Важливим критерієм, який дозволяє оцінити систему сервісу, як з позиції постачальника, так і з позиції одержувача послуг, є рівень логістичного обслуговування [3, 21].
Розрахунок даного показника виконують за такою формулою:
де η – рівень логістичного обслуговування;
М – кількісна оцінка теоретично можливого обсягу логістичного сервісу;
т – кількісна оцінка фактично наданого обсягу логістичного сервісу.
Для оцінки рівня логістичного обслуговування обираються найбільш значимі види послуг, тобто послуги, надання яких поєднується із значними витратами, а ненадання – з істотними втратами на ринку.
Рівень обслуговування можна оцінювати також, співставляючи час на виконання логістичних послуг, які надаються фактично в процесі постачання, з часом, який необхідно було б затратити для надання всього комплексу можливих послуг у процесі того ж постачання. Розрахунок виконують за такою формулою:
де N – кількість послуг, які теоретично можна надати;
п – фактична кількість наданих послуг;
ti – час на виконання i-тої послуги.
Таким чином,
– сумарний час, фактично затрачений на надання послуг;
а – час, який теоретично можна затратити на виконання всього комплексу послуг.
До ключових параметрів якості логістичного обслуговування відносять :
- час від отримання замовлення постачальником до постачання продукції споживачу (замовнику);
- гарантовану надійність постачання за будь-яких умов;
- реальну можливість доставки за першою вимогою замовника;
- наявність необхідних запасів у логістичній системі;
- стабільність матеріально-технічного забезпечення клієнтів;
- максимальна відповідність виконання замовлень вимогам клієнтів;
- об’єктивність цін на логістичні послуги;
- зручність подання замовлення в логістичній системі в будь-який час;
- наявність у логістичній системі можливостей надання постійним клієнтам товарних кредитів і прихованих знижок у вигляді логістичних послуг, які надаються безкоштовно.