Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фінанси комунальних підприємств. Комунальні платежі.

Поняття, форми та правове регулювання комунального кредиту.

 

Інститут комунального кредиту відіграє особливу роль у фінансах місцевих органів влади. Комунальний кредит у розвинутих місцевих фінансових системах – основне джерело фінансування муніципальних інвестиційних програм.

Комунальний кредит є системою відносин між двома юридичними особами з поворотної, платної та строкової передачі фінансових ресурсів, одна з яких – орган місцевого самоврядування. Його не слід ототожнювати з державним кредитом. Суб’єктом відносин щодо поворотного, платного і строкового запозичення фінансових ресурсів у системі державного кредиту виступає держава.

Основні форми комунального кредиту:

1) облігаційні позики (форма випуську облігацій акціонерним товариством на певних, заздалегідь застережених правових умовах);

2) безоблігаційні позики (оформлюються шляхом підписання угод і договорів і ними оформляються, як правило, кредити від урядів інших країн, міжнародних організацій та фінансових інституцій);

3) комунальний банківський кредит;

4) комерційний комунальний банківський кредит;

5) комунальний кредит державних банків;

6) взаємний комунальний кредит та ін.

В Україні поступово розвивається кредит у формі комунальних облігаційних позик і комерційний банківський комунальний кредит.

Органи місцевого саомврядування, відповідно до законодавста України, можуть братии участь у фінансово-кредитних відносинах.

Для місцевих рад та органів територіального громадського самоврядування, які є юридичними особами, встановлено право користуватися на договірних засадах кредитами на виробничі та соціальні потреби.

Надходження від внутрішніх позик і грошво-речових лотерей, які проводяться за рішенням відповідних рад, зараховуються до бюджетів Автомомної Республіки Крим, областей, київського і севастопольського міських бюджетів. Згідно із законом до цих бюджетів зараховуються також дивіденди від акцій і цінних паперів, що належать державі в акціонерних господарських товариствах, створених за участю підприємств комунальної власності цього рівня.

Розмір внутрішніх республіканських позик автономної Республіки Крим встановлюється Верховною Радою цієї республіки, а внутрішніх місцевих позик – обласними та міськими радами

 

 

Комунальні підприємства в Україні можуть створюватись в таких формах:

1. Унітарне комунальне підприємство – це підприємство, не наділене правом власності на закріплене за ним майно. Майно такого підприємства є неподільним і не може бути розподілене на частки, паї. Не можуть мати часток, паїв у такому підприємстві і його працівники. Майно унітарного підприємства використовується на основі права господарського відання або на основі права оперативного управління.

2. Комунальне акціонерне товариство – це товариство, яке має статутний фонд, поділений на певну кількість акцій рівної номінальної вартості. Акціонерне товариство несе відповідальність за зобов’язаннями лише майном товариства. Акціонери відповідають за зобов’язаннями товариства в межах належних їм акцій. Орган місцевого самоврядування може володіти 100% акцій акціонерного товариства або лише їхньою частиною. Акціонерне товариство вважається комунальним, якщо орган місцевого самоврядування володіє більш як 50% акцій.

3. Комунальне товариство з обмеженою відповідальністю – це товариство, котре має статутний фонд, розподілений на частини, розмір яких визначається статутними документами. При цьому орган місцевого самоврядування повинен володіти більш як 50% його статутного фонду. Учасники товариства з обмеженою відповідальністю несуть відповідальність за його зобов’язаннями в межах своїх внесків до статутного фонду. В окремих випадках, які визначені установчими документами, учасники товариства, які не повністю вклали свої внески, відповідають за заобов’язаннями товариства в межах внесеної суми.

