Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОРЯДОК СКЛАДАННЯ І ПОДАННЯ РІЧНОЇ ЗВІТНОСТІ

У формах бухгалтерських звітів наводяться всі передбачені показники. У разі незаповнення тієї чи іншої статті (рядка, графи) через відсутність активів, пасивів, операцій ця стаття (рядок, графа) прокреслюється або заповнюється нулями.

Форми звітності заповнюються в гривнях, чорнилом, пастою кулькових ручок, на друкарських машинках, принтерах, за допомогою засобів автоматизації та іншими способами, які б забезпечили збереження цих записів протягом установленого терміну зберігання звітності та запобігли б внесенню несанкціонованих і непомітних виправлень.

Заголовна частина форм заповнюється в такій послідовності:

· реквізит ДКУД (Державний класифікатор управлінських документів);

· реквізит “Установа” відображає повну назву установи (відповідно до установчих документів), зареєстровану в установленому порядку, та її ідентифікаційний код за єдиним державним реєстром підприємств й організацій України (ЄДРПОУ);

· реквізит “Територія” відображає назву території, де розташовано установу, відповідно до системи позначень адміністративно-територіальних одиниць (КОАТУУ);

· реквізит “Галузь (вид діяльності)” відображає вид діяльності установи відповідно до Загального класифікатора галузей народного господарства (ЗКГНГ);

· реквізит “Орган державного управління” відображає назву органу, у віданні якого перебуває установа (якщо він є) та якому подається бухгалтерський звіт (СПОДУ);

· реквізит “Контрольна сума” установами не заповнюється;

· реквізит “Адреса організації” відображає повну поштову адресу установи;

· реквізит “Кількість установ” відображає кількість юридичних осіб, що включені органом управління до зведеного балансу;

· код та назва відомчої класифікації видатків;

· код та назва програмної класифікації видатків.

Активи, пасиви та операції в іноземних валютах включаються в річний бухгалтерський звіт у сумах, що визначаються шляхом перерахунку іноземної валюти в грошову одиницю, що діє на території України, - гривню. Порядок відображення в бухгалтерському обліку операцій затверджено наказом Державного казначейства України “Про затвердження Порядку відображення в обліку операцій в іноземній валюті” від 24.07.01 № 126.

Дані статей балансу на кінець звітного року повинні бути обґрунтовані результатами ретельно проведеної перед складанням річного бухгалтерського звіту інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, резервів, документів і розрахунків, порядок якої регламентовано Інструкцією з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів, розрахунків та інших статей балансу, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 №90.

До подання річного бухгалтерського звіту на підставі затверджених керівником установи пропозицій постійно діючих інвентаризаційних комісій щодо врегулювання розбіжностей фактичної наявності цінностей інвентаризації відповідні записи мають бути внесені до регістрів і рахунків бухгалтерського обліку. Суми статей балансу по коштах на рахунках у банках, банківських позичках, дані про рух фінансування з бюджету та позабюджетних фондів повинні відповідати відомостям, вказаним у виписках банків. Відображення в балансі сум за розрахунками з фінансовими і податковими органами, які взаємно не погоджені, не допускається.

Бухгалтерські звіти і баланси підписують керівник і головний бухгалтер установи. Без таких підписів звіти вважаються недійсними. У централізованих бухгалтеріях звіти та баланси підписують керівник цього органу управління установи, при якому вона утворена, і головний бухгалтер. Крім того, звіти про виконання плану по штатах і контингентах у міністерствах, відомствах, управліннях (відділах) держадміністрацій підписує керівник планово-фінансової служби.

У бухгалтерських звітах і балансах не повинно бути жодних підчисток і помарок. Виправлення помилок у звітах здійснюється з дотриманням вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88.

При виявленні перевіряючою установою або іншими органами у звітах як поточного, так і минулого року (після їх затвердження), перекручень звітних даних, приписок тощо виправлення здійснюються у звітах за той звітний період, в якому вони були виявлені, причому вносяться виправлення до даних за звітний період (квартал, з початку року). Якщо не встановлено періоду, під час якого були перекручені звітні дані, то виправлення також виконуються у звітах за той період, в якому було виявлено приписки та інші перекручення.

