МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сучасний етап в розвитку вітчизняної вікової психології
Стратегічні напрями розвитку вітчизняної психологія базуються на культурно – історичній теорії Л.С.Виготського. Послідовники Л.С.Виготського активно працювали над цілеспрямованим формуванням у дітей пізнавальних функцій. Основними завданнями були – з’ясувати фактори, які сприяють розвитку та механізми використання їх у якості підсилювача. Біля джерел становлення сучасної вікової та педагогічної психології знаходилися А.П.Нечаєв, П.П.Блонський, Г.С.Костюк, С.М.Максименко. У центрі уваги були питання навчання: механізми розвитку психічних процесів у дітей в умовах шкільного навчання, психологічні особливості учбової діяльності, залежність результативності навчання від організації пам’яті і мислення, методів розвитку дитячого мислення. Питанням психічного розвитку дітей дошкільного віку присвячені дослідження А.В.Запорожця, Л.А.Венгера, М.І.Лісіної, О.М.Дьяченко, Н.Н.Під`якова, В.С.Мухіної; віковим особливостям школярів – дослідження Б.Г.Ананьєва, Д.Б.Ельконіна, В.В.Давидова, Г.С.Костюка; питанням розвитку учнів у процесі навчання – дослідження Н.А.Менчинської, А.К.Маркової, Л.І.Божович, О.В.Скрипченко, С.Д.Максименка, А.А.Люблинської; проблемам розвитку здібностей у дітей – дослідження Б.М.Тєплова, О.Н.Леонтьєва, В.А. Крутецького, Н.С.Лейтес. До періодизацій розвитку, які за основу роздивляються причини, рушійні сили розвитку, виокремлюють суттєві характеристики кожної стадії, традиційно вважають періодизації Л.С.Виготського та Д.Б.Ельконіна. В основі періодизації психічного розвитку Д.Б.Ельконіна слугує положення культурно-історичної теорії Л.С.Виготського та теорія діяльності А.Н.Леонтьєва. Джерелом психічного розвитку є зовнішня практична діяльність дитини. У межах провідної діяльності відбувається формування центральних вікових новоутворень. Розвиток дитини має соціальний характер. Тільки у соціальній взаємодії лежать витоки психічних новоутворень. Ельконін уявляв дитину як цілісну істоту, яка активно пізнає оточуючу дійсність: світ предметів та світ людей. Тобто існує дві системи відносин: “дитина – “предмет” та “дитина – дорослий”. Предмет – це суспільний предмет, маніпулювати яким повинен навчити дорослий. Дорослий постає перед дитиною не стільки як людина, а як представник конкретного суспільства, носій соціальних ролей, мотивів, стереотипів дій, виховання. Діяльність дитини в межах системи “дитина – суспільний предмет” та “дитина – суспільний дорослий” – це єдиний процес. Завдяки якому формується особистість дитини. Складаючи єдиний процес засвоєння систем “дитина – предмет” та “дитина – дорослий” у межах провідної діяльності, одна з систем виходить на перший план, займаючи домінуюче місце. Отже, замінюючи одна одну провідні діяльності з’ясовують періодичність систем “дитина – предмет” та “дитина – дорослий”.
Читайте також:
|
||||||||
|