У результаті вивчення навчальної дисципліни „Основи конфліктології” студенти повинні
знати:
- наукові основи теорії конфлікту;
- орієнтуватися в таких наукових поняттях, як „складна педагогічна ситуація”, „види конфліктів”, „педагогіка ненасилля”, ”стратегії поведінки керівника”, ;
- сутнісні відмінності між конструктивним і деструктивним шляхом розвитку конфлікту, педагогікою ненасилля і педагогікою примусу ;
- знати зв’язок між стратегією поведінки керівника і характером психологічного клімату в колективі;
- знати умови, що забезпечують конструктивний шлях розв’язання педагогічних конфліктів;
- техніку стратегії співробітництва;
- чинники деструктивної поведінки керівника;
- технологію управління педагогічними конфліктами;
уміти:
- бачити перспективи власного розвитку;
- використовувати понятійний апарат конфліктології в аналізі педагогічних ситуацій;
- обирати управлінські рішення на ґрунті виважених альтернатив;
- ефективно використовувати прийоми етичного захисту як засобу нормалізації взаємин у колективі;
- здійснювати експертизу педагогічних конфліктів;
- запобігати деструктивному розвитку конфлікту;
- ставити вимоги перед співробітниками;
- використовувати техніку „амортизації”;
- визначати і стимулювати мотивацію співробітництва.