Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Active Vocabulary

a control unit electric processes
advantage fulfill the tasks
an arithmetic unit for performing calculations general-purpose computers
apparatus input devices
arithmetic problems memory
brains navigate
calculations output devices
complicated problem peripherals
constant speed special-purpose computers
counting machine specific problems

2. Answer the following questions:

1. What is an automatic computer?

2. What are the most important parts of a general purpose computer?

3. What kinds of computers are there?

4. Why do we call the computer the general purpose machine?

5. Could you name several advantages in making computers as small as one can?

6. The input and output devices are called peripherals, aren’t they?

7. Why have computers become popular?

Reconstruct the text “Computers” into a dialogue.

The main rules governing a conversation in English:

The person who asks questions in a conversation usually controls it. Personal questions should be expressed tactfully.

Excuse me for asking.

I hope you don’t mind asking, but I’d like to know more about …

Could you tell me a bit more about …?

Sorry, I don’t quite understand.

What (exactly) do you mean?

Can you explain it in more detail, please?

Excuse me. Can I interrupt you for a moment?

Hold on, please.

Just a moment, please.

Don’t you agree that …

Sorry, could you say that again (please)?

Sorry, could you repeat that?

Oh, you know what I mean.

Can you guess what I said, etc.

Sure. I know. I see. Really. Right.

Fine. OK. Well. Exactly so. Quite.

That’s a very interesting question.

Well, let me see …

Excuse me, I’m afraid I have to be going now. It was really a pleasure to talk to you.

That’s very interesting, but I don’t think it’s really to the point.

4. Annotate the text in English. Use the phrases:

I.

a) The title of the article is...
It is written by prof... and published in London in the
journal..., No.3, vol.4, 2011 on pp.3-10  
magazine..., No.3, vol.4, 2011  
collection of articles ... by... editorial house in 2011  
book ... by... editorial house in 2011  
b) The article... by prof... is published in the journal..., in N.Y., pp.5-10.

II.

a) The article deals with the problem of ...  
  discusses  
  touches  
  discloses  
  is devoted to  
The text tells us about ...  
   
b) Disclosing the problem the author dwells on (upon) such matters as...  
The major points  
  matters of the text are the following: ...
  problems  
  issues    
c) The author pays special attention to …  
  draws readers’ attention to …  
Much attention is paid to...  
Great  
Special  
 
The author concentrates on, focuses on  
stresses, underlines, emphasises  
points out  
dwells on (upon)  
distinguishes between  
speaks in details  
gives the classification  
                 

III.

a) As far as I am an expert in ... I
consider the article to be of some (great) interest for …
believe
suppose
think
guess
 
b) In my opinion the article is of great some interest for  
  From my point of view  
  To my mind  
     
  the students in applied science    
  the specialists in...    
  a wide range of readers    
                     

Discuss the statements given below. It is advisable that the group be divided into two parties, each party choosing one of the statements and working on them independently. Seek your own sources of information.

1. The history of computation and computing devices: finger reckoning → the abacus → early computers → current microcomputers and supercomputers.

2. Calculations which might take a lifetime can now be completed in hours, or even minutes, is it really the case?


Читайте також:

  1. ACTIVE VOCABULARY
  2. Active Vocabulary
  3. Active Vocabulary
  4. Active Vocabulary
  5. Active Vocabulary
  6. Active Vocabulary
  7. Active Vocabulary
  8. Active Vocabulary
  9. ACTIVE VOCABULARY
  10. Active Vocabulary
  11. Active Vocabulary
  12. ACTIVE VOCABULARY




Переглядів: 784

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Computers | Writing

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.