Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Безпека ланцюгів поставок матеріальних ресурсів

 

Особливості трансформації ринкових відносин в Україні зробили особливо актуальними наукові проблеми економічної безпеки, що є одним із порівняно нових понять, дедалі ширше вживаних вітчизняними вченими-економістами. Як відзначають фахівці, безпека будь-якої економічної системи характеризується великою кількістю ознак стану зовнішнього і внутрішнього середовища її функціонування, які впливають на загальний економічний розвиток: його стабільність, стійкість, прогресивність. З одного боку, існують чинники, що унеможливлюють економічне функціонування системи, її розвиток, реалізацію суспільної місії і досягнення визначених нею цілей. З іншого боку, економічна безпека характеризує стан, здатність і можливості системи протидіяти деструктивним чинникам, незалежно від їх середовища, внутрішнього чи зовнішнього.

Економічна безпека — не тільки комплекс заходів протидії загрозам, а й здатність системи забезпечити ці заходи, здатність гарантувати стабільність розвитку і досягнення цілей цього розвитку. Особливо актуальними проблеми безпеки є для логістичних систем у формі ланцюгів поставок.

Логістика і модель ланцюга поставок відображають новий тип виробничо-господарських відносин, що виникають між виробниками продукції, постачальниками матеріально-технічних ресурсів та споживачами на базі нових інформаційних технологій.

Сучасна економіка характеризується додатковим ефектом, що виникає в результаті усунення географічних, галузевих і внутрішньокорпоративних бар’єрів – через системну інтеграцію, яка виступає гарантом технологічної, економічної, інформаційної безпеки.

Говорячи про ефективність SCM, необхідно розуміти, що мета, яка ставиться перед управлінням ланцюгами поставок (наприклад, рівень сервісу або прибуток) є так званою потенційною ефективністю. Реальна ж ефективність реалізується через стійкість ланцюгів поставок. Тому, поряд з економічною ефективністю ланцюгів поставок, велике значення для комплексної ефективності ланцюгів поставок є забезпечення стійкості ланцюгів поставок.

Сучасною тенденцією розуміння ефективності ланцюгів поставок є проектування таких ланцюгів поставок, які б характеризувалися високим рівнем економічної ефективності й необхідним рівнем стійкості.

Насправді, міцність, стійкість, невразливість усього ланцюга поставок залежать від кожної ланки, оскільки будь-які недоліки в одній ланці впливають на весь ланцюг. Ланцюги поставок являють собою зону підвищеного ризику, у яких завжди існує ймовірність надзвичайних подій. Це пояснюється рядом об'єктивних причин (рис.6.1):

Рис. 6.1. Об’єктивні причини ризиків, що виникають в процесі управління ланцюгами поставок

Основним завданням сьогоднішнього дня для стійкості ланцюгів поставок є досягнення найбільш високої прозорості. Даний аспект спричиняє проблему дисбалансу між пропозицією та попитом на різних ділянках ланцюга поставок. Це підтверджується наступними даними: втрати запасів роздрібних торговельних підприємств становлять 6% від продажів. А той факт, що більш 50% вантажівок на дорогах або частково завантажені або повністю розвантажені, або доставляють не ті або вже зіпсовані продукти, говорить про те, що ця проблема спричиняє значні витрати.

Ще одним важливим завданням, вирішити яке намагаються багато компаній, є досягнення максимальної точності при управлінні ланцюгами поставок. Незважаючи на вже використовувані інформаційні технології, більша частина процесів, що відбуваються всередині ланцюга, як і раніше вимагає участі людини: управління відповідним залишком запасів, швидкопсувними товарами, відстеження регульованих товарів, виконання індивідуальних вимог підприємств роздрібної торгівлі й дистриб'юторів. До всього перерахованого вище додаються проблеми високого відсотка браку й псування, підробки товарів та шахрайства, неефективного зберігання й безпеки

Існує безліч визначень ризику, які, по суті, уточнюють і доповнюють один одного. Так, автори розглядають ризик як потенційну, чисельно вимірну можливість настання несприятливих ситуацій і пов'язаних з ними наслідків у вигляді втрат або збитків у зв'язку з невизначеністю, тобто випадковою зміною умов економічної діяльності, несприятливими, у тому числі форс-мажорними обставинами, як можливість одержання непередбаченого результату залежно від прийнятого господарського розв'язку, дії. Слід помітити, що непередбачений результат може бути як негативного характеру, що зажадає певних дій по зменшенню небажаних наслідків, так і позитивного характеру, що виражається в певних вигодах від настання ризикової ситуації. Зазначені ситуації та їх наслідки є результатом існування різних причин (джерел) і умов (факторів), які сприяють прояву цих причин.

