Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етапи виробництва тур.продукту та тур.послуги.

Класифікація тур. підприємств за різними класифікаційними ознаками.

Підприємства можна класифікувати залежно від стратегії, якої вони дотримуються.

Підприємства-комутанти - це невеликі підприємства з універсальним профілем діяльності, які прагнуть до задоволення невеликих за обсягами, а іноді і короткочасних, потреб певних груп споживачів.

Підприємства-експлеренти - це підприємства з експериментальним профілем діяльності, стратегія яких пов'язана зі створенням нових чи радикально змінених існуючих сегментів ринку. Головна їх перевага у впровадженні принципових нововведень.

Підприємства-віоленти - це підприємства з масовим профілем виробництва, які функціонують у сфері стандартного виробництва та реалізації туристського продукту (як правило, туроператори). Головна їх конкурентна перевага у високій продуктивності праці й реалізації порівняно дешевих і достатнього рівня якості турпродуктів.

Підприємства-патієнти - це підприємства, які дотримуються стратегії вузької спеціалізації. Такі підприємства надають дорогі й високої якості послуги для вузького кола споживачів і прагнуть до оволодіння максимальною часткою невеликого ринкового сегменту.

За ринкових відносин важливою умовою забезпечення виживання та ефективної діяльності туристських підприємств є високий рівень їх конкурентоспроможності, а визначення сутності, типіза­ція та класифікація туристських підприємств за конкретними ознаками - необхідна передумова розроблення методичних підходів до визначення можливостей туристських підприємств на туристському ринку

Одним з ключових термінів, що фігурують в базисних поняттях туристського бізнесу, є туристський продукт.

Наведемо цитату (ст. 1. Закону про туризм):Туристський продукт - заздалегідь розроблений комплекс туристських послуг, що сполучає в собі не менше ніж дві такі послуги, який реалізується або пропонується до реалізації за певною ціною, до складу якого включаються послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристські послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідування об'єктів культури, відпочинку і розваг, реалізації сувенірної продукції і т. ін.)”.

З цього визначення виходить, що до туристських послугвідносяться:

Ø послуги з перевезення туристів;

Ø послуги з розміщення туристів;

Ø послуги з організації екскурсій і відвідування об'єктів культури;

Ø послуги з організації відпочинку і розваг;

Ø послуги з реалізації сувенірної продукції;

Ø послуги ресторанного господарства;

Ø інші послуги, що надаються або можуть бути наданий туристам за їх бажанням.

Основним туристським продуктом є комплексне обслуговування - стандартний набір послуг, що продаються туристам в одному пакеті.

У Ліцензійних умовах, що характеризують туристську діяльність, визначено, що туристські послуги — це послуги суб'єктів туристської діяльності з розміщення, харчування, транспорту, інформаційно-рекламному обслуговуванню, а також послуг закладів культури, спорту, побуту, розваг і т. ін., направлені на задоволення потреб туристів.

Нижче подана структура, яка характеризує склад туристського продукту (див. рис. 1.2).

У той же час виникає запитання: які послуги є туристськими і що в даному випадку буде основним критерієм при визначенні послуг як «туристських»? Як бачимо, Закон про туризм і Ліцензійні умови недають точної відповіді на це запитання. Наприклад, в Законі про туризм тільки побічно йдеться про те, що до складу туристського продукту «...включаються послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристські послуги, непов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідування об'єктів культури, відпочинку і розваг, реалізації сувенірної продукції і т. п.)».Проте це не привод для засмучення, інформація про туристські послуги чітко прописані в Державному класифікаторі продукції і послуг ДК 016-97, затвердженому наказом Держстандарту України від 30.12.97 р. № 822 (далі - ДК 016-97).

 
 
Комплекс туристських послуг (не менше двох туристських послуг)


=

 

                                 
   
Послуги перевезення
 
Послуги розміщення
 
   
Інші послуги
 
   
 
   
 
 
Інші послуги, направлені на задоволення потреб туристів
   
Послуги з організації екскурсій та відвідування об’єктів культури
 
Послуги з організації відпочинку і розваг
 
Послуги з реалізації сувенірної продукції
 

 


Рис. 1.2 - Сутність і склад туристського продукту

 

ДК 016-97 використовують практично всі структурні одиниці й підрозділи галузей господарювання в Україні: органи центральної і місцевої державної виконавської влади, фінансові органи, органи статистики і всі суб'єкти господарювання (юридичні і фізичні особи) в Україні. Об'єктом класифікації є продукція і послуги, створені в процесі всіх видів економічної діяльності.

Загальна структура цифрових кодів для утворення класифікаційних групп в ДК 016-97 відповідає наступній схемі:

XX - розділ;

XX.X - група;

XX.XX - клас;

ХХ.ХХ.Х - категорія;

XX.XX.XX - підкатегорія;

XX.XX.XX.XXX - тип.

Приклад:

63.30.11.100

де 63 - розділ «Допоміжні транспортні послуги»;

63.3 - група «Послуги туристських агентств і туроператорів; послуги екскурсоводів»;

63.30 - клас «Послуги туристських агентств і туроператорів; послуги екскурсоводів»;

63.30.1 - категорія «Послуги туристських агентств і туроператорів; послуги екскурсоводів»;

63.30.11 - підкатегорія «Послуги з організації подорожей»;

63.30.11.100 - тип «Туристський відпочинок і подорожі туристськими маршрутами з використанням транспортних засобів, окрім велосипедів».

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення «туризму» згідно із Законом України „Про туризм”.

2. Наведіть основні зовнішні й внутрішні фактори, що впливають на розвиток туризму.

3. За якими ознаками класифікують туризм?

4. Які види туристських підприємств Ви знаєте?

5. Що таке туристський продукт?

6. Що таке туристська послуга?

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Автоматизація виробництва
  5. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  6. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  7. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  8. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  9. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.
  10. Аналіз результатів національного виробництва.
  11. Аналіз технічного рівня виробництва
  12. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.




Переглядів: 1041

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення туристського підприємства. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.