Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Логістичні канали та логістичні посередники , їх класифікація

Основна мета логістичної системи розподілу – доставка товару в потрібне місце і в потрібний час з мінімальними витратами. Постачальник і споживач у загальному випадку представляють собою дві мікрологістичні системи, зв’язані логістичними каналами або каналами розподілу.

Логістичний канал – це сукупність підприємств і організацій, через які проходить продукція від конкретного виробника до споживача. При виборі каналу розподілу здійснюється вибір форми руху матеріального потоку – транзитної або складської та вибір конкретного торгового посередника, експедитора, перевізника і т. д.

Сфера дистрибуції акцентує увагу на двох важливих проблемах [11]:

· обґрунтування та формування каналів дистрибуції,

· проектування та реалізація фізичної дистрибуції товарів (рис.6.1).

Рис.6.1. Зміст логістики дистрибуції товарів

 

Використання каналів дистрибуції дає виробникам ряд переваг[13]:

· економію фінансових ресурсів, які витрачаються на розподіл продукції;

· можливість вкладення зекономлених коштів в основне виробництво;

· продаж продукції ефективнішими способами;

· зменшення обсягу робіт щодо розподілу продукції.

Обрані канали безпосередньо впливають на швидкість, час, ефек­тивність переміщення і збереження продукції під час її доставки від ви­робника до кінцевого споживача. При цьому підприємства або особи, які утворюють канал, виконують ряд важливих функцій [14]:

1) проводять дослідницьку роботу із збору інформації, необхідної для планування розподілу продукції та послуг;

2) стимулюють збут шляхом створення і поширення інформації про товари;

3) встановлюють контакти з потенційними покупцями;

4) пристосовують товар до вимог покупців;

5) проводять переговори з потенційними споживачами продукції;

6) організують товарорух (транспортування і складуван­ня);

7) фінансують переміщення товарів каналом розподілу;

8) приймають на себе ризики, пов'язані з функціонуванням каналу.

Всі або частину цих функцій може взяти на себе виробник, тоді витрати виробника зростають. Через спеціалізацію посередницьких організацій вони нерідко виконують перераховані функції каналів розподілу товарів ефективніше.

У рамках логістики розглядається проблема цивілізованого, еко­номічно виправданого посередництва. У загальному вигляді послуги посередника є затребуваними, якщо їх вартість нижче власних вит­рат на виконання аналогічних робіт, пропонованих посередником. Таким чином, питання про те, кому потрібно виконувати різні функції каналу розподілу, – це питання відносної ефективності.

Узагальнено в розподільчій логістиці канали можна охарактери­зувати за кількістю складових їх рівнів. Логістичний канал нульового рівня включає виробника і спожи­вача, тобто розподіл матеріального потоку здійснюється безпосеред­ньо виробником. Такі канали часто використовуються для постачань продукції виробничо-технічного призначення, особливо якщо заку­повуються великі партії, а також унікальна продукція. Вони передба­чають жорстку регламентацію графіка постачань і тому дозволяють скоротити виробничі цикли і складські площі.

Одно-, дво- і більше рівневі логістичні канали включають одного або декількох посередників. Наприклад, канал, який включає опто­вика, дрібного оптовика і роздрібного посередника є трирівневим. У багаторівневих каналах розподіл матеріальних потоків на початко­вому етапі здійснюється виробником, а потім посередницькими структурами.

Канали розподілу можуть бути горизонтальними і вертикальни­ми [13].

Горизонтальні канали розподілу є традиційними каналами і складаються із незалежного виробника та одного або декількох неза­лежних посередників. Кожен член каналу є окремим підприємством, яке прагне забезпечити собі максимальний прибуток. Максимально можливий прибуток окремого члена каналу може завдавати шкоди отриманню максимальному прибутку системою в цілому, оскільки жоден із членів каналу не має повного або достатнього контролю над діяльністю решти членів.

Вертикальні канали розподілу – це канали, які складаються з виробника та одного або декількох посередників, які діють як одна єдина система. Один із членів каналу, як правило, або є власником інших, або надає їм певні привілеї. Таким членом може бути вироб­ник, оптовий або роздрібний посередник. Вертикальні канали виник­ли як засіб контролю за поведінкою каналу. Вони економічні та ви­ключають дублювання членами каналу виконуваних функцій.

Проблема управління каналами розподілу полягає в тому, що по­середницькі структури, яке займають проміжне становище між ви­робниками і споживачами, не завжди прагнуть до зміцнення взаємозв'язків із виробниками. Вони віддають перевагу більш тісним контактам із споживачами. Більшість посередницьких струк­тур хочуть, щоб виробники доводили матеріальні потоки до них і не втручалися в логістичні процеси на подальших етапах переміщення цих потоків. Підставою для цього служить те, що нерідко на прак­тиці виробники товарної продукції ставляться до логістичних посе­редників гірше, ніж до кінцевих споживачів, запити, мотивація і очікування яких вивчаються і задовольняються. Таким чином, потреби проміжних структур часто ігнорується. Тому при підприємства логістичних зв'язків з посередниками в сфері розподілу такі конфліктні питання варто аналізувати і враховувати. Це позитивно позначається на ефективності логістичного каналу.

Під час формування каналу розподілу товару на перше місце вису­вається рішення про структуру каналу, тобто про кількість рівнів кана­лу і про конкретний склад членів каналу. Необхідною умовою можли­вості вибору каналу розподілу є наявність на ринку великої кількості посередників.

Логістичні посередники в каналах розподілу виконують певні функції, які укрупнено можна розділити на [14]:

- функції (операції) фізичного розподілу;

- функції обміну (купівлі-продажу);

- підтримуючі функції (стандартизації якості дистрибуції, фінансування, інформаційної підтримки, страхування ризиків і т.п.).

Посередниками в операціях фізичного розподілує різні спеціалізо­вані транспортні, експедиторські, транспортно-експедиторські фірми, компанії фізичного розподілу, вантажні термінали і термінальні ком­плекси, вантажні розподільчі центри, підприємства із сортування та пакування готової продукції, вантажопереробні та інші підприємства.

Серед посередників у дистрибуції, які виконують підтримуючі функції, можна виокремити підприємства та установи фінансового сервісу (банки, фінансові компанії, клірингові та розрахункові центри і компанії і т.п.), підприємства інформаційного сервісу (інформаційно-диспетчерські центри, підприємства зв'язку і телекомунікацій), страхові компанії, установи стандартизації, ліцензування та сертифікації і т.д.

Центральне місце серед посередників у дистрибуції займають торгові посередники, які крім безпосередньо функцій обміну (купівлі-продажу) товаруможуть виконувати й інші вищезазначені функції, на­приклад, транспортування, страхування, вантажопереробки, управління запасами, кредитно-фінансового обслуговування, передпродажного і післепродажного сервісу і т.д.

Посередників класифікують, поєднуючи такі дві ознаками [13]:

1. від чийого імені працює посередник;

2. за чий рахунок посередник проводить свої операції.

Класифікація посередників наведена у таблиці 6.1.

Таблиця 6.1.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Архітектурні посередники мають матеріальну основу. Вони закріплюють реальний стик - соціально важливий, функціонально насичений, домінуючий у ландшафті, візуально активний.
  8. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  9. Банківський кредит та його класифікація.
  10. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  11. Безпровідні канали зв'язку
  12. Будівельна класифікація ґрунтів




Переглядів: 1494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мета, завдання та функції розподільчої логістики | Типи торгових посередників у каналах розподілу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.