МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перспективи новітніх релігійних течійВ світовому поліконфесійному середовищі доля нових релігійних течій і рухів незначна. За,даними статистики, неовіруючих в світі десь біля 120 jvmh. осіб, більша частина з яких (118, 6 млн.) проживає в Азії.2 Неовіруючі складають десь 3,5 % серед усіх віруючих. В Україні цей показник ще менший - не більше 1 %. За даними Державного Комітету України у справах релігії станом на 1 січня 2000 року в Україні зареєстровано біля 700 неохристиянських громад (серед них 345 громад Церкви Повного Євангелія, 145 громад харизматичного напрямку, 55 новоапостольських громад, 57 громад Церкви Ісуса Христа Святих останніх днів). В Україні офіційно діють 105 громад орієнталістського спрямування (зокрема, крішнаїтських - 40, буддистських - 35), біля 60 громад неоязичників. Серед загальної кількості українських релігійних громад всіх конфесій (23 543) громади новітніх рухів складають біля 2,5 відсотка.3 Представлена панорама нетрадиційної релігійності і проведений аналіз останньої дозволяє спрогнозувати можливі явища і процеси в цьому середовищі на найближчу перспективу. Тенденція до розширення кордонів поліконфесійності на релігійній карті світу, в т.ч. й України, має незворотній характер. Протягом ближчих років релігійний інноваційний процес (релігієтворення) буде продовжуватися з різною мірою інтенсивності. З боку модернових релігійних утворень можна чекати активного пошуку форм взаємовідносин з суспільством, державами, громадськістю, традиційними Церквами з метою подолання наявного ще загального негативного настрою 1 Там само. - С.62-63. 2Див.: Major Religions of the World Ranked by Number of Adherents // www.Adherents.com/Religions ByAdherents.html (остання модифікація 12.06.2000); Worldwide adherents of all Religions by six Continental . Areas// www.zpub.com/un/pope/relig.html. 3 Див: Релігійна панорама. - К., 2000. - С.50-59. Тема 28. Новітні релігійні течії 795 щодо НРТ. Більшість неорелігій, щоб зберегтися і функціонувати за сучасних умов, змушені будуть вписуватися в конкретну соціально-економічну, політичну та ідеологічну ситуацію, пристосовуватися до вимог часу. Якими б часом екзотичними не здавалися окремі релігійні напрями, необхідно всім їм надати рівні права, якщо вони не шкодять здоров'ю людини, громадському порядку, моралі та інтересам гуманного суспільства. Не директивно, а природно має визначитися те, чи продовжить своє існування той чи інший релігійний новотвір, чи приживеться він, як буде контактувати з традиціями і ментальністю певного народу, чи стане складовою його духовного життя. В інтересах самих релігійних громад важливим є врахування наслідків діяльності екстремістських угруповань, коригування припливу до них людей випадкових, психічно хворих, прагматичних, по суті безрелігійних, щоб уникнути в майбутньому проявів релігійного фанатизму, екстремізму, зменшити зовнішню конфліктність і внутрішні протиріччя. Певно що в наступному буде поляризуватися ставлення традиційних церков до неорелігій. Прихильники ортодоксії - традиціоналісти і надалі вважатимуть все новітнє в сфері релігії диявольськими підступами, поганством. Ліберальні модерністи при однозначному визнанні істинності свого віровчення можуть погодитися з правом неорелігій на існування як одним з напрямів духовних пошуків людини. Будучи по суті своїй наднаціональними, позадержавними, більшість модернових релігійних рухів спробують поєднати універсальність своїх віровчень з включенням у етнокультурні ідентифікаційні процеси окремих країн, а це викличе до життя нові феномени суспільно-релігійних стосунків, які ще мають бути вивчені. Розділ V. Релігія і сучасність Контрольні завдання і запитання 1. Визначте, що таке НРТ, нетрадиційна релігія, неорелігія, релігії "Нового віку", секта, культ. 2. З'ясуйте, чому з'являються нові релігійні течії і які складнощі супроводжують цей процес. 3. Дайте класифікацію НРТ. 4. Охарактеризуйте окремі НРТ. 5. Які існують прогнози щодо майбутнього нових релігій? Читайте також:
|
||||||||
|