рентабельності виробництва:фірма, що має прибуток, є рентабельною, а та, що його не має (грошова виручка покриває лише витрати) є нерентабельною. Розрізняють показники загального прибутку (чистого доходу підприємс-тва) і чистого прибутку (чистий дохід без обов'язкових виплат фірми з прибутку - податків, процента тощо). Тому виділяють загальну і розрахункову рентабельність.
Серед факторів, що збільшують рентабельність підприємства, варто назвати зростання обсягу чистого доходу фірми, швидкості обороту її фондів, удосконалення структури витрат, економія на масштабах виробництва, раціональне використання виробничих факторів і економія основних і оборотних фондів, сприятливі коливання ринкової кон'юнктури (зростання попиту і підвищення цін).
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|