Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рівень I

Пасивний відпочинок

Рис.2 Рівні дозвілля

 

Визначення та аналіз закономірностей дозвіллєвої діяльності як істотних, логічних форм знання, зумовлюють результативність дозвіллєвої роботи в цілому. Ускладнює цей процес міждисциплінарний характер дозвілля, необхідність статистичної обробки значної кількості емпіричної та практичної інформації.

До основних дозвіллєвих пріоритетів українців, як свідчать дані соціологічних досліджень, належать відродження народних промислів, фольклору, побутових традицій минулого, історичної культурної спадщини (до цього тяжіють 60 % опитуваних).

В останнє десятиріччя дозвілля майже усіх груп населення, особливо молоді, естетизувалося, стало насичуватись елементами мистецтва, естетичними елементами у побуті, стилі одягу, поведінці.

Тенденція до естетизації дозвілля продовжує залишатись усталеною. Разом з тим соціокультурологи відмічають посилення розриву, а нерідко і протистояння між естетичною (художньою) і моральною сторонами дозвілля.

Культурно–дозвіллєва діяльність, як складова способу життя, справляє вирішальний вплив на процеси формування духовності, визначення моральних цінностей, притаманний молодіжному середовищу. Однак, ця сфера суспільного буття позначена суперечностями, що за сучасних умов не мають сталого механізму розв’язання. Йдеться про те, що з одного боку, заклади культури та дозвілля покликані пропагувати високі культурні, моральні та духовні цінності, а з іншого – в умовах обмеженого фінансування заклади і установи культури змушені здійснювати заходи, які відповідають невибагливим потребам споживачів. За результатами соціологічного опитування найбільш поширеними у молодіжному середовищі способом проведення дозвілля є пасивний перегляд телевізійних програм – такій формі проведення дозвілля віддають перевагу 92% опитаних молодих людей. поширеним у молодіжному середовищі є прослухування аудіо касет, платівок або СД–дисків. Майже половина опитаних (47%) віддають перевагу відвідуванню дискотек та вечірок. Певна частина молоді (38%) регулярно відвідує кафе, бари чи ресторани. 73% – проводять вільний час з коханою людиною і 57% регулярно мають сексуальні стосунки. Під час вільного часу 26% опитаної молоді регулярно вживають місці напої, 42% – пиво, 41% палять та 5% вживають наркотики.

В системі дозвілля, як і в суспільстві в цілому, спостерігаються дегуманізація мистецтва, зростання засилля масової культури низького ґатунку і поп-культури, які ведуть до руйнації гуманістичних цінностей, естетизації зла, що викликає, як зафіксовано соціологічними дослідженнями, протест інтелігенції, громадськості в цілому.


Читайте також:

  1. II рівень
  2. Аналоговий рівень доведення
  3. Атомарний рівень будови речовини
  4. Базовий рівень
  5. Базовий рівень підготовки.
  6. Безробіття та його природний рівень
  7. Безробіття як економічне явище. Суть ,рівень та види безробіття
  8. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  9. В Україні немає свого фільмофонду і державного кіномузею, низький рівень кіноосвіти. Зовсім зникла кінопреса (журнали “Новини кіноекрана”, “Вавилон”).
  10. Вартість робочої сили. Рівень життя й доходи населення
  11. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  12. Високий рівень




Переглядів: 685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рівень IV | Тема 17. Соціологія громадської думки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.