Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Що таке «поділ влади» як принцип організації роботи державного апарату?

Види органів держави.

Державні органи, що мають владні повноваження, можуть бути розподілені по різних підставах:

• За способом утворення:

виборні (представницькі органи);

такі що призначаються (напр., органи прокуратури, виконавчо-розпорядчі органи);

успадковані (спадковий монарх).

• За часом функціонування:

постійні - створюються без обмеження терміну дії;

тимчасові - створюються для досягнення короткострокової мети.

• За територією дії:

загальні - розповсюджуються на всю територію держави;

місцеві - діють в адміністративно-територіальних одиницях;

• За характером компетенції:

органи загальної компетенції - уряд;

органи спеціальної компетенції - міністерства і т.д.

• Залежно від порядку здійснення компетенції:

колегіальні - парламент (Верховна Рада);

одноособові - президент.

• За правовими формами діяльності:

правотворчі;

правозастосовчі;

правоохоронні;

контрольно-наглядові.

•По принципу «розподілу влади»:

законодавчі;

виконавчі;

судові.

Принцип поділу влади включає систему вимог:

1) розподіл функцій і повноважень (компетенції) між державними органами відповідно до вимог поділу праці;

2) закріплення певної самостійності кожної гілки влади при здійсненні своїх повноважень, неприпустимість втручання в компетенцію одна одної;

3) наділення кожного органу можливістю протиставляти свою думку рішенню іншого органу і виключення зосередження всієї повноти влади у однієї з гілок;

4) наявність у органів влади взаємного контролю за діями один одного і неможливість зміни компетенції органів держави неконституційним шляхом.

Принцип поділу влади не абсолютний. З одного боку, існує потреба узгодження і взаємного правового контролю діяльності різних гілок влади. З іншого - здійснення судового контролю над законністю діяльності управлінського апарату означає порушення принципу поділу влади, оскільки так само судова влада втручається в виконавчу. Таким чином, принцип поділу влади не можна реалізувати повністю.

Форми і ступінь здійснення принципу поділу влади залежать від національних традицій, від конкретної соціально-економічної і політичної ситуації.

Влада в демократичній державі у вигляді її трьох гілок (законодавчої, виконавчої, судової) є політичною формою виразу влади народу. Будучи «поділеною», влада в державі повинна залишатися цілісною, єдиною, бо йдеться про поділ не влади, а функцій здійснення цієї влади. І не тільки про поділ, але і про взаємодію даних функцій.

Загальна характеристика трьох гілок влади:

законодавчої, виконавчої, судової

Законодавча влада - це делегована народом своїм представникам в парламенті (Верховній Раді, Державній Думі, Конгресі і ін.) державна влада, що володіє винятковим правом приймати закони. Згідно ст. 75 Конституції України «єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України». Назва гілки влади «законодавча» не означає, що, окрім основної законодавчої діяльності (законодавча функція), представницькі органи не виконують ніякої іншої діяльності.

Не менш істотною функцією законодавчої влади є фінансова, яка реалізується в праві щорічно затверджувати бюджет країни. Є засновницька функція, яка здійснюється через участь парламенту у формуванні вищих виконавчих і судових органів. Показником прояву «заборон і противаг» служить контроль, здійснюваний законодавчим органом за роботою уряду, інших посадовців виконавчої влади (контрольна функція). Вираз недовіри уряду, перевірка виконання законів, парламентські розслідування служать могутніми стимулами парламентського контролю. Проте особливістю організації і діяльності парламенту є його представницький характер. Парламент можна назвати владою прямого загальнонародного представництва.

Таким чином, слід виділити такі функції парламенту;

- представницька

- законодавча

- фінансова

- засновницька

- контрольна.

Виконавча влада - влада, що володіє правом безпосереднього управління державою. Носієм цієї влади в масштабах всієї країни є уряд.

Уряд забезпечує виконання законів і інших актів законодавчої влади, відповідальний перед нею, підзвітний і підконтрольний їй. Проте виконавча влада не вичерпується одним тільки «виконанням законів». Вона покликана відпрацьовувати шляхи і способи реалізації законів, займатися поточним управлінням, здійснювати розпорядчу діяльність. Таким чином, призначення органів виконавчої влади - управління, що включає:

• виконавчу діяльність - реалізація тих рішень, які прийняті органами законодавчої влади;

• розпорядчу діяльність - здійснення управління шляхом видання підзаконних актів і виконання організаційних дій.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  8. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття і ознаки державного органу . | Стан та перспективи розвитку механізму Української держави.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.