Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Місце держави в політичній системі суспільства

. і

Серед інститутів політичної системи найважливішим інститутом є держава. Місце і роль держави в політичній і системі суспільства визначаються такими основними мо­ментами:

1) держава організує та формалізує політичну систему.
Конституційному регулюванню піддається або вся полі­
тична система, або, як мінімум, головний її елемент — дер­
жава;

2) держава має у своєму розпорядженні розгалужену
систему юридичних засобів, що впливають на найбільш
значущі суспільні відносини. Держава не тільки видає
нормативно-правові та індивідуальні акти, а й забезпечує
їх реалізацію. Інші суб'єкти політичної системи теж можуть
мати у своєму розпорядженні юридичні важелі впливу (на­
приклад, політичні партії володіють правом контролювати
виборчий процес). Проте такі засоби впливу виникають не
із природи суб'єктів політики, а в результаті того, що дер­
жава наділила їх відповідними правами;


 

3) державна влада є центром, навколо якого обертається
світ політичних явищ. Сучасна держава є одночасно й ареною
політичної боротьби за владу, і метою цієї боротьби;

4) держава є політичною самоорганізацією всього су­
спільства. Якщо партії та громадські організації представ­
ляють інтереси окремих соціальних груп, то держава вира­
жає загальний інтерес;

5) держава здійснює узгодження та інтеграцію різно­
рідних інтересів шляхом видання нормативно-правових
актів, які встановлюють загальнообов'язкові правила по­
ведінки. Індивіди, соціальні групи, громадські організації
у своїх взаєминах керуються цими правилами поведінки;

6) вплив держави на суспільство здійснюється за допо­
могою спеціального апарату управління: законодавчих,
виконавчих, судових, контрольно-наглядових органів.
Політичні партії та громадські організації також мають свої
постійно діючі апарати, покликані забезпечувати їх
нормальне функціонування. Проте на відміну від держав­
ного апарату вони не мають у своїй структурі органів ле­
гального примусу;

7) держава представляє суспільство на міжнародній
арені, від його імені проводить зовнішню політику, є його
офіційним представником у міжнародних справах.

Будучи ядром політичної системи, держава активно взаємодіє з іншими її суб'єктами: політичними партіями, громадськими організаціями, профспілками, церквою, засобами масової інформації, гарантує їх нормальну діяль­ність. Ці недержавні організації покликані виражати і за­хищати інтереси соціальних спільнот: класів, професійних, статевих та вікових, етнічних і національних груп. Вони формулюють вимоги цих спільнот, представляють їхні ін­тереси в органах державної влади.


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. Автоматизоване робоче місце метролога
  5. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  6. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  7. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  8. Адаптаційні зміни в кістковій системі спортсменів
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 2421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типологія політичних систем | Держава та об'єднання громадян

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.