Виправлення помилок (перекручень), які допущені у поточному році та виявлені у цьому ж році до затвердження і подання річного звіту за поточний рік, здійснюються у бухгалтерському обліку виключенням (сторнуванням) неправильних записів та заміною їх правильними у тому місяці, в якому вони були виявлені, але не пізніше звіту за грудень поточного року.

Виправлення помилок, які допущені в минулому році - внаслідок перекручення даних про витрати виробництва та обліку витрат у бухгалтерському обліку і звітності про фінансові результати за минулий рік, не вносяться, а відображаються у поточному році як фінансовий результат минулих років, виявлений у звітному періоді, у кореспонденції з рахунками обліку, по яких допущені перекручення.

Форми річного звіту повинні бути пронумеровані, прошнуровані і зброшуровані в окрему папку, складено перелік форм, включених до річного звіту.

Операції з надходження і використання спеціального фонду за звітний рік, проведені в натуральній формі або в іноземній валюті, відображаються за окремими формами річної фінансової звітності, складеними за певним видом надходжень. Такі форми подаються до органів Державного казначейства України для врахування даних у зведених звітах за територією і візуються органами Державного казначейства України, але відповідальність за законність та правильність відображення у звітах зазначених операцій несуть розпорядники бюджетних коштів.

Форми річної фінансової звітності про операції у натуральній формі повинні бути складені в національній валюті за загальним порядком. Тобто форми річної фінансової звітності про такі операції повинні містити дані про надходження і касові видатки в рів­ному обсязі. З метою врахування операцій, проведених у натураль­ній формі, у консолідованому звіті про виконання державного бюджету вони умовно прирівнюються до планових показників, надходжень та касових видатків. За операціями в натуральній формі вносяться зміни до спеціального фонду кошторису на підставі довідок установленої форми, які подаються до органів Державного казначейства до закінчення звітного періоду.

Кошти, які надходять на ім’я установ на відновлення касових видатків (за телефонні переговори, помилково перераховані тощо), згідно з чинним законодавством України відображаються у відповідних формах річної фінансової звітності як зменшення касових видатків за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким вони були проведені у звітному періоді.

При складанні форм річної фінансової звітності застосовуються коди бюджетної класифікації, перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України “Про бюджетну класифікацію та її запровадження” від 27.12.01 № 604.

Розпорядники бюджетних коштів, які отримують асигнування на виконання окремих програм як від свого розпорядника вищого рівня, так і від інших міністерств і відомств, у річних фінансових звітах відображають усі операції про суми отриманих коштів та їх використання.

Річний фінансовий звіттакого розпорядника бюджетних коштів включається до зведеного річного фінансового звіту розпорядника вищого рівня.

Річні фінансові звіти розпорядників бюджетних коштів та зведені річні фінансові звіти головних розпорядників бюджетних коштів складаються в гривнях, у тому числі про операції, проведені в іноземній валюті.

Форми річної фінансової звітності та пояснювальні записки підписуються керівниками установ та організацій і головними бухгалтерами. Без таких підписів звіти вважаються недійсними.

Списання доходів і видатків для визначення фінансового результату виконання кошторису за рік бюджетні установи здійснюють відповідно до Порядку здійснення річних заключних оборотів щодо списання доходів та видатків бюджетних установ за рік.

Правильність складання річних фінансових звітів визначається шляхом перевірки та порівняння окремих показників у відповідних формах фінансових звітів.

Головні розпорядники коштів державних та місцевих бюджетів можуть встановлювати для підвідомчих установ додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену Інструкцією про порядок складання річних фінансових звітів.

При казначейській формі виконання кошторисів річні фінансові звіти перевіряються на відповідність даних обліку в органі Державного казначейства України і візуються відповідним органом Державного казначейства України (в якому відкриті реєстраційні рахунки установи) з проставленням підпису, печатки або штампа на кожній формі звіту.

