Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міністерство внутрішніх справ УКРАЇНИ

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури:

а) розглядає скарги:

• на рішення кваліфікаційно-дисциплінарних комісій

адвокатури або їх палат про:

— відмову в допуску до кваліфікаційних іспитів;

— відмову у видачі свідоцтва про право на заняття ад­вокатською діяльністю;

— анулювання рішення атестаційної палати щодо ви­дачі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяль­ністю;

— накладення на адвоката дисциплінарного стягнення;

— припинення адвокатської діяльності та анулювання свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю;

• на дії кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адво­катури, їх палат або членів палат, вчинені з порушенням чинного законодавства;

б) розробляє та затверджує програми і порядок складан­ня кваліфікаційних іспитів особами, які виявили намір займатися адвокатською діяльністю, порядок видачі та анулювання свідоцтва про право на заняття адвокатською
діяльністю;

в) здійснює контроль за діяльністю кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури, аналізує практику засто­сування ними Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність ", Поло­ження про кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвока­тури, актів, прийнятих Вищою кваліфікаційною комісією адвокатури, розробляє і здійснює заходи щодо поліпшення роботи цих комісій;

г) схвалює Правила адвокатської етики;

д) встановлює порядок здійснення контролю за додер­жанням адвокатами зобов'язань, що випливають із Прися­ги адвоката України, актів законодавства України, Правил адвокатської етики, порядок організації та проведення пе­ревірок, передбачених пунктом 18-1 Положення про
кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури;

є) затверджує Положення про Єдиний реєстр адвокатів України, складає, веде і систематично оприлюднює цей Реєстр;

є) затверджує зразок ордера, що використовується адво­катом для підтвердження своїх повноважень з представ­ництва або захисту клієнта;

ж) виготовляє за встановленим зразком бланки свідоц­тва про право на заняття адвокатською діяльністю;

з) встановлює порядок і форми підвищення кваліфікації адвокатів та координує роботу кваліфікаційно-дисциплі­нарних комісій адвокатури з цих питань;

и) вживає заходів до усунення порушень вимог несуміс­ності адвокатської діяльності з іншими видами роботи та причин і умов, що сприяли вчиненню інших порушень за­конодавства.

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури в межах своїх повноважень приймає або затверджує положення, реко­мендації, роз'яснення, рішення, обов'язкові для виконан­ня кваліфікаційно-дисциплінарними комісіями адвокатури, адвокатами та адвокатськими об'єднаннями, на яких поширюється їхня дія.

Підготовка засідання Вищої кваліфікаційної комісії ад­вокатури забезпечується її головою, заступником голови або за дорученням голови одним із членів комісії. Голова комісії визначає час і місце проведення засідання комісії та не пізніш як за 10 днів повідомляє про це особі, що звернулася зі скаргою, та іншим особам, які повинні взяти участь у засіданні комісії.

Засідання Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше двох тре­тин членів комісії.

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури свої засідання проводить за потреби, але з обов'язковим додержанням установлених строків розгляду скарг.

Засідання Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури ве­де її голова, а в разі його відсутності — заступник або один із членів комісії, обраний для цього рішенням комісії. Усі члени комісії мають рівні права у прийнятті рішення. До початку розгляду справи у Вищій кваліфікаційній комісії особа, яка подала скаргу, має право заявити відвід члену цієї комісії, якщо вона вважає, що він особисто або його родичі зацікавлені в результатах розгляду скарги, чи має сумнів у його об'єктивності з інших причин.

Питання про заявлений відвід вирішується іншими чле­нами комісії без участі члена, якому заявлено відвід, від­критим голосуванням більшістю голосів. У разі рівності голосів член комісії вважається відведеним. Член комісії, якому заявлено відвід, має право дати пояснення з приво­ду заявленого відводу.

Член Вищої кваліфікаційної комісії, який брав участь у розгляді заяви чи справи і прийнятті рішення у кваліфіка­ційно-дисциплінарній комісії, не може брати участь у роз­гляді цієї справи, якщо це рішення оскаржено.

