Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ В УМОВАХ НС. ЗАСОБИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ЛЮДИНИ. РЕАНІМАЦІЯ

Навчальні запитання.

1. Засоби захисту органів дихання та шкіри людини.

2. Правила користування та особливості використання протигазу.

3. Медичні засоби захисту. Склад аптечки АІ – 2 та ІПП – 8. Правила застосування.

4. Ознаки клінічної смерті. Способи реанімації та техніка надання першої допомоги.

 

Анотація теми

3.1. Засоби захисту органів дихання та шкіри людини.

Приступаючи до вивчення цієї теми, слід розглянути класифікацію ЗІЗ

населення в умовах НС.

Слід з’ясувати при яких ураженнях потрібно використовувати ті чи інші

засоби захисту.

3.2. Правила користування та особливості використання протигазу,

респіратору, ватно-марлевої пов’язки.

Необхідно чітко засвоїти правила експлуатації та використання ЗІЗ (додаток Б). Щоб виявити необхідний розмір протигазу, слід обміряти голову по замкненій лінії, яка проходить через тім'я, щоки та підборіддя. Обмірювання роблять сантиметровою стрічкою. Згідно з одержаними даними підбирають відповідний розмір протигазу (табл. 3). Перевірка правильності підбору та справності (герметичності) протигазу проводитися таким чином: одягнути шолом – маску; зачинити отвір у дні коробки пробкою (при відсутності - долонею) та зробити вдих. Якщо повітря не поступає під маску протигазу, то він справний (герметичний).

Таблиця 3.

Розміри шолом – маски протигазу

Величина вимірювання Розмір
До 63 см. Нульовий
Від 63,5 до 65см. Перший
Від 65,5 до 68 см. Другий
Від 68,5 до 70,5 см. Третій
Від 71 см. Та більше Четвертий

 

При відсутності протигазу можуть бути використані респіратори для захисту органів дихання від звичайного та радіаційного пилу та БР. Частіше використовуються респіратори Р – 2 та ШБ – 1 (“Пелюстка”).

Рост респіратора Р -2 підбирається по висоті обличчя, як і респіратор

Р-2Д (Для дітей від 7 років) ( Табл.4)

Таблиця 4.

Підбір респіратору Р -2Д для дітей.

 

Висота обличчя дитини, мм 80 – 100 100 – 115 115 - 125 125 і більше
Відповідний висоті обличчя, розмір респіратора Р – 2Д

 

Найбільш простим засобом захисту органів дихання є ватно – марлева пов'язка, яку можливо виготовити самостійно. Пов'язка виготовляється зі шматка марлі 100 х 50 см і шару вати 30 х 20 см, товщиною 1- 2 см.

По обидва боки і накладають на вату. Кінці марлі, що залишилися, розрізають на 30 – 35 см. У разі відсутності спеціального захисного одягу можна використовувати прогумовані тканини, пластикові плащі та накладки, ватні куртки та штани, шкіряні рукавички та гумове взуття.

3.3. Медичні засоби захисту. АІ – 2, ІПП – 8. Правила користування. Аптечка індивідуальна (АІ - 2) призначена для надання само – чи взаємодопомоги з метою попередження чи ослаблення шкідливого впливу на організм людини вражаючих факторів ядерної, хімічної та бактеріологічної зброї. Засоби, що містяться в ній, знаходяться у відповідних гніздах і укладені в пенали різного кольору і форми, що полегшує пошук необхідного препарату.

Слід вивчити назви та призначення предметів, які знаходяться у складі аптечки АІ – 2.

Слід знати правила і порядок використання ІПП-8, як дегазуючого засобу.

3.4. Ознаки клінічної смерті. Способи реанімації та техніка надання першої

допомоги. Реанімація (оживлення) – це відновлення і штучна підтримка функцій життєво важливих органів, у першу чергу, серця і легень.

При важких травмах, гострій крововтраті, поразці електричним струмом, утопленні, отруєннях виникає стан клінічної смерті, що продовжується не більше 4-5 хв. Якщо відразу приступити до проведення реанімаційних заходів, у ряді випадків можна врятувати потерпілого.

Ознаками клінічної смерті є: відсутність свідомості, подиху, пульсу, широкі зіниці і відсутність їхньої реакції на світло.

Реанімація включає такі етапи: відновлення прохідності дихальних шляхів, штучну вентиляцію легень і закритий масаж серця. Слід вивчити порядок дій при проведенні реанімаційних заходів, необхідно з’ясувати положення потерпілого при наданні допомоги у залежності від характеру ураження.

Якщо реанімацію проводить одна людина, то необхідно чергувати два вдихи з наступними 30 поштовхами. Якщо допомогу надають 2 особи, то 1 вдих чергують з 4-5 поштовхами на грудину. Необхідно вивчити особливості використання реанімаційних заходів у дітей залежно від віку.

Відпрацьовувати практичні навички з реанімації краще на тренажері.

У дітей компресію грудної клітки виконують аналогічно, тільки з меншою силою. Натискувати треба на середину грудини, а не на нижню її третину, як у дорослих. Вдування повітря проводять після кожних 5 компресій.

 

Контрольні запитання та завдання

1. Наведіть класифікацію ЗІЗ.

2. Дайте характеристику засобів захисту органів дихання.

3. Охарактеризуйте засоби захисту шкіри.

4. Дайте характеристику медичних засобів індивідуального захисту.

5. Що таке реанімація та в яких випадках її проводить?

6. Ознаки клінічної та біологічної смерті.

7. Як підготувати постраждалого до проведення реанімаційних заходів?

8. Які засоби захисту використовуються при виникненні надзвичайних ситуацій в сучасних умовах?

9. Вміст АІ - 2.


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. II. Основні засоби
  3. III. Захист інтересів клієнта
  4. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  5. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  6. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  7. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  8. V Засоби навчання
  9. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  10. VI. РАДІАЦІЙНИЙ, ХІМІЧНИЙ, БІОЛОГІЧНИЙ ЗАХИСТ
  11. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  12. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Література:13,14,21,22,30,31.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.