Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Показники оцінки перспективи розвитку галузі та конкурентоспроможності

 

Показники Максимальна кількість балів
Показники перспективи розвитку галузі
1. Зростання ринку 2. Якість ринку: > стабільність прибутковості; > прихильність покупців до торгової марки; > відношення покупців і виробників; > рівень заміни товарами-субститу тами; > технологічні обмеження; > розвиток бізнесу після продажного обслу­ говування. 3. Пропозиція на ринку 10 10
Показники конкурентоспроможності
1. Ринкова позиція: > частка на ринку; > збутова мережа; > мережа післяпродажного обслуговування. 2. Виробничі можливості: > економічні показники виробництва; > доступність сировинних ресурсів; > можливості вносити зміни в продукти. 3. Інжиніринг і підтримуючі послуги: > можливості ринкової позиції; > здатність до виробничих інновацій; > якість продукції. 10 10 10

Матриця фірми Arthur D. Little (ADL/LC)

В основі підходу до портфельного аналізу фірми «Arthur D. Little» лежить концепція життєвого циклу галузі, відповідно до якої кожна СОБ проходить у своєму розвитку чотири стадії: народження, розви­ток, зрілість, спад. Іншим параметром є конкурентна позиція бізнесу: ведуча (домінуюча), сильна, сприятлива (помітна), міцна або слаб­ка. Може бути й шоста конкурентна позиція нежиттєздатна, але вона частіше за все не розглядається.

Поєднання чотирьох стадій життєвого циклу галузі та п’яти кон­курентних позицій дає в результаті матрицю ADL/LC (назва фірми «Arthur D. Little», life cycle (життєвий цикл)) 4×5, яка доповнюється набором стратегічних рішень (табл. 6.7). Для використання матриці необхідно визначити змінні, які характеризують стадію життєвого циклу (вісь Y) і визначають сильні сторони бізнесу та його відносне положення на ринку (вісь X).

Таблиця 6.7

Характеристики конкурентних позицій СОБ

 

Позиції бізнесу Характеристика позиції
Ведуча (доміну­юча) Тіль ки один представник галузі може займати цю по­зицію. Він установлює галузевий стандарт і контролює поведінку інших конкурентів. Лідер має широкий ви­бір стратегічних варіантів. Така позиція є результатом квазiмонополії або надійно захищеного технологічного лідерства
Сильна Такий бізнес вибирає свою стратегію незалежно від дій конкурентів і має певні переваги. Відносна частка ринку може бути в 1,5 разу більша за частку найбільшого кон­курента, але абсолютної переваги вона не має
Сприятлива (по­мітна) Один з лідерів у слабко концентрованих галузях, де всі учасники перебувають приблизно на одному рівні та ніхто не займає домінуючих позицій. Бізнес характери­зується відносною безпекою, якщо в нього є своя ринко­ва ніша. Може значно поліпшити своє положення
Міцна Спеціалізація у вузькій або відносно захищеній ринко­вій ніші (невелика частка ринку або підтип продукції). Може довго збер ігати таке положення, але практично немає шансів його поліпшити

 

Продовження табл. 6.7

 

Слабка Слабкі сторони заважають СОБ стати центром генерації прибутку. Слабість може бути пов’язана із самим бізне­сом (дуже малий розмір, відсутність важливих ресурсів для розвитку) або з помилками в управлінні. Бізнес не може вижити самостійно
Нежиттєздатна Немає сильних сторін, і вони не можуть з’явитися в май­бутньому. Продовжити таке існування або ліквідувати бізнес

Значення змінних, характерних для кожної стадії життєвого ци­клу галузі показано в табл. 6.8. Сильні сторони бізнесу визначаються такими показниками, як загальна конкурентоспроможність бізнесу, відношення менеджменту до ризику, наявність патентів, гарантійно­го обслуговування, вертикальної інтеграції, загальна ефективність виробництва.

Таблиця 6.8


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Абсолютні показники фінансової стійкості
  10. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 762

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель портфельного аналізу методом «Shell» — DРМ | Характеристики стадій життєвого циклу галузі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.