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури має право:

• запрошувати на засідання комісії осіб, які зверну­лися зі скаргою на рішення кваліфікаційно-дисциплі­нарної комісії адвокатури, представників адвокатських об'єднань, підприємств, установ, організацій, а також службових осіб;

• запитувати й одержувати безоплатно необхідну для здійснення своїх повноважень інформацію від судів, слід­чих органів, органів юстиції, прокуратури, міліції, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самовряду­вання, адвокатських об'єднань, адвокатів, підприємств, установ, організацій, а також громадян (за їх згодою);

• здійснювати перевірку цільового використання квалі­фікаційно-дисциплінарними комісіями адвокатури їх коштів та якості виконання комісіями покладених на них функцій.

Органи і службові особи, до яких надійшов запит, по­винні не пізніше 10 днів дати відповідь Вищій кваліфіка­ційній комісії.

Скарги на рішення кваліфікаційно-дисциплінарних ко­місій адвокатури розглядаються в місячний строк з дня їх надходження.

У разі складності обставин, пов'язаних зі скаргою, чи потреби в додатковій їх перевірці голова Вищої кваліфіка­ційної комісії адвокатури може продовжити строк розгля­ду скарги до трьох місяців, письмово повідомивши про це особу, яка подала скаргу.

Розгляд скарги на засіданні Вищої кваліфікаційної ко­місії адвокатури починається доповіддю голови комісії, йо­го заступника або одного з членів комісії, який попередньо вивчав скаргу, справу та документи, що надійшли з кваліфі­каційно-дисциплінарної комісії адвокатури. Потім заслу­ховуються запрошені на засідання особи, досліджуються необхідні матеріали і документи.

На засіданні комісії ведеться протокол, який підпису­ють голова і секретар комісії.

У результаті розгляду справи Вища кваліфікаційна ко­місія адвокатури може ухвалити таке рішення:

• залишити рішення палати або кваліфікаційно-дис­циплінарної комісії адвокатури без змін, а скаргу без задо­волення;

• змінити рішення;

• скасувати рішення і надіслати справу до тієї самої ква­ліфікаційно-дисциплінарної комісії для нового розгляду, або закрити справу, або прийняти справу до свого проваджен­ня, розглянути її по суті та постановити нове рішення.

Рішення Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури є оста­точним. Рішення Вищої кваліфікаційної комісії адвокату­ри приймаються таємним голосуванням більшістю голосів від загальної кількості членів комісії. Рішення викла­дається в письмовій формі з наведенням мотивів його прийняття і підписується головуючим на засіданні.

Член комісії може особисто або разом з іншими членами комісії викласти окрему думку щодо рішення комісії. Ок­рема думка додається до справи.

У рішенні Вищої кваліфікаційної комісії мають бути за­значені: назва комісії, її склад, місце і час засідання, пріз­вище, ім'я, по-батькові особи, яка подала скаргу, корот­кий зміст оскарженого рішення, суть скарги, висновок у справі, мотиви прийнятого рішення та результати розгля­ду справи. У триденний строк рішення комісії має бути видане особі, щодо якої його винесено.

Скарги на дії кваліфікаційно-дисциплінарних комісій ад­вокатури, їх палат і членів палат, вчинені з порушенням ви­мог законодавства, розглядаються Вищою кваліфікаційною комісією адвокатури в порядку, встановленому для розгляду скарг на рішення зазначених комісій або їх палат.

За результатами розгляду цих скарг Вища кваліфіка­ційна комісія адвокатури приймає рішення про:

• вжиття заходів до усунення порушень законодавства в діяльності кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адво­катури, її палат чи членів палат та усунення причин і умов, які сприяли вчиненню порушень;

• внесення подання органу, що обрав чи призначив чле­на палати, який грубо порушив законодавство під час здій­снення своїх функцій в комісії, про його дострокове від­кликання.

