Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги.

Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги виникає, коли підприємство реалізує товари в кредит, тобто з відстроченням платежу.

 

Для бухгалтерського обліку дебіторської заборгованості використовується рахунок 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», який має два субрахунки:

 

361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями»

362 «Розрахунки з іноземними покупцями»

За дебетом рахунка 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками» відображається вартість реалізованої продукції, товарів, виконаних робіт, наданих послуг, яка включає ПДВ, акцизи та інші податки, збори (обов»язкові платежі), що підлягають перерахуванню до бюджетів та позабюджетних фондів і включені у вартість реалізації, за кредитом – відображається погашення дебіторської заборгованості.

 

Поточна дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги визнається активомодночасно з визнанням доходу від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг.

 

Аналітичний облік розрахунків з покупцями та замовниками ведеться за кожним покупцем та замовником і кожним пред’явленим до сплати рахунком.

 

При реалізації товарів у кредит підприємство має ризик непогашення всієї дебіторської заборгованості. Тому на підприємстві завжди є дебіторська заборгованість, щодо повернення якої є сумніви.

 

Сумнівний борг – це поточна дебіторська заборгованість за продукцію, товари, послуги, щодо якої існує невпевненість її погашення боржником.

 

Сумнівні борги завищують реальний результат від реалізації, тому згідно з принципом обачності, підприємство повинне визнати можливі втрати від неповернення частини боргів покупцями у момент визнаннядоходу від реалізації , а не в тому періоді, коли покупці не змогли оплатити товар.

 

Чиста реалізаційна вартість дебіторської заборгованості (ЧРВ) – це сума поточної дебіторської заборгованості за товари, роботи, послуги з вирахуванням резерву сумнівних боргів. За ЧРВ поточна дебіторська заборгованість включається до підсумку Балансу.

 

Для нарахування резерву сумнівних боргів використовується рахунок 38 «Резерв сумнівних боргів» . Цей рахунок є контр рахунком до рахунка 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками». За кредитом рахунка 38 «Резерв сумнівних боргів» відображається створення резерву, за дебетомсписання сумнівної заборгованості та безнадійних боргів.

Аналітичний облік на рахунку 38 «Резерв сумнівних боргів» ведеться в розрізі боржників чи за строками непогашення дебіторської заборгованості.

Поточна дебіторська заборгованість, яка не пов’язана з реалізацією продукції, товарів, робіт, послуг, що визнана безнадійною, списується з балансу з відображенням втрат у складі інших операційних витрат.


Читайте також:

  1. Будівельні роботи, їх визначення і класифікація.
  2. Бюджетна заборгованість із соціальних виплат
  3. Відомості про дебіторську заборгованість підприємства
  4. Геодезичні роботи, які виконують при проектуванні та будівництві протиерозійних гідротехнічних споруд
  5. Готівкові розрахунки – платежі готівкою за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги).
  6. Економічне значення ціни на товари та послуги. Види цін та етапи створення ціни продукцію та послуги.
  7. Економічні блага. Товари та послуги.
  8. Етапи виробництва тур.продукту та тур.послуги.
  9. За спожиті житлово-комунальні послуги.
  10. Заборгованість із виплати заробітної плати за регіонами у 2007 році
  11. Закон пропозиції регулює пропозицію залежно від рівня цін. Чим вища ціна товару за інших незмінних умов, тим більше стимулюється виробництво і продаж саме цього товару чи послуги.




Переглядів: 3212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Документообіг за операціями з дебіторською заборгованістю. | Кореспонденція рахунків з обліку дебіторської заборгованості за товари, роботи, послуги

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.