МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Педагогіка співробітництваНавчання у співробітництві (cooperative learning) та навчання в малих групах використовувалось у світовій педагогіці досить давно. Власне, саме ідея навчання у співробітництві виникла у 20-х рр. ХХ ст. як елемент прагматичного підходу до освіти у філософії Дж. Дьюї. Проте розробка технології навчання у співробітництві в малих групах починається у 70-х рр. ХХ ст. Перші описи цієї технології з’являються наприкінці 70-х – початку 80-х рр. ХХ ст. Ідеологія навчання у співробітництві у Північній Америці (з одного боку), Ізраїлі, Європі (з другого боку) має певні відмінності, хоча їх об’єднують спільні принципи та підходи. Обидва напрями є взаємодоповнюваними і розглядаються як підготовка до проектної діяльності (Метод проектів»). Ідея навчання у співробітництві розвивається та трансформується зусиллями педагогів багатьох країн світу, залишаючись гуманною (орієнтованою на людину) за своєю суттю. Автори методики навчання у співробітництві ґрунтуються на усвідомленні факту, що саме від кожного (від конкретної особистості) залежить успіх всієї групи, колег, власний успіх. Усвідомлення власної відповідальності сприяє досягненню колективного успіху. Практика свідчить, що навчання у співробітництві є більш цікавим та ефективним, і це стосується не лише засвоєння академічної інформації, а й інтелектуального (спільна творча діяльність, генерування ідей та пошук шляхів їх запровадження) та морального розвитку (доброзичливе ставлення до кожного члена групи, симпатія, зацікавленість в успіхах колег, готовність допомогти тощо) учасників навчального процесу. Навчання у співробітництві розглядається як альтернатива традиційним методам та методикам (за рахунок запровадження особистісно-орієнтованих підходів). Саме завдяки впровадженню цієї технології підвищується рівень усвідомлення матеріалу, застосування його для розв’язання нових завдань. На сучасному етапі розвитку системи освіти та педагогічної думки «Навчання у співробітництві» є інтегрованим компонентом розробленої та структурованої системи освіти. Навчання у співробітництві (педагогіка співробітництва) – система навчання яка ґрунтується на спільній діяльності вчителя та учнів, взаєморозумінні і гуманізмі, єдності інтересів і прагнень всіх учасників навчального процесу і має за мету особистісний розвиток школярів. Головна ідея, мета та завдання освітньої технології «Навчання у співробітництві» Головна ідея освітньої технології «Навчання у співробітництві» - учитися разом, а не лише виконувати щось разом. Мета освітньої технології «Навчання у співробітництві» - оволодіння знаннями, уміннями, навичками кожним учнем на рівні, який відповідає індивідуальним особливостям його розвитку, у поєднанні з ефектом соціалізації, формуванням комунікативних умінь під час спільної творчої праці. Основні завдання освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · навчити самостійно мислити, генерувати ідеї, доводити їх доцільність та правильність; · навчити спілкуватися під час пізнавальної спільної та творчої діяльності; · навчити працювати самостійно при постійній взаємодії в групі; · навчити працювати у команді, виконуючи різні соціальні ролі; · приймати колективні доцільні рішення; · сприяти слухачам у набутті комунікативних навичок; · навчити навчатися разом (у колективі, у групі); · сформувати необхідність у взаємопідтримці, взаємодопомозі; · сформувати почуття відповідальності за власні дії; · розширити коло спілкування слухачів, їх світогляд; · прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами, зокрема збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати, висувати різні гіпотези, робити висновки й узагальнення.
Ознаки та принципи освітньої технології «Навчання у співробітництві» Основні ознаки освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · єдність мети за завдань; · індивідуальна відповідальність; · рівність можливостей; · співробітництво (не змагання); · самостійна спільна діяльність; · взаємодопомога; · оцінка зусиль кожного члена групи, спрямованих на досягнення мети; · педагогічне спілкування. Основні принципи освітньої технології «Навчання у співробітництві»: · одне завдання на групу; · одна нагорода (заохочення) на групу; · розподіл ролей всередині групи.
Читайте також:
|
||||||||||||
|