МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПередмоваКонфлікт як механізм розвитку людської діяльності і відповідно особистості останнім часом став предметом розгляду багатьох наук, у тому числі й педагогіки, яка змінила своє ставлення до цієї проблеми в бік позитивної оцінки його конструктивних функцій. Сьогодні питання суті конфліктів, шляхів їх попередження й подолання у різних сферах людського буття стали настільки актуальними, що з’явилася спеціальна галузь науки – конфліктологія, предмет якої - конфлікти, їх класифікація, причини виникнення, ефективні шляхи розв’язання. З кінця ХХ століття у світі створюються спеціальні центри з вивчення конфліктів (Австралія, Росія, США), навчальні заклади почали підготовку менеджерів з конфліктів. У 150 коледжах і університетах США викладається теорія і практика конфліктів, випускники з цієї спеціальності отримують ступінь магістра наук. Активно займаються цією проблемою в Росії. У Красноярську( за Б.І.Хасан, 2003) з 1991 року почав видаватися Бюлетень клубу конфліктологів, у Санкт-Петербурзі проводяться щорічні конференції з розв’язання конфліктів, тут на базі спеціально створеного конфліктологічного відділу університету вперше в Росії почалася підготовка спеціалістів цього фаху. Виходять навчальні посібники з конфліктології. Значний внесок у цій галузі зроблено останнім часом в Україні, особливо в царині досліджень конфліктів в освіті: І.Д.Денисенко, І.О.Ковальова, Л.М.Карамушка, Н.Л.Коломінський, О.І.Бондарчук, Р.Х.Шакуров інші. Викристалізовуються технології, які допомагають гармонізувати міжособистісні стосунки у системі „вчитель-учень”, ”вчитель-керівник школи”, „керівник школи – батьки” тощо; розробляються способи ненасильницьким шляхом долати конфлікти, створюючи умови стимуляції особистості до самозміни. Запропонований спецкурс побудований на засадах гуманістичної педагогіки, яка використовує конфліктні ситуації для аналізу причин ускладнення взаємодії і пошуку шляхів співробітництва. Керівник школи має бути готовим до нейтралізації деструктивної сторони конфліктної ситуації і вибору шляхів зміцнення професійних контактів. Для цього потрібне вміння управляти конфліктом, уникаючи авторитарність, об’єднуючи вчителів та учнів для спільного розв’язку проблеми. А це, у свою чергу, вимагає спеціальних знань, щоб розв’язувати суперечності не стільки на інтуїтивному рівні, скільки на свідомих переконаннях, які базуються на тлі психолого-педагогічних закономірностей професійної взаємодії. Завдання спецкурсу: § допомогти керівнику школи, вчителю усвідомити фактори, які провокують конфлікти в школі; § навчити розпізнавати сигнали конфлікту, аналізувати детермінанти їх появи; § ознайомити зі стратегіями виходу з конфліктної ситуації, перевагами та обмеженнями кожної; § з’ясувати технології конструктивного розв’язання конфліктів; § проаналізувати умови ефективної поведінки у конфлікті; § залучити магістрантів до досліджень конфліктогенів у сучасній школі та шляхів їх усунення. Вивчення дисципліни будується за таким планом:
Навчальний план спецкурсу ”Основи конфліктології: Діяльність менеджера з попередження та розв’язання конфліктів в освіті”
Плани практичних занять подано в кінці курсу лекцій. Самостійна робота виконується у формі рефератів(тематика подається до кожної теми), магістерської роботи.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|