МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Педагогіка співробітництваНавчання у співробітництві (cooperative learning) та навчання в малих групах використовувалось у світовій педагогіці досить давно. Власне, саме ідея навчання у співробітництві виникла у 20-х рр. ХХ ст. як елемент прагматичного підходу до освіти у філософії Дж. Дьюї. Проте розробка технології навчання у співробітництві в малих групах починається у 70-х рр. ХХ ст. Перші описи цієї технології з’являються наприкінці 70-х – початку 80-х рр. ХХ ст. Ідеологія навчання у співробітництві у Північній Америці (з одного боку), Ізраїлі, Європі (з другого боку) має певні відмінності, хоча їх об’єднують спільні принципи та підходи. Обидва напрями є взаємодоповнюваними і розглядаються як підготовка до проектної діяльності (Метод проектів»). Ідея навчання у співробітництві розвивається та трансформується зусиллями педагогів багатьох країн світу, залишаючись гуманною (орієнтованою на людину) за своєю суттю. Автори методики навчання у співробітництві ґрунтуються на усвідомленні факту, що саме від кожного (від конкретної особистості) залежить успіх всієї групи, колег, власний успіх. Усвідомлення власної відповідальності сприяє досягненню колективного успіху. Практика свідчить, що навчання у співробітництві є більш цікавим та ефективним, і це стосується не лише засвоєння академічної інформації, а й інтелектуального (спільна творча діяльність, генерування ідей та пошук шляхів їх запровадження) та морального розвитку (доброзичливе ставлення до кожного члена групи, симпатія, зацікавленість в успіхах колег, готовність допомогти тощо) учасників навчального процесу. Навчання у співробітництві розглядається як альтернатива традиційним методам та методикам (за рахунок запровадження особистісно-орієнтованих підходів). Саме завдяки впровадженню цієї технології підвищується рівень усвідомлення матеріалу, застосування його для розв’язання нових завдань. На сучасному етапі розвитку системи освіти та педагогічної думки «Навчання у співробітництві» є інтегрованим компонентом розробленої та структурованої системи освіти. Навчання у співробітництві (педагогіка співробітництва) – система навчання яка ґрунтується на спільній діяльності вчителя та учнів, взаєморозумінні і гуманізмі, єдності інтересів і прагнень всіх учасників навчального процесу і має за мету особистісний розвиток школярів. Головна ідея, мета та завдання освітньої технології «Навчання у співробітництві» Головна ідея освітньої технології «Навчання у співробітництві» - учитися разом, а не лише виконувати щось разом. Мета освітньої технології «Навчання у співробітництві» - оволодіння знаннями, уміннями, навичками кожним учнем на рівні, який відповідає індивідуальним особливостям його розвитку, у поєднанні з ефектом соціалізації, формуванням комунікативних умінь під час спільної творчої праці. Основні завдання освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · навчити самостійно мислити, генерувати ідеї, доводити їх доцільність та правильність; · навчити спілкуватися під час пізнавальної спільної та творчої діяльності; · навчити працювати самостійно при постійній взаємодії в групі; · навчити працювати у команді, виконуючи різні соціальні ролі; · приймати колективні доцільні рішення; · сприяти слухачам у набутті комунікативних навичок; · навчити навчатися разом (у колективі, у групі); · сформувати необхідність у взаємопідтримці, взаємодопомозі; · сформувати почуття відповідальності за власні дії; · розширити коло спілкування слухачів, їх світогляд; · прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами, зокрема збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати, висувати різні гіпотези, робити висновки й узагальнення.
Ознаки та принципи освітньої технології «Навчання у співробітництві» Основні ознаки освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · єдність мети за завдань; · індивідуальна відповідальність; · рівність можливостей; · співробітництво (не змагання); · самостійна спільна діяльність; · взаємодопомога; · оцінка зусиль кожного члена групи, спрямованих на досягнення мети; · педагогічне спілкування. Основні принципи освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · одне завдання на групу; · одна нагорода (заохочення) на групу; · розподіл ролей всередині групи.
Читайте також:
|
||||||||||||
|