Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи правотворчості

Принципи правотворчості— це керівні, основоположні ідеї, які зумовлюють відповідність правотворчості суспіль­ним потребам. До них відносять:


 

1) гуманізм — пріоритетність прав людини, визнання
людини як найвищої соціальної та духовної цінності;

2) гармонійна єдність інтересів особистості та суспіль­
ства. Право має виступати як рівноважна складова індиві­
дуальних інтересів, що й є суспільним інтересом;

3) демократизм — вираз у праві волі народу. Один із
способів безпосередньої правотворчості народу — ухвален­
ня норм права шляхом референдуму. Проте це вельми до­
рога процедура, широко вживана лише в деяких невеликих
державах. Принцип демократизму виявляється також у
широкому обговоренні законопроектів, у конкуренції кіль­
кох варіантів законопроектів, що виносяться на обговорен­
ня парламенту;

4) гласність — ознайомлення суспільства з проектами
нормативно-правових актів, вільне та конструктивне їх
обговорення зметою уникнути помилок і прогалин у пра­
вовому регулюванні, підвищити його авторитетність та
ефективність;

5) законність — ухвалення нормативно-правових актів
законним шляхом, відповідно до конституційно закріпле­
ного процесу правотворчості. Розробка і ухвалення норма­
тивно-правових актів та інших форм права не повинні ви­
ходити за межі компетенції державних органів. Приписи
норм права повинні відповідати конституції та міжнарод­
ним зобов'язанням держави;

 

6) науковість і професіоналізм. Розробкою та прий­
няттям нормативно-правових актів повинні займатися
фахівці. Підготовка проекту нормативно-правового акта
має здійснюватися на основі досягнень юридичної науки,
а у разі потреби — й інших наук. Проект нормативно-право­
вого акта має бути підданий науковій експертизі, а у разі
потреби мають бути проведені соціологічні дослідження й
економічне обґрунтування;

7) зв'язок з практикою. Як правило, норми права мають
видаватися для врегулювання вже існуючих суспільних
відносин. Практика реалізації правових норма має «помі­
чати» прогалини та колізії у правовому регулюванні, діа­
гностувати застарівання правових норм і необхідність їх
скасування або зміни;

8) планування. Цей принцип дає можливість встанови­
ти правильну послідовність розробки і ухвалення норма­
тивно-правових актів, вилучити непродумані, випадкові
акти правотворчості, запобігти дублюванню актами один


одного. Недотримання цього принципу призводить до ко­лізій і суперечностей у нормативно-правових актах, зре­штою, провокує свавілля і помилки в роботі правозастосов-чих органів;

9) оперативність. Цей принцип вимагає швидкого
реагування на мінливі потреби суспільства, на появу нових
суспільних відносин;

10) поєднання динамізму і стабільності. Цей принцип
вимагає дотримання необхідного балансу між виданням
нових норм права і внесенням змін і доповнень до чинних
нормативно-правових актів. Основною метою правотворчої
діяльності має бути досягнення стабільності законодавства,
забезпечення умов якомога більшій тривалості дії законів
і підзаконних актів у державі.

Ухвалення нових нормативно-правових актів, зміна або скасування чинних мають відповідати вказаним принци­пам, бути обґрунтованим і доцільним, змістовно зваженим і конструктивним.


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Антикорупційні принципи
  3. Антикорупційні принципи
  4. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  5. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  6. Б/. Принципи виборчого права.
  7. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  8. Базові принципи психології спорту.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.




Переглядів: 634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правоутворення і правотворчість | Види правотворчості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.