МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття і ознаки державного органу .Апарат держави - частина механізму держави. Апарат держави - юридично оформлена система всіх державних органів, що здійснюють безпосередню практичну роботу по управлінню суспільством, виконанню завдань і функцій держави. Можливе двояке розуміння апарату держави: у вузькому і широкому значенні. Апарат держави (у вузькому значенні) - власне управлінський апарат або апарат виконавчої влади, який складається з урядовців і очолюється виконавчими вищими органами. Апарат держави (в широкому значенні) - разом з власне управлінським апаратом включає главу держави, парламент, місцеві органи управління, озброєні сили, міліцію (поліцію), дипломатичні представництва за кордоном і ін. Ознаки апарату держави: 1) система державних органів, що є структурною організацією, заснованою на загальних принципах, єдності кінцевої мети, взаємодії і орієнтовану на забезпечення реалізації функцій держави; 2) система юридично оформлених державних органів, тобто наділених компетенцією (повноваженнями, юридичною відповідальністю) і які займаються управлінням суспільства на професійній основі як носії влади; 3) система державних органів, в рамках якої діяльність державних службовців чітко відмежована від «власності», що належить їм як суб'єктам; 4) система органів, кожний з яких має матеріально-технічні засоби для здійснення цих функцій; 5) система органів, диференційованих згідно принципу розподілу влади на законодавчі, виконавчі і судові; 6) система органів, що здійснює свою діяльність по управлінню суспільством і виконанню функцій держави у формах безпосередньо управлінських і правових. Безпосередньо управлінські форми діяльності державного апарату не мають юридичного характеру. Їх функції: • організаційно-регламентуюча - розробка наукових рекомендацій, підготовка проектів документів, організація виборів і др.; • організаційно-господарська - бухгалтерський облік, статистика, постачання і ін.; • організаційно-ідеологічна - роз'яснення нормативних актів, формування громадської думки і ін. Правові форми діяльності державного апарату мають юридичний характер: правотворча, правозастосовча, правоохоронна, контрольно-наглядова, засновницька. Правотворча діяльність - форма діяльності компетентних органів держави по встановленню, зміні або скасуванню правових норм. Ця діяльність включає підготовку проектів нормативних юридичних актів, їх ухвалення і видання. Правозастосовча діяльність - форма діяльності компетентних органів держави по реалізації правових норм. Ця діяльність включає організацію і контроль над дотриманням правових норм. Правоохоронна діяльність - форма діяльності компетентних органів держави по попередженню правопорушень і притягненню правопорушників до юридичної відповідальності. Вона здійснюється з метою охорони і захисту правових норм шляхом вжиття заходів юридичної відповідальності до правопорушників. Державні органи є структурними ланками державного апарату. Орган держави - частина державного апарату - група осіб або одна особа, що володіє певною державно-владною компетенцією для виконання завдань і функцій держави. Кожний орган держави створюється для здійснення певного виду державної діяльності тобто має свій предмет діяльності, завдання і функції. Юридичним виразом сукупності повноважень, функцій і юридичної відповідальності органу є його компетенція. Ознаки органу держави: 1) формується державою або безпосередньо народом (наприклад, парламент) відповідно до закону і функціонує на його основі; 2) має передбачені конституцією або іншими законами спеціальні функції, які він здійснює від імені держави; 3) володіє державно-владними повноваженнями, що дозволяють йому вчиняти юридично обов'язкові дії: а) видає нормативні і індивідуальні акти; б) здійснює контроль за виконанням вимог, передбачених цими актами; в) забезпечує і захищає ці вимоги від порушень шляхом вжиття заходів виховання, переконання, стимулювання, у разі потреби - державного примусу; 4) функціонально взаємодіє з іншими органами в процесі реалізації своїх повноважень, керуючись принципом «дозволено тільки те, що прямо передбачене законом». Принцип «дозволено все, що не заборонено законом» не відноситься до діяльності державних органів. Цей принцип діє у сфері майнових відносин громадян, юридичних осіб; 5) складається із службовців, що знаходяться в особливих правовідносинах один з одним і органом: об'єм, порядок використання ними владних повноважень встановлюється законом і одержує конкретизацію в посадових інструкціях, і ін; 6) має необхідну матеріальну базу - казенне майно, яке знаходиться в його оперативному управлінні; свій рахунок в банку; джерело фінансування - державний бюджет; 7) має організаційну структуру , територіальну сферу діяльності, систему службової підзвітності і службову дисципліну. Інститут держави - відносно відокремлена частина державної структури, що володіє певною автономією. Відповідно до структурно-функціонального принципу інститути держави можна поділити на: - організаційні (інститут президента, інститут парламенту); - функціональні (інститут референдуму, інститут адміністративного контролю, інститут державної влади). Види інститутів держави за ступенем складності: - прості - не можуть бути поділені на більш дрібні інститути (інститут надзвичайного стану, інститут адміністративного контролю, інститут референдуму, інститут відповідальності уряду); - комплексні - складаються з декількох педінститутів, які у свою чергу можуть бути інститутами для меншого дріблення (інститут форми держави включає підінститути: форми правління, форми устрою, форми режиму; інститут державного суверенітету: повнота і верховенство всередині, незалежність і рівноправність зовні; інститут представника держави на місцях: губернатор, префект і ін.). Види інститутів держави за принципом «поділу влади»: - інститути законодавчої влади (парламент, референдум і ін.); • інститути виконавчої влади (монарх, президент, уряд, виконавчі органи влади на місцях і ін.); • інститути судової влади (звичайні суди, надзвичайні суди, спеціальні суди, судова відповідальність, судовий контроль і ін.). Інститути держави змінюються в ході історичного розвитку. Деякі інститути зникають (інститут абсолютної монархії), інші з'являються (участь громадян в управлінні державою). Читайте також:
|
||||||||
|