Ідентифікація ризиків у ланцюзі поставок повинна здійснюватися на кожному її рівні, тобто в кожній організації, яка входить до складу ЛП.

Для забезпечення стійкості на кожному етапі ланцюга поставок ІСО розробив новий стандарт ISO 28002:2011 "Системи менеджменту безпеки ланцюгів поставок. Забезпечення стійкості в ланцюзі поставок. Вимоги й посібник із застосування".

Надзвичайні події, кризи й природні нещастя, подібні цунамі в Японії або недавнім безладдям у Лондоні, можуть траплятися в будь-який час. Організації всього світу все активніше застосовують процедури управління ризиками, щоб знижувати ступінь невизначеності та забезпечувати безперервність бізнесу. Однак якщо постачальники зривають зобов'язання або клієнти не взмозі здійснювати покупки, здатність організації досягати своїх цілей може виявитися під загрозою.

Стандарт ISO 28002 пропонує повну й систематичну процедуру попередження збоїв, захисту, підготовки, зниження масштабу наслідків, реагування, безперервності операцій і відновлення. Загальні критерії, що підлягають аудиту та які можна вмонтувати в систему менеджменту, можуть застосовуватися для створення, реалізації, моніторингу, огляду, підтримки й підвищення стійкості організації до зовнішніх впливів з метою планування, здійснення й прийняття розв'язків під час і після інцидентів у ланцюзі поставок.

Стандарт дає пропозиції з підвищення стійкості й результативності функціонування ЛП економічно ефективним способом, ґрунтуючись на системах управління PDCA (плануй – зроби – перевір – дій). Даний стандарт передбачає не тільки ідентифікацію передбачуваних ризиків, але й визначення ймовірних дій персоналу організації за розробленими сценаріями для формування заходів щодо забезпечення безпеки.

Серія ISO 28002, ISO 28000 впроваджується й сертифікується в різних галузях по всьому світу. Сертифікати відповідності вже видані таким організаціям, як:

- компанія DP World, яка першої сертифікувала морський термінал і завершила сертифікацію на відповідність вимогам ISO 28000 у своїй мережі з 48 терміналів в 31 країні миру до 2012 року. DP World є єдиним глобальним оператором морських терміналів, який одержав сертифікат ISO 28000 і одночасно став членом Митно-торговельного партнерства проти тероризму. Його європейські термінали одержали «Статус уповноваженого економічного оператора» від Європейського Союзу;

- управління порту Х'юстон, одного з найбільших портів світу, стало одним з перших управлінь портів у світі, що одержали зазначений сертифікат;.

- YCH Group, Сінгапур – перша компанія, що управляє ланцюгами поставок, сертифікована ISO 28000. YCH Group – це ведучий гравець на ринку управління інтегрованими безперервними поставками й логістики, партнер багатьох найкрупніших світових компаній, включаючи Canon, Dell, Moet-Hennessy, Exxonmobil, B. Braun, LVMH, Royal Friesland Campina і Motorola;

- YCH Індія сертифікована Асоціацією по Захисту Активів, що транспортуються (TAPA) («Клас А») і ISO 28000 по своїх системах безпеки. YCH Індія надає унікальні розв'язки для ланцюгів поставок у таких галузях як електроніка, ТНС, хімічні продукти / охорона здоров'я та автомобільна промисловість в Індії. Серед її клієнтів DELL, ACER, TPV, General Mills, HCL;

- азіатський регіональний головний офіс TNT Express у Сінгапурі, що є першим інтегратором термінових поштових відправлень;

- Asian Terminals (перший морський термінал у Філіппінах),

- CTS Logistics-Кнр (комплектаційне складання побутової електроніки, ІТ і телекомунікаційної продукції).

Найближчою перспективою розвитку в сфері ланцюгів поставок є інтеграція її учасників на основі моделей управління ризиками в ланцюгах поставок, що включають інструменти ідентифікації, оцінки й моніторингу ризиків, з метою підвищення ефективності використання ресурсів у всьому ланцюзі поставок.


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  3. Алкоголізм і безпека праці.
  4. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  5. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  6. Амортизація інших необоротних матеріальних активів
  7. Амортизація нематеріальних активів
  8. Амортизація нематеріальних активів
  9. Амортизація основних засобів і нематеріальних активів.
  10. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  11. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  12. Аналіз використання матеріальних ресурсів.




Переглядів: 1256

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визнання інтересів кінцевих користувачів як первинного пункту SCM. | Оцінювання функціонування ланцюга поставок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.