МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Стан та перспективи розвитку механізму Української держави.Судова влада - незалежна влада, яка охороняє право, виступає арбітром в суперечці про право, здійснює правосуддя. З позицій реалізації права правосуддя і судова влада - поняття не тотожні. Правосуддя - форма захисту права судовою владою, де рішення суду є актом правосуддя по захисту порушеного або оспорюваного права. Юрисдикція судів розповсюджується на всі правові відносини, що виникають в державі. Таким чином, основні функції судової влади: • охоронна (охорона прав); • функція правосуддя (захист, відновлення прав); • контрольно-наглядова (над іншими гілками влади). Система «стримувань і противаг» органів законодавчої, виконавчої і судової влади Принцип поділу влади доповнюється системою «стримувань і противаг». Система «стримувань і противаг» припускає конкуренцію різних органів влади, наявність засобів для їх взаємного стримування і підтримки відносної рівноваги сил. «Стримування» і «противаги», з одного боку, заохочують співпрацю і взаємне пристосування органів влади, а з іншою - створюють потенціал для конфліктів, які частіше за все вирішуються шляхом переговорів, угод і компромісів. Суб'єктами системи стримувань і противаг за Конституцією України є Верховна Рада, Президент, Кабінет Міністрів, Конституційний суд і Верховний суд. Дана система виражається, перш за все, через повноваження цих органів, що включають певні взаємні обмеження. В Конституції України передбачені наступні інститути системи «стримувань і противаг»: 1) право «вето» Президента на законопроект, прийнятий Верховною Радою; 2) імпічмент Президента з боку Верховної Ради; 3) ухвалення Верховною Радою резолюції недовіри Кабінету Міністрів; 4) участь Верховної Ради у формуванні Конституційного суду (призначення третини складу); 5) контроль Конституційного суду за відповідністю Конституції законів і інших правових актів Верховної Ради, Президента, Кабінету Міністрів; 6) парламентський контроль Уповноваженим Верховної Ради з прав людини (омбудсманом) за дотриманням конституційних прав і свобод людини і ін. Для державного апарату потрібні спеціально підготовлені кадри управлінців, що володіють необхідною кваліфікацією і професіоналізмом. Група людей, зайнятих на роботі в апараті держави, визначають як бюрократію . Даний термін використовують і для негативної характеристики таких проявів в діяльності державного апарату, як формалізм, тяганина, кар'єризм, прагнення до особистої вигоди, корумпованість, байдужість до людей і їх потреб. Щоб подолати негативні явища, використовуються демократичні методи і стиль роботи, ціла система спеціально розроблених, реально діючих заходів і механізмів, покликаних приборкати, стримати бюрократизацію. Ефективні такі заходи, як заміщення посад за конкурсом, перехід управлінського апарату на роботу за контрактом, позбавлення державних службовців права брати участь в комерційній діяльності, але одночасне встановлення для них високого рівня заробітної платні (соціально-правова захищеність), що забезпечує зацікавленість в чесній службі. Управлінський апарат повинен бути інструментом органів влади, вибраних і контрольованих народом. Для підвищення ефективності і якості функціонування державного апарату необхідно, щоб в основі його організації і діяльності знаходилася система таких принципів. Принципи організації і діяльності державного апарату - відправні засади, незаперечні вимоги, що пред'являються до формування і функціонування державних органів. Основні принципи організації і діяльності державного апарату: 1) пріоритет прав і свобод людини; 2) єдність і поділ влади; 3) верховенство права - виражається, наприклад, в праві оскарження в суді рішень державних органів, відшкодуванні шкоди, заподіяної їх незаконними діями; 4) законність; 5) ієрархічність - підлеглість по вертикалі; 6) організаційно-правова зв'язаність діяльності державних органів і посадовців; 7) поєднання виборності і призначення; 8) демократизм методів і стилю роботи; 9) змінюваність; 10) поєднання колегіальності і єдиноначальності; 11) гласність і облік громадської думки; 12) професійна компетентність; 13) економічність, програмування, науковість; 14) право рівного доступу до державної служби.
Конспект лекції з дисципліни: „ Теорія держави і права” Для студентів спеціальності 5.03040101 „Правознавство”
Тема: „Сучасні теорії держави”
План: 1. Теорія правової держави. 2. Теорія держави загального благоденства. 3. Теорія еліт. 4. Фашистські ідеї державності.
Література:
К.: Юрінком Інтер, 2004. 8. Теорія держави і права: Навч.посіб./ А.Ю.Олійник, С.Д.Гусарєв, О.А.Слюсаренко.-К, 2001. 9. Зайчук О.В.; Оніщенко Н.М. Теорія держави і права: Академічний курс.- К. Юрінком Інтер, 2006.608 с. 10. Шестопалов М.М. Теорія держави і права.-К.: Прецедент, 2006 – 197 с.
Читайте також:
|
||||||||
|