Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини та тенденції розвитку логістики. Логістика як фактор підвищення конкурентоспроможності

Загальним для всіх фахівців з логістики є системний розгляд виробничих процесів та їх транспортно-складського забезпечення з урахуванням сфери товарообороту. Отже, узагальнюючи викладене, можна стверджувати, що логістика – це економічний напрямок, у рамках якого розв’язується проблема розробки та впровадження комплексної системи управління матеріальними та інформаційними потоками в сферах виробництва та обігу для повного та своєчасного задоволення попиту.

Поняття та сутність логістики, її сучасні визначення

На сьогодні у закордонній і вітчизняній літературі немає єдиного визначення логістики. Багатоманітність визначень поняття логістики пов'язана насамперед з тим, що еволюціонувала сама кон­цепція логістики, тому як саме визначення, так і об'єкти дослідження логістики змінювалися й уточнювалися з розвитком ринкових відно­син.

Автори ряду публікацій розглядають її передусім як науку, що дає змогу оптимізувати кооперативні зв'язки. Інші вважають основним середовищем застосування логістики внутрішньовиробничі процеси з обов'язковим включенням у логістику питань планування завантаження обладнання, визначення розмірів партій запуску деталей. Одні автори виокремлюють як основу логістичного підходу транспортне обслуговування, інші – складське господарство. Так, французькі фахівці з логістики трактують її як «сукупність різноманітних видів діяльності з метою одержання з найменшими витратами необхідної кількості продукції у встановлений час та у встановленому місці, в якому існує конкретна потреба в даній про­дукції». На думку деяких західних спеціалістів, логістика – це інтеграція процесу перевезень з виробничою сферою і включає вантажно-розвантажувальні операції, зберігання і транспортування товарів, а також необхідні інформаційні процеси. Німецький учений Пфоль вважає, що логістика – це процес планування, реалізації і контролю ефективних та економних з огляду на витрати переміщення та зберіганням матеріалів, напівфабрикатів і готової продукції, а також одержання інформації про постачання товарів від місця виробництва до місця споживання згідно з вимогами клієнтури. Російський учений Б. К. Плоткін дає таке стисле визначення логістики: це наукова дисципліна про управління потоками в системах.

Професор Є. Крикавський пропонує таке визначення: “Логістика комплексно охоплює планування і керування потоком матеріалів, складових частин і виробів та необхідним інформаційним потоком включно з метою прискорення загального потоку і мінімізації загальних витрат для здійснення процесу постачання, виробництва та збуту продукції”[9].

Новизна логістика полягає:

· у зміні пріоритетів у господарській практиці підприємств, які відводять центральне місце управлінню потоковими процесами, а не управлінню виробництвом;

· у всесторонньому комплексному підході до питань руху матеріальних цінностей у процесі відтворення: логістика вимагає узгодження процесів, пов’язаних з матеріальними та інформаційними потоками, виробництвом, менеджментом і маркетингом;

· у використанні теорії компромісів у господарській практиці підприємств, у результаті чого нерідко досягаються прямо протилежні цілі учасників логістичного ланцюгу (постачальників, споживачів і посередників). Це дозволило здійснити інтеграцію різних функцій товароруху і отримати загальний оптимальний результат діяльності.

 

Розглянемо, чим була викликана необхідність і можливість використання логістики в економіці. Це пояснюється рядом причин, серед яких виділимо три основні.

1. Розвиток конкуренції, викликаний переходом від ринку продавця до ринку покупця. До початку 60-х років у країнах з розвинутою ринковою економікою не створювались системи, які дозволяли оптимізувати управління матеріальними потоками. Системи розподілу, як правило, не планувались, оскільки випущені товари так чи інакше потрапляли до споживача. Основний потенціал конкурентоспроможності створювався за рахунок розширення виробництва. Однак цей потенціал був вичерпаний, що викликало необхідність пошуку шляхів створення конкурентних переваг. Покращення роботи у сфері розподілу змогло забезпечити високу конкурентоспроможність за рахунок зниження собівартості і одночасного підвищення надійності поставок.

2. Енергетична криза 70-х років – підвищення вартості енергоносіїв змусило підприємців шукати методи підвищення економічності перевезень, а для цього необхідні узгоджені дії всіх учасників логістичного процесу.

3. Науково-технічний процес і, в першу чергу, комп’ютеризація управління. Інформаційні системи дали можливість здійснювати моніторинг усіх фаз руху продукту – від джерела сировини через виробничі, складські та транспортні процеси до кінцевого споживача.

Загострення конкуренції на світових ринках у сучасних умовах змушує впроваджувати логістику в практичну діяльність підприємств для підвищення їх конкурентоспроможності. Стратегія розвитку багатьох провідних фірм будується не на високих, а на помірних темпах економічного зростання, оскільки стало очевидним, що неоптимальні витрати не вдасться компенсувати темпами росту. Актуальність впровадження логістики підтверджується тим, що один відсоток скорочення витрат на виконання логістичних функцій еквівалентний 10% приросту обсягу збуту.

Тому існує нагальна необхідність розбудови теорії та практики логістики. У розвинутих країнах Америки, Європи уже тривалий час функціонують різноманітні національні товариства, підприємства, асоціації з логістики. З метою координації досліджень та розробок у галузі логістики створена міжнародна організація – Європейська логістична асоціація.

Актуальність проблеми підтверджує також велика кількість періодичних видань,присвячених питанням логістики (наприклад, "Logistics Маnаgment" (Великобританія), "Logistica" (Італія), "Logistics" (Великобританія), "Logistik Spectrum" (ФРH),"Logistiques Magazin" (Франція), "Materials Management and Distribution" (Канада), "Logistuka", "Eurologistuka" (Польща), "Логистика" (РФ), "Дистрибуція і логістика", "Логистика – журнал практической логистики" (Україна).

Загалом у промислово розвинутих країнах формується відповідний інструментарій, уніфіковані логістичні рішення, оскільки в сучасних умовах підтверджується теза, що виробничий процес досить істотно реагує на помилки логістики. Адже, коли необхідні матеріали та інформація не будуть вчасно і повністю отримані, то найкращі виробничі системи не зможуть функціонувати. XXI століття актуалізує значення логістики не тільки як концепції управління, але і як філософії управління. Логістику на сучасному етапі варто розглядати як ключовий елемент конкурентної ринкової стратегії підприємства, як ключову первинну діяльність із забезпечення конкурентних переваг.

Водночас у більшості країн, серед яких і Україна, логістика все ще знаходиться у фрагментарній фазі, тобто поширені лише логістичні рішення, що стосуються: прогнозування попиту, закупівлі, планування матеріальних потреб, планування виробництва, запасів, складування, планування дистрибуції, транспортування, системи пакування, обслуговування клієнта. 3начно рідше використовується логістична концепція в межах всього підприємства. Піонерами логістики в економіці України на сучасному етапі переважно є підприємства з іноземними інвестиціями. У разі участі іноземного партнера як стратегічного інвестора такі підприємства функціонують, здебільшого, на засадах логістичної системи. Це створює реальні передумови поетапної інтеграції учасників логістичного ланцюга від первинного джерела ресурсів до кінцевого споживача.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Абіотичні та біотичні фактори.
  11. Агрегування та факторизація
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 1570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Походження терміну та історія логістики | Етапи розвитку логістики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.