Віза органу Державного казначейства України підтверджує відповідність даних обліку в органі Державного казначейства України або відповідність окремих форм фінансової звітності між собою та факт приймання звітів від бюджетних установ (якщо таких даних в обліку органу Державного казначейства України немає).

Зведені річні фінансові звіти бюджетних установ, що мають підвідомчі установи, до подання головному розпоряднику бюд­жетних коштів повинні бути перевірені й завізовані відповідними обласними органами Державного казначейства України (за винят­ком установ Міністерства оборони України, які мають специфіку обслуговування).

Для складання зведених звітів установи вищого рівня прий­мають від підвідомчих бюджетних установ, що перейшли на казначейське обслуговування кошторисів, лише звіти, завізовані орга­нами Державного казначейства України. У завізовані звіти зміни можуть вноситися лише за погодженням з органом Державного казначейства України, що ці звіти завізував.

Органи Державного казначейства України та бюджетні установи відповідають за достовірність даних у формах річної фінансової звітності та їх відповідність даним органів Державного казначейства України.

Річні фінансові звіти подаються у повному обсязі:

· установі вищого рівня;

· органу Державного казначейства України - при отриманні коштів державного бюджету;

· фінансовому органу - при отриманні коштів місцевого бюд­жету установами, що протягом року не обслуговувались органами Державного казначейства України;

· органу Державного казначейства України - при отриманні коштів місцевих бюджетів;

· рахунковій палаті - центральними органами виконавчої влади та іншими головними розпорядниками бюджетних коштів.

При цьому всі примірники річного фінансового звіту мають однакову юридичну силу.

Форма № 5 Звіт про рух необоротних активів» подається додатково органу державної статистики за місцезнаходженням бюд­жетної установи.

Бюджетні установи, для яких згідно з чинним законодавством України протягом року була змінена підпорядкованість, річні фінансові звіти складають за весь звітний період та подають у повному обсязі за новою підпорядкованістю. Установи вищого рівня за новою підпорядкованістю у зведених фінансових звітах ураховують звіти таких бюджетних установ у повному обсязі, накопичувальним підсумком з початку року.

Зведена річна фінансова звітність обласних державних адміністрацій до подання Державному казначейству України повинна бути перевірена і завізована відповідним обласним управлінням Державного казначейства України (з проставленням підпису, печатки або штампа).

Зведена річна фінансова звітність центральних органів виконавчої влади та інших головних розпорядників бюджетних коштів, установи та організації яких повністю переведені на казначейське виконання кошторисів, повинна дорівнювати аналогічним зведеним звітним даним органів Державного казначейства України за кодами відомчої класифікації видатків цих головних розпорядників бюджетних коштів.

Зведені річні фінансові звіти центральних органів виконавчої влади та інших головних розпорядників бюджетних коштів (у тому числі обласних державних адміністрацій) подаються до управління консолідованої звітності з виконання бюджетів Державного казначейства України керівниками бухгалтерських служб цих органів. Звіти про кошторисні планові та виділені асигнування з бюджету за загальним та спеціальним фондами подаються попередньо перевірені й завізовані управлінням видатків державного бюджету Державного казначейства України.

Зведені річні фінансові звіти головних розпорядників коштів місцевих бюджетів подаються до органів Державного казначейства України, попередньо завізовані у відповідному фінансовому органі.

Форми річних фінансових звітів подаються на електронних носіях у вигляді транспортних файлів звітних даних згідно з вимогами автоматизованої системи Державного казначейства України.


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. IV. Подання нового матеріалу
  3. The peace – порядок
  4. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  5. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  6. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  7. Аналіз консолідованої звітності
  8. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  9. Аналітична перевірка звітності
  10. Антидоти і порядок їхнього використання. Само і взаємодопомога при ураженні ОР.
  11. Атестація аудиторів та порядок скасування атестата
  12. База оподаткування, ставки податку та порядок обчислення.




Переглядів: 946

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ХАРАКТЕРИСТИКА ОКРЕМИХ ФОРМ ЗВІТНОСТІ | ЛЕКЦІЯ №2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.