Особливості функціонування фінансів комунальних підприємств в Україні:

§ частина комунальних закладів не мають самостійних банківських рахунків, а лише субрахунки (школи, дитячі садки тощо);

§ частина комунальних закладів мають змішану систему фінансування – як кошторисну, так і госпрозрахункову;

§ фінанси підприємств комунальної власності функціонують на основі законодавства, яке регламентує діяльність усіх господарських структур в економіці України;

§ використання фінансових ресурсів підприємств комунальної власності має свої особливості, їхній прибуток розподіляється в порядку, визначеному відповідними місцевими радами згідно із статутами цих підприємств;

§ прибуток підприємства комунальної власності підлягає оподаткуванню;

§ місцеві ради можуть надавати пільги або повністю звільняти від оподаткування підприємства комунальної власності в тій частині, в якій ці податки зараховуються до відповідних місцевих бюджетів;

§ комунальні підприємства в Україні мають самостійні фінансові баланси, їхні рахунки не об’єднуються з бюджетними рахунками органів місцевого самоврядування;

§ більшість установ і закладів, що перебувають у комунальній власності, є самостійними юридичними особами і фінансуються за рахунок місцевих бюджетів на основі кошторисів;

§ фінанси комунальних підприємств обліковуються в складі державного сектора економіки.

Комунальні платежі – це платежі, що стягуються місцевими органами влади як плата за надані послуги фізичним та юридичним особам.

В Україні система комунальних платежів одержавлена. Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад мають право на встановлення в порядку і в межах, визначених законодавством, тарифів з оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, що надаються підприємствами і організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади.

Фінансові ресурси підприємств комунальної форми власно­сті це сукупність грошових коштів, резервів і надходжень цільового призначення, що є в розпорядженні підприємств, які закріп­лені за ними на правах оперативного управління або повного господар­ського відання і використовуються на власні статутні потреби.

Основним джерелом формування фінансових ресурсів підприємств комунальної форми власності є власні та залучені кошти. До власних коштів належать: статутний фонд, амортизаційні відрахування, вало­вий дохід і прибуток. До залучених − бюджетні асигнування, кредити банків.

Фінансове планування в комунальних підприємствах починається з визначення грошових надходжень, при цьому їх склад і структура зале­жать від функціонального призначення підприємства.

Грошові надходження − це кошти, які надходять на поточні та інші рахунки підприємства у банках та в касу підприємства.

Найбільша частка грошових надходжень підприємств належить дохо­дам від операційної (основної) діяльності та іншим операційним доходам.

Грошові надходження (доходи) підприємств класифі­куються за такими групами:

— дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);

— інші операційні доходи;

— фінансові доходи;

— інші доходи;

— надзвичайні доходи.

У доходах від операційної (основної) діяльності значне місце займа­ють доходи (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг).

Виручка від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) підпри­ємств комунальної форми власності − це сума коштів, яка надійшла на поточний рахунок підприємства в банку або в касу підприємства від про­дажу товарів покупцям, виконання робіт та надання послуг споживачам. Вона є основним джерелом грошових доходів і фінансових ресурсів підприємств.

На величину виручки від реалізації продукції впливають два основні чинники:

обсяг продукції (товарів, робіт, послуг), що підлягає реалізації;

рівень реалізаційних цін (тарифів).

 

 


Читайте також:

  1. Аудит спільних підприємств.
  2. Види комунальних підприємств
  3. Види станів фінансової безпеки підприємств, які визначаються з фінансової стійкості підприємств.
  4. Види та організаційно-правові форми підприємств.
  5. Генеральні плани промислових підприємств. Планування та забудова виробничого майданчику.
  6. Господарські об'єднання або державні чи комунальні господарські об'єднання.
  7. Господарські товариства. Об’єднання підприємств.
  8. Державна реєстрація підприємств. Органи державної реєстрації.
  9. Державні фінанси
  10. Державні фінанси та їх розвиток
  11. Джерела фінансування підприємств. Призначення короткострокового та довгострокового фінансування
  12. Діагностика ризику банкрутства підприємств.




Переглядів: 2088

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття комунальної власності. | Видатки підприємств комунальної форми власності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.