Природа логістичної діяльності передбачає можливість надання споживачу матеріального потоку різноманітних логістичних послуг. Розглянемо класифікацію цих послуг. У цілому всі роботи й операції в сфері логістичного обслуговування можна класифікувати за такими ознаками [1, 3]:
1. За часом здійснення (рис.11.1):
1) Послуги передпродажного характеру – це роботи й операції з формування попиту на логістичне обслуговування. До них відносять:
- консультації;
- демонстрації (у деяких випадках — пробне використання).
2) Логістичні послуги в процесі реалізації. Надаються в процесі реалізації товарів. Вони забезпечують ефективне просування матеріальних потоків і доставку продукції до місця призначення, строго дотримуючись замовлень споживачів. Сюди можна віднести:
- наявність товарних запасів на складі;
- підбір та комплектацію партій постачань;
- пакування;
- маркування;
- формування вантажних одиниць;
- надання інформації про проходження вантажів;
- роботу із забезпечення надійності постачань.
Рис.11.1. Класифікація логістичних послуг
3) Логістичні послуги післяпродажного характеру. До них відносять:
- послуги із гарантійного обслуговування;
- послуги із забезпечення запасними частинами;
- зобов'язання щодо розгляду претензій покупців;
- забезпечення зворотних потоків;
- забезпечення обміну продукції і т.д.
2. За змістом робіт:
1) жорсткий сервіс – включає послуги, пов'язані із забезпеченням працездатності, безвідмовності й погоджених параметрів експлуатації товару;
2) м'який сервіс – послуги, зв'язані з більш ефективною експлуатацією товару в конкретних умовах роботи споживача, а також розширенням сфери його використання.
3. По відношенню до споживача:
1) прямий сервіс – включає послуги, спрямовані на безпосереднього споживача;
2) непрямий сервіс – послуги, які безпосередньо не стосуються такого споживача.
Характерною рисою послуг є те, що вони мають системний характер.