Висновок: Відповідно до Закону України "Про адвокату­ру та адвокатську діяльність " та Положення про Вищу кваліфікаційну комісію адво­катури, затвердженого Указом Президента України від 5 травня 1993 р. № 155/93, Вища кваліфікаційна комісія ад­вокатури розглядає скарги на рішення кваліфікаційно-дисциплінарних комісій. Вона має право скасовувати або змі­нювати рішення кваліфікаційно-дисциплінарних комісій.

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури утворюється при Кабінеті Міністрів України. До складу Вищої кваліфі­каційної комісії адвокатури входять по одному представ­нику від кожної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, Верховного Суду України, Міністерства юсти­ції України, Спілки адвокатів України.

Представники від кваліфікаційно-дисциплінарних ко­місій адвокатури до складу Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури обираються таємним голосуванням на альтер­нативній основі при вільному висуненні кандидатів з членів кваліфікаційно-дисциплінарних комісій. Обраним вважається кандидат, за якого віддано більше половини го­лосів членів кваліфікаційно-дисциплінарної комісії. Пред­ставник від Верховного Суду України до Вищої кваліфіка­ційної комісії адвокатури обирається Пленумом Верховно­го Суду України, а представник від Спілки адвокатів України — правлінням цієї Спілки. Представник від Міні­стерства юстиції України призначається Міністром юстиції України.

 


Висновок:

 

Отже,адвокатура України є добровільним професійним гро­мадським об'єднанням, покликаним згідно з Конституцією України сприяти захисту прав, свобод та представляти за­конні інтереси громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб, надавати їм іншу юридичну допомогу.

Діяльність адвокатури регулюється Конституцією Украї­ни, Законом України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність ", іншими законодав­чими актами України і статутами адвокатських об'єднань.

Відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" та Положення про Вищу кваліфікаційну комісію адво­катури, затвердженого Указом Президента України від 5 травня 1993 р. № 155/93, Вища кваліфікаційна комісія ад­вокатури розглядає скарги на рішення кваліфікаційно-дисциплінарних комісій. Вона має право скасовувати або змі­нювати рішення кваліфікаційно-дисциплінарних комісій.

Особі, яка успішно склала кваліфікаційні іспити, на підставі рішення атестаційної палати у строк до одного мі­сяця з моменту прийняття рішення кваліфікаційно-дис­циплінарна комісія видає свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю за формою, що додається, якщо для цього немає перешкод, пов'язаних з несумісністю. Під час одержання свідоцтва особа, якій його вручають, скла­дає Присягу адвоката України. Якщо особа протягом вка­заного строку не одержить зазначене свідоцтво і не складе Присягу адвоката України, рішення про видачу свідоцтва кваліфікаційно-дисциплінарною комісією в установлено­му порядку анулюється.

Вища кваліфікаційна комісія адвокатури утворюється при Кабінеті Міністрів України. До складу Вищої кваліфі­каційної комісії адвокатури входять по одному представ­нику від кожної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, Верховного Суду України, Міністерства юсти­ції України, Спілки адвокатів України.

 


[1] Варфоломеєва Т.В., Гончаренко С.В. Науково-практичний коментар до Закону України "Про адвокатуру" // Законодавство про адвокатуру і адвокатську діяльність: 36. нормат. актів; Ко­ментар / Акад. адвокатури України. — К.: Юрінком Інтер, 2003. — С. 27—29.

 

міністерство внутрішніх справ УКРАЇНИ


Читайте також:

  1. I. Сторони в справі про банкрутство
  2. IIІ. Інші учасники провадження у справі про банкрутство
  3. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  4. VI. Накази Генерального прокурора України
  5. А.А.Налчаджан виділяє: образ тіла (тілесне Я), наявне Я (справжнє-Я), динамічне-Я, фактичне-Я, ймовірне-Я, ідеалізоване-Я, уявне-Я та інші.
  6. А/. Верховна Рада України.
  7. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  8. Аграрні закони України
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура України.
  12. Адміністративні справи, пов'язані із реалізацією вибор­чих прав (ст.ст. 172, 173, 174, 175, 176).




Переглядів: 333

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.